راهی در دسترس برای کاهش آسیب های کودکی

خط سلامت: آسیب دوران کودکی، احتمال بروز بیماری روانی در سنین نوجوانی و بزرگسالی را افزایش می دهد. مشخص شده است پیروی از یک برنامه ورزشی، آثار منفی ناشی از آسیب دوران کودکی را کاهش می دهد.

راهی در دسترس برای کاهش آسیب های کودکی

آسیب دوران کودک منجر به احساس ناامنی و اضطراب در کودک می شود.

به گزارش خط سلامت پیامدهای منفی ناشی از آسیب دوران کودک، همه ابعاد زندگی کودک را تحت تاثیر قرار می دهد و مانع از برقراری رابطه صمیمی با دیگران در سنین نوجوانی و بزرگسالی می شود.

اخیرا مشخص شده است نوعی ورزش خاص تاثیرات منفی ناشی از آسیب دوران کودک را کاهش می دهد.

آسیب دوران کودکی چه رویدادی را در برمی گیرد؟

آسیب دوران کودکی مجموعه ای از رویدادهای منفی را دربر می گیرد که قبل از 18 سالگی رخ می دهند. سوء استفاده جنسی، بی توجهی پدر و مادر یا از دست دادن آن ها از نمونه های شایع آسیب دوران کودکی هستند.

واقعه ای که از آن به عنوان آسیب دوران کودکی یاد می شود، خطر ابتلا به بیماری های جسمی مزمن مانند مشکلات قلبی و  طیف گسترده ای از بیماری های روانی را افزایش می دهد.

آسیب دوران کودکی چگونه خنثی می شود؟

آسیب دوران کودکی مانند مورد سوء استفاده جسمی و جنسی قرار گرفتن و بزرگ شدن در یک محیط ناامن، اثرات منفی طولانی مدتی بر سلامت روان و جسم فرد بجای می گذارد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد انجام یک برنامه ورزشی برخی از اثرات فیزیولوژیکی و روانی تجربیات نامطلوب دوران کودکی را در زنان جوان سالم کاهش می‌دهد.

برنامه ورزشی برای کاهش آسیب دوران کودکی

در یک پژوهش مشخص شد با انجام یک برنامه ورزشی خاص، پیامدهای منفی ناشی از آسیب دوران کودکی کاهش پیدا می کند.

در این پژوهش از شرکت کنندگان خواسته شد در هفته، دو روز تمرین هوازی و دو روز تمرین مقاومتی انجام دهند. 

نتایج نشان داد شرکت کنندگانی که از این برنامه ورزشی پیروی می کردند، فشار خون کمتر را گزارش می دادند؛ همچنین سایر سنجش های فیزیولوژیکی نشان داد پیروی از این برنامه ورزشی، کاهش انقباض رگ های خونی را به دنبال داشت.

در بعد روانشناختی پیروی از این برنامه ورزشی باعث شد شرکت کنندگان برای دستیابی به اهداف خود برنامه ریزی کنند و نسبت به زندگی امیدوار تر باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان