خاصیت کره انبه برای زیبایی و طراوت پوست

خط سلامت: کره انبه حاوی مواد مغذی زیادی است که هم به صورت خوراکی مصرف می شود هم به صورت کرم و لوسیون به صورت موضعی استفاده می شود.

خاصیت کره انبه برای زیبایی و طراوت پوست

کره انبه دارای خواص زیادی است. کره انبه خاصیت نرم کنندگی بالایی دارد که به همین علت استفاده از آن برای مشکلات پوستی فواید زیادی دارد. 

کره انبه چه فوایدی دارد؟

به گزارش خط سلامت کره انبه کره ای است که از دانه انبه استخراج می شود. این شبیه کره کاکائو است که اغلب در محصولات مراقبت از بدن به عنوان یک پایه نرم کننده استفاده می شود. کره انبه بدون چربی و مرطوب کننده است و بوی بسیار ملایمی دارد.

فواید کره انبه برای مو و پوست

انبه در مراقبت از پوست، مراقبت از مو و لوازم آرایشی بسیار محبوب است. در اینجا به برخی از مزایای آن اشاره شده است:

مواد مغذی

کره انبه سرشار از مواد مغذی است که سلامت مو و پوست را بازسازی کرده و آنها را نرم و صاف می کند. این کره حاوی:

ویتامین A

مقدار زیادی ویتامین C

ویتامین E

کره انبه حاوی آنتی اکسیدان های دیگر و اسیدهای چرب ضروری است. این اسیدهای چرب ضروری عبارتند از:

اسید پالمیتیک

اسید آراشیدیک

اسید لینولئیک

اسید اولئیک

اسید استریک

همه این مواد مغذی کره انبه را به یک مرطوب‌کننده عالی برای مو و پوست تبدیل کرده است. همانطور که مواد مغذی در داخل به بدن کمک می کنند، مواد مغذی مانند آنچه در کره انبه وجود دارد به تقویت سلامت مو و پوست در صورت استفاده خارجی کمک می کند.

نرم کننده و مرطوب کننده

یکی از بارزترین فواید این کره بدن این است که به آبرسانی پوست کمک می کند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد کره انبه یک نرم کننده عالی است که سد طبیعی پوست را بازسازی می کند. در ادامه می گوید کره انبه "به طور فعال رطوبت را برای محافظت بهتر از پوست جبران می کند و در نتیجه پوست را ابریشمی، صاف و هیدراته می کند."

از آنجا که بسیار مرطوب‌کننده است، بسیاری از افراد از آن برای بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس و همچنین برای کاهش ظاهر زخم‌ها، خطوط ریز و ترک‌ های پوستی استفاده می‌ کنند. 

ضد التهاب و ضد میکروب

مطالعه بالا در سال 2008 اشاره می کند کره انبه دارای خواص ضد التهابی است. کره انبه دارای خواص ضد میکروبی است و تولید مثل باکتری ها را متوقف می کند. این خواص به کره انبه توانایی تسکین و ترمیم پوست و موهای آسیب دیده را می دهد. 

غیر کومدوژنیک

کره انبه منافذ پوست را مسدود نمی کند و آن را به یک کره بدن عالی برای انواع پوست تبدیل می کند. در مقابل، کره کاکائو برای مسدود کردن منافذ شناخته شده است. بنابراین، اگر پوست حساس یا مستعد آکنه باشد، استفاده از کره انبه در محصولات مراقبت از پوست ایده خوبی است. 

موارد استفاده از کره انبه

به دلیل فواید زیادی که کره انبه برای پوست و مو دارد، می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. 

آفتاب سوختگی: کره انبه برای آفتاب سوختگی بسیار تسکین دهنده است.

سرمازدگی: در حالی که سرمازدگی باید توسط متخصصان پزشکی مراقبت شود، پس از بازگشت به خانه، کره انبه برای پوست تسکین دهنده است.

لوسیون ها و کره های بدن: کره انبه برای تسکین و مرطوب کردن پوست خشک شگفت انگیز است.

تسکین اگزما: کره انبه برای اگزما، پسوریازیس یا سایر بیماری های پوستی که نیاز به مرطوب سازی عمیق دارند مفید است. 

آکنه: کره انبه یک مرطوب کننده عالی برای پوست های مستعد آکنه است زیرا منافذ را مسدود نمی کند و دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است.

ضد خارش: انبه به تسکین خارش پوست کمک می کند.

بالم لب: از کره انبه به جای کره شی یا کره کاکائو در دستور العمل های بالم لب استفاده می شود. کره انبه بسیار مرطوب کننده است، بنابراین برای لب های آفتاب سوخته یا ترک خورده عالی است.

جای زخم: از کره انبه خالص بر روی جای زخم استفاده می شود تا به بهبود زخم کمک کند. 

ترک پوستی: کره انبه برای ترک های ناشی از بارداری یا موارد دیگر مفید است. 

مو: از کره انبه برای صاف کردن موهای وز شده استفاده می شود. کره انبه به شوره سر و سایر مشکلات پوست یا پوست سر کمک می کند.

مرطوب کننده صورت: این دستور یک مرطوب کننده عالی صورت با استفاده از کره انبه است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان