حمام جو دوسر 11 مشکل پوست را کم می کند+ امتحان کنید

خط سلامت: حمام جو دوسر از خشکی پوست که به علل متفاوتی ایجاد می شود جلوگیری می کند. خشکی های شدید پوست به اگزما تبدیل می شود. خشکی باعث ایجاد خارش و زخم در پوست می شود.

حمام جو دوسر 11 مشکل پوست را کم می کند+ امتحان کنید

حمام جو دوسر از عواملی است که خشکی پوست را کاهش می دهد. به گزارش خط سلامت جو دوسر فواید زیادی در نرم کردن و رطوبت پوست دارد.

 حمام جو دوسر  برای خارش و خشکی پوست

بلغور جو دوسر به ذرات میکروسکوپی تبدیل شده و بسیار نرم و برای پوست مفید است.از آنها در لوسیون استفاده می کنند، اما در حمام عالی هستند.

سد متعادل کننده رطوبت

بلغور جو دوسر به ویژه برای پوست های خشک و آسیب دیده مفید است. جو دوسر نرم کننده و مرطوب کننده است.

یک مطالعه روی مبتلایان به اگزما نشان داد مصرف کنندگان بلغور جو دوسر  بیش از 82 درصد بهبودی در اگزما و تقریباً 86 درصد خارش کمتری داشتند. مطالعه دیگری نشان داد جو دوسر با تنظیم چربی پوست و متعادل کردن pH پوست، که آسیب پوستی مرتبط با اگزما را بهبود می بخشد، به تقویت پوست کمک می کند.

کاهش دهنده التهاب

یکی از دلایلی که چرا حمام بلغور جو دوسر یک درمان خانگی عالی برای اگزما است، توانایی آن در کاهش التهاب است. یک مطالعه نشان داد بلغور جو دوسر ضد التهاب است و سیتوکین های ایجاد کننده التهاب را کاهش می دهد.

قدرت آنتی اکسیدانی

مطالعات متعدد نشان می دهد بلغور جو دوسر به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای پوست عمل می کند. جو دوسر حاوی فنل است که به جذب اشعه ماوراء بنفش و کاهش التهاب مضر کمک می کند.

جو دو سر در این بیماری های پوستی مفید است:

پوست حساس یا پوست خشک

پوست مستعد آلرژی (به عنوان مثال کهیر)

اگزما و پسوریازیس

آفتاب سوختگی

پوست آسیب دیده (در اثر آلودگی، مواد شیمیایی یا آسیب UV)

خارش مقعد

آکنه نوزاد

آبله مرغان و زونا

راش پوشک

نیش حشرات

بثورات ناشی از گیاهان سمی (مانند پیچک سمی)

چه کسانی نباید از حمام جو دوسر استفاده کنند

یک متا آنالیز نشان داد از بیش از 445000 نفری که از بلغور جو دوسر استفاده می‌کنند، عوارض جانبی کمی وجود دارد. هر چند مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها بود.

آب باید گرم باشد.

مهم است که پوست برای مدت طولانی خیس نشود. 15-20 دقیقه حمام جو دوسر ایده آل است. حمام خیلی گرم یا خیلی طولانی پوست را خشک می کند.

افراد مبتلا به بیماری سلیاک به آلودگی گلوتن موجود در جو دوسر واکنش نشان می دهند. 

. جو دوسر فوری یا سریع بسیار فرآوری شده است و حاوی گلایفوسیت بالایی است و حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت پوست نیست.

حمام طبیعی 

این حمام تسکین دهنده بلغور جو دوسر یک درمان خانگی با پشتوانه علمی و آسان برای درمان خارش، خشکی یا حتی پوست مستعد اگزما است.

مواد لازم

1 فنجان جو دوسر  

¼ فنجان گل بابونه (یا اسطوخودوس، گل رز یا 4 کیسه چای بابونه)

½ فنجان جوش شیرین (اختیاری)

5 قطره اسانس (تسکین دهنده مانند اسطوخودوس، اختیاری)

طرز تهیه 

جو دوسر و مواد را به صورت دسته جمعی آسیاب کنید تا به پودر بسیار ریز تبدیل شوند. اگر از روغن‌های ضروری استفاده می‌کنید، آن را به مقداری از جو دوسر آسیاب شده اضافه کنید تا ترکیب شوند.

جو، جوش شیرین و گیاهان را با هم در یک ظرف شیشه ای ترکیب کنید. برای استفاده، محتویات شیشه را در آب گرم بریزید. پس از بیرون آمدن از حمام، پوست را خشک کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان