بستنی سنجد چه فوایدی دارد؟ + طرز تهیه

خط سلامت: سنجد یکی از خوراکی های خوشمزه و بسیار مغذی است. اغلب کودکان به علت علاقه به خوراکی های مضر، از خوردن سنجد سر باز می زنند. والدین با انتخاب راه کارهایی قادر اند سنجد را به روشی که برای کودک دوست داشتنی باشد به او بدهند.

بستنی سنجد چه فوایدی دارد؟ + طرز تهیه

سنجد فواید زیادی دارد و درست کردن بستنی سنجد برای کودکان مفید است.

به گزارش خط سلامت در این مطلب یکی از روش هایی که خوردن سنجد را جذاب و با فواید بیشتر همراه می کند ارائه شده است.

دستور العمل بستنی سنجد

بستنی های سنجد نه تنها ایمنی را تقویت می کنند، بلکه گلودرد را تسکین می دهند، در حالی که طعم شگفت انگیزی دارند. 

سنجد یک درمان محبوب است و دلیل خوبی هم دارد. نشان داده شده است خواص ضد ویروسی آن بهتر از واکسن آنفولانزا از آنفولانزا جلوگیری می کند. در این مطالعه، کسانی که به آنها سنجد داده شد، در نیمی از زمان گروه دارونما بهبود یافتند.

تقریباً 90 درصد از گروه تحت درمان با سنجد در مدت 2 تا 3 روز در مقایسه با حداقل 6 روز در گروه دارونما به دست آمد.

برخی از افرادی که از تامیفلو استفاده می کنند عوارض جانبی نادری از قبیل گیجی ناگهانی، هذیان، توهم، رفتار غیرعادی، یا آسیب به خود داشته اند. این علائم اغلب در کودکان رخ داده است. 

بدون عارضه جانبی و طعمی شیرین و مناسب برای کودکان، سنجد درمان مناسبی است. 

سایر مواد تسکین دهنده

ماده بعدی در این بستنی های آلدربری زغال اخته غنی از آنتی اکسیدان است. آنها طعم توت شدیدتری به بستنی ها می دهند و سرشار از ویتامین های C و K و منگنز هستند. ویتامین C نه تنها به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند، بلکه در طول مبارزه با آنفولانزا به محافظت از ریه ها کمک می کند. این آنتی اکسیدان ها به کاهش شدت سرفه و جلوگیری از تبدیل بیماری به ذات الریه کمک می کنند.

 عسل خام به شیرینی آنها کمک می کند. نه تنها مانند شکر تصفیه شده برای سلامتی مضر نیست، بلکه فواید زیادی دارد. این آنتی باکتریال است و اغلب برای تسکین گلودرد، از جمله فواید دیگر، استفاده می شود. اگر این بستنی ها را برای یک کودک کوچک زیر یک سال درست می کنید، عسل را حذف کنید یا شربت افرا را جایگزین کنید.

 از آنجایی که در این بستنی ها چربی یا شکر زیادی وجود ندارد، ژلاتین به جلوگیری از تبدیل شدن آنها به آجرهای یخی کمک می کند. ژلاتین نه تنها باعث قوام بستنی می شود، بلکه برای مو، ناخن، پوست و مفاصل فوق العاده است. در اینجا 12 روش غیرمعمول برای استفاده از فواید ژلاتین در زندگی ام آورده شده است.

الکترولیت + ویتامین C

در این بستنی ها، آب نارگیل استفاده شود. طعم شیرین آن برای بچه ها بسیار محبوب است و منبع خوبی از الکترولیت ها و دیگر چیزهای خوب است. در طول بیماری، به خصوص اگر استفراغ وجود داشته باشد، مهم است که الکترولیت های بدن خود را جایگزین کنید. فقط مطمئن شوید از مارکی استفاده می کنید که پردازش شده باشد و حاوی شکر اضافه (و غیر ضروری) نباشد.

کمی آب لیموی تازه این دستور العمل بستنی سنجد را تکمیل می کند. اسیدیته لیمو به تعادل طعم های شیرین دیگر کمک می کند. لیمو سرشار از ویتامین C طبیعی برای بهبود سلامتی و افزایش تولید گلوتاتیون است که به عنوان اصلی ترین آنتی اکسیدان بدن در نظر گرفته می شود. لیمو منبع عالی ویتامین C طبیعی است. از آنجایی که بدن ویتامین C خود را تولید نمی کند، دریافت آن از غذا، به ویژه در هنگام بیماری بسیار مهم است.

ویتامین C در سلول های ایمنی بسیار متمرکز است و در طول عفونت به سرعت مصرف می شود.

طرز تهیه بستنی سنجد

سنجد خشک 3 قاشق غذاخوری

¾ فنجان آب

1 قاشق غذاخوری  ژلاتین

2 قاشق غذاخوری عسل خام

1 فنجان آب نارگیل

½ فنجان زغال اخته تازه یا منجمد

آب 1 لیمو یا به دلخواه

تهیه طرز تهیه

توت فرنگی و آب را در یک قابلمه کوچک با هم مخلوط کنید. بگذارید بجوشد، سپس کم کنید و به آرامی به مدت 15 دقیقه بجوشانید. 

سنجدها را با یک صافی مشبک یا پارچه پنیر از آب صاف کنید. مطمئن شوید آنها را فشار داده اید تا آب آن خارج شود. چای سنجد را دوباره داخل قابلمه تمیز بریزید.

ژلاتین را روی چای سنجد ریخته و بگذارید چند دقیقه جذب شود.

اگر عسل خام غلیظ است، بعد از اینکه ژلاتین حاضر شد، آن را به چای سنجد اضافه کنید.

مخلوط را به آرامی روی حرارت بسیار کم گرم کنید، به آرامی هم بزنید تا همه چیز ترکیب و ذوب شود. 

در مخلوط کن آب نارگیل و زغال اخته را با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شود.مخلوط نارگیل و آب لیمو را در مخلوط سنجد بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مخلوط بستنی سنجد را در قالب های بستنی مورد علاقه خود بریزید و در فریزر قرار دهید تا سفت شود.ممکن است وسوسه شوید همه چیز را به مخلوط کن اضافه کنید، اما این کار باعث می شود مقدار زیادی کف ایجاد شود و فوم به خوبی در بستنی ها یخ نمی زند.اگر به سرعت این بستنی ها را بخورید، فواید آن دو برابر می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان