رابطه جنسی منجر به این فاکتور روانی می شود / اگر دنبال حال خوب روانی هستید بخوانید

خط سلامت: رابطه جنسی می تواند عزت نفس را بهبود بخشد.

رابطه جنسی منجر به این فاکتور روانی می شود / اگر دنبال حال خوب روانی هستید بخوانید

به گزارش خط سلامت در حال حاضر شواهد علمی وجود دارد که از تقویت عزت نفس پس از رابطه جنسی حمایت می کند. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی با همسرشان داشتند، بهزیستی بیشتری را گزارش کردند که شامل اعتماد به نفس بیشتر بود.

رابطه جنسی و اعتماد به نفس

یک مطالعه قبلی منتشر شده در مجله سلامت نوجوانان نشان داد افرادی که قبلاً اعتماد به نفس بالاتری داشتند، گزارش دادند از رابطه جنسی بیشتر لذت می برند. نویسندگان مطالعه به این نتیجه رسیدند که یک رابطه موازی بین اعتماد به نفس و رضایت جنسی ممکن است وجود داشته باشد زیرا عزت نفس ممکن است توانایی یک بزرگسال جوان را برای تصدیق، برقراری ارتباط و مذاکره در مورد ترجیحات جنسی خود افزایش دهد.

یک رابطه دو طرفه

علاوه بر این، آنها اشاره می‌کنند عزت نفس بالاتر می‌تواند حساسیت شما را به فشار همسالان کاهش دهد، که می‌تواند کمک کند در مواقعی که نیاز است نه بگویید بتوانید نه بگویید. همچنین ارتباطات جنسی را بهبود می بخشد، که می‌تواند منجر به رابطه جنسی بهتر و ایمن‌تر شود بنابراین، چه رابطه جنسی منجر به افزایش عزت نفس شود، یا افزایش عزت نفس منجر به داشتن رابطه جنسی بهتر، ارتباط مثبت بین این دو به طور جدایی ناپذیری مشخص است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان