تاثیر مشترک رابطه جنسی و ورزش بر سلامت روان

خط سلامت: آیا رابطه جنسی ورزش محسوب می شود؟ رابطه جنسی فقط یک تجربه لذت بخش نیست، برخی گزارش ها ادعا می کنند که این عمل دارای مزایای سلامتی است که می تواند با ورزش مقایسه شود.

تاثیر مشترک رابطه جنسی و ورزش بر سلامت روان

ورزش و رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت در واقع، پاسخ فیزیولوژیکی به رابطه جنسی شبیه به ورزش است. مطالعات برجسته در دهه 1960 نشان داد افرادی که رابطه جنسی داشتند، ضربان تنفس ، ضربان قلب و فشار خون شان افزایش می یابد.

اینها همه نشانه هایی هستند که بدن با سرعت بالا کار می کند، مشابه آنچه در طول ورزش تجربه می شود.

اخیراً، این یافته ها توسط تعدادی از محققان تکرار شده است و نتایج واقعی تری را ممکن می سازد.

استرس فیزیکی و رابطه جنسی

آنها مجدداً متوجه افزایش قابل توجهی در نشانگرهای استرس فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب و فشار خون شدند. در مقایسه با آنچه در طول ورزش اتفاق می افتد، آنها نشان دادند که فعالیت جنسی باعث ایجاد سطح متوسطی از استرس فیزیکی می شود .

اما آنها همچنین متوجه شدند که این سطوح استرس فیزیولوژیکی متناوب است. بیشتر زمان میانگین فعالیت جنسی ثبت شده (33 دقیقه) در سطوح استرس کمتری سپری شد.

رابطه جنسی به نوعی شبیه ورزش است

پس رابطه جنسی ورزش است؟ خوب بله و نه. این بستگی به تعریف شما از ورزش دارد. اگر این دو را صرفاً با تغییر فیزیولوژیکی که اتفاق می‌افتد مقایسه کنید، بله، زیرا جنسیت باعث تغییر در فیزیولوژی انسان شبیه به ورزش می‌شود.اما اگر معتقدید ورزش باید در درازمدت فیزیولوژی انسان را برای بهتر شدن تغییر دهد، خیر. این به این دلیل است که برای بسیاری از ما، رابطه جنسی به اندازه کافی طولانی نیست و نه به اندازه کافی مکرر اتفاق می افتد که یک تغییر فیزیولوژیکی واقعی در دراز مدت اتفاق بیفتد.

در بسیاری از موارد، ورزش نیز می تواند برای رابطه جنسی مفید باشد. به عنوان مثال، تحقیقات در مورد تمرینات کف لگن در زنان مبتلا به درد لگن نشان داده است که آنها عملکرد جنسی را بهبود می بخشند. زنان افزایش کنترل، اعتماد به نفس، افزایش احساس و درد کمتر را گزارش کردند.در حالی که در مردان، تمریناتی که عضلات پرینه را تمرین می دهند به انزال زودرس کمک می کند.

نشان داده شده است که رابطه جنسی هیچ تاثیر منفی بر عملکرد ورزشی ندارد، اما اگر در عرض دو ساعت پس از انجام آن مسابقه دهید، می تواند تأثیر منفی داشته باشد. این بدان معنی است که ورزشکاران ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا از یک دوره تمرین به دیگری بازیابی شوند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان