شدیدترین درد روانی در رابطه دوتایی

خط سلامت: زمانی که خیانت کردن یکی از همسران فاش می شود، فردی که مورد خیانت قرار گرفته است دچار بحران روانی می شود. برای تصور این فشار فرض کنید که شاهد فرود هزار کیلو آجر روی یک انسان هستید.

شدیدترین درد روانی در رابطه دوتایی

به گزارش خط سلامت یکی از اولین مواردی که اتفاق می افتد این است که همسر خیانت دیده می خواهد دلیل این خیانت را بداند، اما به ندرت پاسخی برایش وجود دارد زیرا علت خیانت گاه نشانه ای از مشکلات دیگر در ازدواج است، گاهی به چیزی در گذشته شریک زندگی فردی که خیانت کرده مربوط می شود، یا می تواند به ازدواج شان ربطی نداشته باشد. بدون توجه به علت خیانت ، فرد خیانت دیده احساسات پیچیده زیادی را تجربه می کند که باید از بین برود و زمانی که تصمیم می گیرد چگونه به جلو برود، باید به چیزهای زیادی فکر کند.

هشت نکته طلایی در خیانت

پذیرش احساسات

تجربه شوک، بیقراری، ترس، درد، افسردگی و سردرگمی طبیعی است. احتمالاً برای مدتی احساس خواهید کرد که در یک ترن هوایی هستید. طول می کشد تا از رنج داشتن یک همسر بی وفا فراتر روید. انتظار نداشته باشید احساسات و بی اعتمادی از بین برود حتی اگر سعی دارید شریک زندگی خود را ببخشید و ازدواج خود را ترمیم کنید. ازدواج شما تغییر کرده است و طبیعی است که برای رابطه ای که قبلا داشتید غمگین شوید.

انتقام ممنوع

مورد خیانت قرار گرفتن باعث خشم می شود. در حالت خشم، اولین کاری که به ذهن می رسد تنبیه و بیان زشتی کار همسر خائن است که معمولا با افراد نزدیک و دوستان مطرح می شود. ممکن است فرد با این کار احساس رضایت موقت داشته باشد، اما در نهایت موجب می شود، به جای تمرکز بر درمان و حرکت برای حل مساله و درمان فرد خیانت دیده در آسیب و خشم باقی بماند.

از طرف دیگر بیان اتفاق دردناک با خانواده موجب می شود با نقطه نظرات متفاوتی برای ترک کردن یا ماندن در رابطه مطرح می شود، اما این نظرات هیچکدام درست نیست چون آنها بر رابطه و آنچه در ازدواج گذشته است اطلاعی ندارند و معمولا از جزئیات بی خبر هستند.از سوی دیگر بیان جزئیات رابطه برای دیگران اشتباه است.

مراقبت از خود

ممکن است به دلیل استرس واکنش‌های جسمانی و فیزیکی مانند حالت تهوع، اسهال، مشکلات خواب (کم یا زیاد)، لرزش، مشکل در تمرکز، عدم تمایل به غذا خوردن یا پرخوری بوجود آید پس از پایان شوک اولیه، بهتر است غذاهای سالم ، ساعات منظم خواب ، ورزش روزانه ، نوشیدن آب و کمی تفریح در برنامه فرد قرار داده شود.

سرزنش راهکار نیست

سرزنش خود، شریک زندگی یا فردی که رابطه را به هم زده است، چیزی را تغییر نمی دهد و فقط انرژی روانی را کاهش خواهد داد. ماندن در نقش قربانی فقط باعث می شود فرد احساس ناتوانی و بدتری نسبت به خود داشته باشد.

درددل با فرزندان ممنوع

خیانت و درد آن بین همسران اتفاق افتاده است ،بنابراین باید بین آن دو باقی بماند. حتی اگر تصمیم به پایان دادن به ازدواج خود گرفته شود ، به اشتراک گذاشتن جزئیات رابطه، فقط فرزندان را در موقعیت غیرقابل دفاع و خشم و نفرت قرار می دهد و آنها را دچار اضطراب می کند و باعث می شود احساس کنند بین پدر و مادرشان گیر کرده اند و مجبور به جانبداری از یکی هستند.

زخم روانی دکتر می خواهد

فرد نباید سعی کند به تنهایی با بی وفایی کنار بیاید. قبل از اینکه تصمیمی در مورد پایان دادن به ازدواج بگیرد یا به ادامه آن فکر کند، صحبت کردن با یک کتخصص در حوزه زوج درمانی یک ضرورت .این متخصص بی طرف است و می تواند کمک کند تا در مورد آنچه دقیقاً اتفاق افتاده است، فرد به بینش برسد. یک درمانگر با تجربه کمک می کند تا همسران بهتر ارتباط برقرار کنند و احساس گناه، شرم و هر چیز دیگری را که ممکن است داشته باشند، پردازش کنند و اگر تصمیم به پایان دادن به ازدواج گرفتند، می دانند که تمام تلاش خود را برای نجات رابطه انجام داده اند.

نقشه راه جدید

اگر به هر دلیلی ادامه ازدواج ممکن نیست ، بهتر است اگر یکی از همسران درآمد و کار ندارد به فکر نقشه جدیدی برای گذراندن امور زندگی باشد تعیین محل زندگی، وضعیت فرزندان و حضانت و ….

قدم به قدم پیش بروید

خیانت یکی از سخت‌ترین چالش‌هایی است که یک ازدواج با آن روبرو می شود، اما همیشه به معنای پایان آن نیست. بنابراین باید قدم به قدم جلو رفت و در نهایت به یک تصمیم درست دست یافت. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان