7 نکته برای صحبت در مورد رابطه جنسی به کودکان و نوجوان / فرمول صحبت با این 5 گروه سنی در مورد رابطه جنسی

خط سلامت : نزدیکی کلی بین والدین و فرزندانشان، فعالیت های مشترک، حضور والدین در خانه و مراقبت و نگرانی والدین همگی با کاهش خطر رابطه جنسی زودهنگام در نوجوانان مرتبط است.

7 نکته برای صحبت در مورد رابطه جنسی به کودکان و نوجوان / فرمول صحبت با این 5 گروه سنی در مورد رابطه جنسی

به گزارش خط سلامت صحبت کردن با فرزندان تان در مورد رابطه جنسی به او کمک می کند تا مرزهای سالمی را در مورد رابطه جنسی ایجاد کند. آموزش جنسی اگر بصورت صحیح انجام شود احترام به خود را به دنبال دارد، اما اینکه چگونه با فرزندان خود در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم، سوال بزرگی است.

چه با بچه های تان صحبت کنید یا نه، آنها بالاخره به سمت اکتشاف جنسی خواهمد رفت بنابراین، به آنها کمک کنید تا با احساس قوی از ارزش‌های خوب، آموزش واقعی و مکانی امن برای پرسیدن سؤالات در خانه، وارد سال‌های نوجوانی شوند.

پدر و مادر بودن کار دشواری است یک ترس در ذهن تمام والدین وجود دارد و آن این است که آیا وظایف تان را درست انجام می دهید؟ به یاد داشته باشید بهتر از هر کسی فرزندانتان را می‌شناسید

نکته 1: بیشتر صحبت کنید، نه فقط یک بار

یک بار گفتگوی جنسی بزرگ با فرزندان خود و سپس هرگز مطرح نکردن رابطه جنسی ، این پیام را ارسال می کند که موضوع غیرمحدود یا شرم آور است. همچنین فشار زیادی بر فرزندان وارد می‌کند تا همه چیزهایی را که گفته‌اید به خاطر بسپارند، اطلاعات عظیمی را پردازش کنند، تصمیم بگیرند که در مورد آن چه احساسی دارند و سپس با آن اطلاعات به شیوه‌ای سالم پیش بروند.

با آموزش دادن اطلاعات متناسب با سن فرزندان در مورد رابطه جنسی در طول دوره های زندگی، رابطه جنسی در ذهن آنان از شکل پنهان کاری خارج می شود و او می تواند با ذهن باز و نه فقط صرفا برای کسب اذت به آن نگاه کند و متوجه شود که با این نیاز مانند بقیه نیازهای دیگرش چگونه مواجه شود.

نکته 2 :متناسب با سن آنها صحبت کنید

چه زمانی برای شروع صحبت در مورد رابطه جنسی مناسب است؟ روانشناسان می گویند زمانی که بچه ها شروع به پرس و جو کنند. اما اگر هنوز به سن بلوغ نرسیده اند، خود را موظف به دادن اطلاعات بزرگ به آنها نکنید، اما مطمئناً به جای نادیده گرفتن آن، حقایق و توضیحات متناسب با سن را به آنها بدهید.

پیش دبستانی:

زمان بسیار خوبی برای شروع آموزش کودکان در مورد اعضای بدن شان، نحوه تعامل آنها با بدن دیگران و هنجارهای اجتماعی در مورد اندام تناسلی و رضایت است. نکته دیگری که در این سن به آنها کمک می کند صحبت در مورد اینکه لمس مناسب و نامناسب چگونه به نظر می رسد است. به یاد داشته باشید لازم نیست در مورد کارهایی که آلت تناسلی و واژن در طول رابطه جنسی انجام می دهند صحبت کنید، یا به آنها آموزش دهید که دقیقاً رفتار جنسی چگونه است، بلکه فقط اطلاعات اولیه در مورد نامگذاری اندام های خصوصی را به صورت مناسب و ایمن به او بدهید.

کودکان 2 تا 5 ساله ممکن است اندام تناسلی خود را کشف کنند. این یک واقعیت است، اما این یک بخش کاملا طبیعی از رشد کودکی است. ایده خوبی است که فرزندان خود را به خاطر چنین رفتاری تنبیه نکنید، بلکه از آن به عنوان فرصتی برای بحث در مورد کاوش مناسب بدن و تفاوت بین خصوصی و عمومی بودن و اینکه هنجارهای اجتماعی چیست استفاده کنید.

سن ابتدایی:

زمان مناسبی برای چند مکالمه ملایم در مورد رابطه جنسی است. به فرزندتان بگویید این موضوعی است که می‌تواند در مورد آن از شما بپرسد، چیزی عادی است و اشکالی ندارد.

بسیاری از بچه ها در این سن دنبال جزئیات نیستند و یک توضیح سریع کافی است.

برای اینکه آنها را در مسیر درست بدون جزئیات یا تشریح غیرضروری راهنمایی کنید اجازه دهید سطح دانش آنها شما را راهنمایی کند.

مدرسه راهنمایی

هر چه فرزندان شما با افزایش سن، دانش کمتری داشته باشند، شانس بیشتری برای یادگیری چیزهایی دارند که درست نیستند یا ممکن است از نظر هورمونی وسوسه شوند یا از نظر اجتماعی تحت فشار قرار گیرند بدون اینکه متوجه عواقب آن شوند.

آنها را برای اعتماد به نفس، آگاهی از بدن آماده کنید و به آنها قدرت دهید تا مسئول انتخاب های خود باشند. این زمان عالی دیگری برای امتحان کردن بچه‌ها در مورد آنچه می‌دانند است و سپس پاسخ‌ها را کمی از تعاملات قبلی‌تان بیشتر کنید.

نکات، سوالات اصلی و مفاهیم بزرگ:

به آنها در مورد مسئولیتی که همراه با رابطه جنسی است آموزش دهید. این یک مشکل بزرگ است و نباید آن را ساده گرفت

هرگونه اطلاعات نادرست را اصلاح کنید.

به یاد داشته باشید که فقط گوش دادن به صحبت های فرزندانتان و دادن فرصتی برای پرسیدن و صحبت کردن به آنها هر چه بزرگتر می شوند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

نوجوانان خجالتی:

اگر نوجوان شما خجالتی است یا نمی تواند با شما صحبت کند، ممکن است بپرسید که آیا ارسال برخی اطلاعات مفید در یک متن یا ایمیل برای او آسان تر است یا کمتر احساس خجالت می کند. به انجام این مکالمات در یک فضای امن فکر کنید و آن را غیررسمی نگه دارید. مثلا: هنگام رانندگی طولانی‌تر در ماشینی که بچه‌هایتان مجبور نیستند در چشمان شما نگاه کنند، اما احتمالاً صدای شما را می‌شنوند، محیطی باز و آسان برای بسیاری از نوجوانان است.

نکته شماره 3: یک کتاب باز باشید

کاملاً واضح نشان دهید که فرزندان شما می توانند از سنین پایین در مورد هر چیزی از شما سؤال بپرسند. هر چه آنها احساس کنند که می توانند با شما بازتر باشند، بیشتر می توانید به آنها کمک کنید تا از رویدادهای مهم و نقاط سخت زندگی شان عبور کنند. اگر سؤالات آنها برای راحتی شما در سن فعلی آنها خیلی پیشرفته است، خوب است که بگویید این سؤال خوبی است، اما فکر می کنم بهتر است پاسخ را برای زمانی بگذاریم که کمی برگتر شده ای.

اگر خجالت می کشند، به آنها یادآوری کنید که خجالت کشیدن اشکالی ندارد، و هیچ فشاری برای صحبت در مورد هر چیزی که نمی خواهند، وجود ندارد، اما نیازی نیست که از بدن خود احساس شرم کنند! وقتی آن را باز و سبک نگه می دارید و تقویت می کنید که شرم مفهومی نیست که آنها باید با بدن خود مرتبط کنند، مثبت بودن نسبت به بدن را تنظیم می کنید که باعث می شود از پنهانکاری های جنسی دور بمانند.

نکته 4: اجازه دهید زندگی به شما فرصت هایی برای بحث و گفتگو بدهد

به صحبت کردن با فرزندانتان در مورد رویدادهای جاری، اخبار و چیزهایی که با هم در تلویزیون، فیلم ها یا در رادیو می شنوید بپردازید. ممکن است از شنیدن اینکه بچه های کوچکتان چه فکر می کنند یا چه احساسی دارند وقتی که این فرصت ها برای بیرون کشیدن و اکتشاف به شما ارائه می شود شگفت زده شوید. همچنین به شما این امکان را می دهد که با سؤالات، مضامین و ایده های جالب و انگیزشی، تفکر آنها را هدایت کنید. ما تمایل داریم از این موضوعات دوری کنیم، زمانی که در واقعیت فرصت زیادی برای آموزش درس های مهم و ارزشمند در مورد احترام به خود، عشق، مهربانی و ارائه نکات کوچکی وجود دارد که ممکن است مجبور شده باشیم به سختی یا خیلی دیرتر از آنچه که یاد می گرفتیم یاد بگیریم.

نکته 5: مرزهای سالم ایجاد کنید

شما نمی توانید همیشه پدر و مادر باحالی باشید. تعیین مرزهای سالم در خانه به بچه ها کمک می کند تا رفتارهای سالم در مقابل خطرآفرین را انجام دهند. مرزهای سالم شامل مقررات منع رفت و آمد، درخواست برای صحبت با والدین دوستانشان از طریق تلفن مهم است.

قوانین خانواده در مورد دوستیابی. از قبل در مورد این قوانین شفاف باشید شما انتخاب می کنید که چه چیزی درست است.

به فرزندان خود بیاموزید چه نوع صفات و ویژگی هایی در شریک زندگی تحسین برانگیز و مطلوب است.

به آنها بیاموزید اگر از رفتاری که با آنها می شود خوش شان نمی آید چه زمانی پای خود را زمین بگذارند.

در روابط و زمانی که صرف می کنند، احساس ارزشمندی و ارزش خود را القا کنید.

این اعتماد به نفس را در آنها تلقین کنید که در موقعیت هایی که برای شان مناسب نیست از خود و دیگران دفاع کنند.

مطمئن شوید که بچه ها می دانند که شما آنها را بدون توجه به هر چیزی دوست دارید.

نکته6: به آنها منابع بدهید

با بزرگتر شدن فرزندانتان واقع بین و ذهن باز بمانید و امیدوار باشید و اعتماد داشته باشید که آموزش و دانشی که به آنها داده اید به آنها کمک کند. وقتی نوجوانان شما در شرایط سخت قرار می گیرند، بهتر است که به سراغ شما بیایند. پس کتابی باز با صفحاتی پر از عشق و گوش دادن باشید.

نکته 7: لازم نیست کامل باشید

مطمئن شوید که فرزندتان می داند که شما او را دوست دارید هر چه فرزندان ما زودتر بفهمند که ما همه انسان هستیم و اشتباه می کنیم ظرفیت آنها برای بخشش خود بیشتر خواهد شد و این مساله موجب می شود که از تکرار اشتباهات مصون بمانند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان