حافظه تان با این 3 تکنیک مثل ساعت کار می کند

خط سلامت: حافظه یکی ازمهم ترین کارکردهای شناختی انسان است. پژوهش ها نشان داده است بازی فکری، یادگیری موسیقی و حل کردن سودوکو به تقویت حافظه کمک می کند.

حافظه تان با این 3 تکنیک مثل ساعت کار می کند

حافظه یکی ازمهم ترین کارکردهای شناختی انسان است. توانایی به یاد آوردن اطلاعات و آموخته های گذشته، نقش مهمی در موفقیت و پیشبرد اهداف ایفا می کند.

به گزارش خط سلامت پژوهش های متعدد نشان داده است روش های مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد. 

حافظه و روش های تقویت آن

حافظه با انجام برخی کارهای ساده تقویت می شود.

پژوهش ها نشان داده است بهترین راه برای افزایش عملکرد مغزو فعال نگه داشتن حافظه و ذهن بخصوص با افزایش طول عمر تمرین مهارت های جدید است. محققان دانشگاه تگزاس می گویند  یادگیری مهارت های اکتسابی در میانسالی به تقویت حافظه کمک می کند.

در یک مطالعه محققان بیش از 200 فرد بزرگسال بالای 60 سال را به گروه های مختلف تقسیم کردند. برخی از سالمندان در فعالیت های خانوادگی مانند پیک نیک های گروهی و در کنسرت های موسیقی شرکت کردند و دیگر سالمندان گروه کارهای پیچیده تری مانند کار با دوربین دیجیتال و عکاسی با کیفیت بالا را انجام دادند.

پس از سه ماه شرکت در این فعالیت های تجویز شده به مدت 15 سال در هفته مشخص شد، گروهی که وظایف پیچیده تری را انجام داده بودند در آزمون حافظه نمره بهتری را کسب کردند.

تاثیر مهارت های جدید بر مغز

ترس از بیماری هایی مانند آلزایمر، ترسی شایع است. همین باعث شده دانشمندان راه های حفظ عملکرد مغز را پیدا کنند.درحالی که هیچ گاه شواهد علمی برای مداخله در شیوه زندگی مانند رژیم غذایی،ورزش و غیره برای به تاخیر انداختن زوال عقل و آلزایمر وجود ندارد اما در پیش گرفتن رفتار های سالم همیشه یک ایده آل برای حفظ عملکرد مغز به حساب می آید.

ذهن به تدریج با فعالیت هایی که بطور منظم انجام می گیرد سازگار می شود پس حفظ عملکرد مغز نیازمند چالش های ذهنی تازه برای قوی تر شدن مسیر عملکرد آن است.

تمرین هایی برای تقویت ذهن

مغز انسان دارای مکانیسمی است که به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی فیزیکی بدن و انرژی ذهنی، راه های میانبری را برای انجام هرکاری انتخاب می کند. برای شکستن این چرخه لازم است مسیرهایی را جایگزین این حالت روتین کرده و در انجام کارها بکار ببرید.

مطالعه 

مطالعه به تقویت حافظه و سایر عملکردهای شناختی کمک می کند.

کارکردن با هر دو دست

تنها حدود یک درصد از مردم جهان می توانند با هر دو دست خود بنویسند و کار کنند. سعی کنید با افزایش سن، دست غالب خود را ( مثلا دستی را که با آن غذا می خورید)؛ عوض کنید و یا هر چند وقت نام خود را با دست دیگر بنویسید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان