روانشناسی زمان ایده های ناب و شکوفایی خلاقیت

خط سلامت: ایده های ناب و فوق العاده ای که باعث رشد و ارتقا سطح زندگی افرادی می شوند، کی از راه می رسند؟

روانشناسی زمان ایده های ناب و شکوفایی خلاقیت

به گزارش خط سلامت گروهی از محققان و روان شناسان در پی کشف اینکه در چه زمان هایی فرصت دریافت ایده های ناب به افراد دست می دهد، به یک سلسله پژوهش اقدام کردند که نتایج جالبی را به دنبال داشت.

دستیابی به ایده های ناب

گلب می گوید: اکثر افراد هنگامی به ایده های ناب و خلاقیت رسیده بودند که یا در سفر بودند یا در حال استحمام و یا اینکه روی تخت خواب خود دراز کشیده و چشم به سقف دوخته بودند، گروهی دیگر نیز یا به موسیقی گوش می دادند، یا اینکه در سفر، قدم زدن و …. بودند.

به گفته ی این پژوهشگر ایده های ناب و خلاقیت کمتر در محل کار افراد و یا زمانی که سخت مشغول مطالعه، کار کردن و … بود، به سراغ آدم ها می آید.

این پژوهش نشان می دهد که کیفیت کارایی مغز در زمان های استراحت و زمانی که از روتین های معمولی دور می شود بالاتر رفته و ارتقا می یابد.

روان شناسان توصیه می کنند اگر به دنبال ایده های خلاقانه و ناب و خاص هستید، هر چند وقت یکبار به ذهن تان بعد از یک کار طولانی و سخت استراحت دهید، آن وقت از قدرت فکر تان شگفت زده خواهید شد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان