12 رفتار پنهان افراد خودشیفته که به تازگی شناخته شده است!

خط سلامت: به نظر شما افراد خودشیفته، چه رفتارهایی را زمانی که از دید دیگران پنهان هستند از خود بروز می‌دهند؟

12 رفتار پنهان افراد خودشیفته که به تازگی شناخته شده است!

رفتارهایی که افراد خودشیفته در تنهایی انجام می‌دهند ممکن است با تصویری که در انظار عمومی از خود ارائه می‌دهند، بسیار متفاوت باشد.

به گزارش خط سلامت با آگاهی از این رفتارها، می‌توانیم بهتر خودشیفتگی را درک کنیم و از آسیب‌های احتمالی آن جلوگیری کنیم.

 12 کاری که افراد خودشیفته وقتی تنها هستند، انجام می دهند!

آن‌ها به هر قیمتی خود را سرگرم می‌کنند

افراد خودشیفته معمولاً زمانی که تنها هستند احساس خوبی ندارند، زیرا به انرژی و توجه مداوم دیگران نیاز دارند. وقتی خودشان را در موقعیتی تنها می‌یابند، با هر وسیله‌ای که لازم باشد، خود را سرگرم می‌کنند. برخی ممکن است ساعت‌ها سریال ببینند، در حالی که برخی دیگر بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند یا ساعت‌ها در تلفن همراه خود می‌چرخند.

آن‌ها با چک کردن صفحات اجتماعی سابقین خود، آن‌ها را تعقیب می‌کنند

اگر فرد خودشیفته در حال بی‌توجهی به شریک فعلی خود است، ممکن است برای جلب توجه به سابقین خود سر بزند.

اگر هر یک از آن سابقین به نظر خوب می‌رسند یا به نظر می‌رسد که اوضاع خوبی دارند، فرد خودشیفته ممکن است برای دیدن اینکه آیا فرصتی برای بازگرداندن آن‌ها وجود دارد، یک خط ارتباطی ایجاد کند.

آن‌ها با هر کسی که در دسترس است تلفنی صحبت می‌کنند.

اگر نتوانند حضوری با افراد وقت بگذرانند، بسیاری از افراد خودشیفته لیست مخاطبین خود را بررسی می‌کنند تا ببینند چه کسی برای چت تلفنی یا تصویری در دسترس است. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تعاملات و تأییدی را که به دنبال آن هستند به دست آورند، حتی اگر کسی نباشد که شخصاً به آن‌ها توجه کند.

مصرف مواد مخدر یا الکل

اگر فرد خودشیفته از هر نوع منبع انرژی عاطفی قطع شود، یعنی اگر "گروه دوست" و هر شریک بالقوه‌ای را از خود دور کرده باشد، ممکن است به مصرف مواد مخدر و/یا الکل بپردازند.

آن‌ها به دنبال اهداف جدیدی برای تمرکز می‌گردند

افراد خودشیفته زمانی که منبع انرژی انسانی برای تغذیه ندارند، عملکرد خوبی ندارند. به همین دلیل، اگر احساس کنند حوضچه آن‌ها در حال خالی شدن است، از فرصت تنهایی برای جستجوی اهداف جدید استفاده می‌کنند. این اهداف ممکن است عاشقان بالقوه، فرصت‌های شغلی جدید یا گروه‌های اجتماعی باشند که می‌خواهند وارد آن‌ها شوند.

آن‌ها خود را در تحقیق برای جذب و اغوای اهداف بالقوه غرق می‌کنند

هنگامی که یک فرد خودشیفته قربانی جدیدی را در نظر می‌گیرد، باید خود را به طور مناسب تجهیز کند تا بتواند وارد زندگی آن فرد شود. این معمولاً شامل تحقیق در مورد موضوعات مورد علاقه، غذاها و ترجیحات شخصی هدف است تا خودشیفته بتواند خود را به عنوان شریک یا دوست کامل برای آن‌ها بازسازی کند.

آن‌ها وقت خود را صرف مراقبت شخصی و نگهداری از خود می‌کنند

افراد خودشیفته به شدت نیاز دارند توسط دیگران تحسین شوند و این مستلزم حفظ بهترین شکل فیزیکی آن‌ها است. در نتیجه، آن‌ها اغلب وقت تنهایی خود را صرف ورزش و مراقبت شخصی و آراستگی می‌کنند، زیرا هیچ کدام از این کارها را جلوی دیگران انجام نمی‌دهند.

آن‌ها انرژی خود را روی یک وسواس جدید می‌گذارند

اگر یک فرد خودشیفته نتواند درون خالی خود را با انرژی دیگران پر کند، ممکن است به وسواس در مورد یک موضوع جدید روی آورد. این ممکن است شامل پرداختن به جزئیات یک موضوع خاص، جمع‌آوری یادگاری‌های مربوط به یک نمایش یا بازی خاص، یا یادگیری تمام تکنیک‌های موجود برای یک سرگرمی جدید باشد.

آن‌ها به دنبال دعواهای آنلاین هستند

از آنجایی که افراد خودشیفته از توجه و احساس برتری لذت می‌برند، ممکن است از وقت تنهایی خود برای دعوا با غریبه‌ها در فضای آنلاین استفاده کنند.

آن‌ها برای تسکین خود را پرخوری می‌کنند

بسته به نوع فرد خودشیفته، ممکن است اگر نتوانند مواد غذایی یا انرژی عاطفی پیدا کنند، خود را با غذا و نوشیدنی پر کنند. بسیاری از افراد خودشیفته ذائقه محدودی دارند و در غذاهای راحتی که در کودکی دوست داشتند زیاده‌روی می‌کنند. بنابراین، هنگامی که تنهایی و پوچی به سراغ آن‌ها می‌آید، خود را با بستنی، پیتزا و غیره پر می‌کنند.

آن‌ها در خودخوری غرق می‌شوند

اگر یک فرد خودشیفته نتواند منبع انرژی جدیدی پیدا کند و نتواند از محرک‌های دیگر لذت ببرد، در عوض در نقش قربانی فرو می‌رود. آن‌ها هر کار غلطی که دیگران در حق شان روا داشته اند را (واقعی یا خیالی)، به یاد می‌آورند و در مورد اینکه همه همیشه بدون دلیل با آن‌ها بد رفتار کرده اند، تفکر می‌کنند.

آن‌ها راه‌هایی برای تنبیه افرادی که آن‌ها را ترک کرده‌اند، طراحی می‌کنند

فرد خودشیفته‌ای که تنها مانده است، احساس می‌کند کاملاً رها شده است و ممکن است کسانی را که احساس می‌کند طردش کرده اند را با راه های مختلفی نظیر: تهمت و ... تنبیه کند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان