با این شیوه ها به همسرتان احترام بگذارید

خط سلامت : چگونه با همسر خود با احترام رفتار کنیم چگونه به همسر خود عشق و احترام نشان دهیم؟

با این شیوه ها به همسرتان احترام بگذارید

احترام گذاشتن به همسر چیزی است که همه می خواهیم. می خواهیم همکاران، دوستان و اعضای خانواده به ما احترام بگذارند. اما همسرت چطور؟ آیا آنقدر به او عادت کرده اید که دیگر به او احترام نمی گذارید؟

به گزارش خط سلامت اغلب اوایل زندگی مشترک شاد و شیرین است، اما کم کم مشکلات بیشتر شده و آرامش در زندگی کمرنگ می شود. برای برخی از زوج ها این مسئله حائز اهمیت است که زندگی عاشقانه خود را حفظ و در راستای حل مشکلات تلاش کنند. با تلاش زوجین و می شود تا حد زیادی این تعارضات را کم کرد تا زندگی همچنان سرشار از عشق و آرامش باقی بماند.

 به ارائه راهکارهایی برای تداوم یک زندگی لذت بخش پرداخته ایم.

احترام گذاشتن به همسر 

اگر افراد می خواهند یک ازدواج سالم داشته باشند، باید همسر را به عنوان معشوقه در نظر بگیرند و احساسات خود را در هر زمان ، نسبت به او ابراز کنند. باید در ازدواج ثبات وجود داشته باشد، نظرهای همسر را جدی تلقی کنند، خود را وقف او کنند و وقت خود را برای گوش دادن به حرف های همسر بگذارند و موجب احساس آرامش او شوند.

مهربانی و درک حریم فردی

نسبت به همسر مهربان باشند، به او عشق بورزند و او را درک کنند. اگر به او ضربه ای می زنند، حتما عذرخواهی کنند؛ به او احترامی را که سزاوار است بگذارند.

همچنین باید به حریم خصوصی همسر احترام گذاشته شود. 

تلاش برای رابطه 

اگر می خواهند رابطه سالم و مولد داشته باشند، باید از اشتباهات گذشته عبور کنند، در عوض در تقویت رفتار مثبت تلاش کنند و افکار خود را به هم منتقل کنند. اگر واقعا به همسر احتیاج دارند، گذشته ها را کنار بگذارند چرا که باعث می شود نسبت به هم واکنش دهند.

زمانی برای گوش دادن

گوش دادن یکی از بهترین راه های توجه به همسر است. زمانی که همسر در مورد روز خود صحبت می کند، صبر کنند تا او به صحبت خود ادامه دهد، تلاش کنند تا واقعا او را بشنوند و به آنچه که به میگوید توجه کنند. هنگامی که با یکدیگر مکالمه دارند، گوشی خود را کنار بگذارند و به اندازه کافی دقت کنند.

اگر افراد در طول مکالمه دچار حواس پرتی شدند، تظاهر نکند که دنبال کننده بحث هستند؛ عذرخواهی کنند و از همسر بخواهند که دوباره بحث را تکرار کند.

از همسر سوال بپرسند تا نشان دهنده اهمیت آنها باشد.

گاهی اوقات همسر بعد از یک روز سخت نیاز به کسی دارد که فقط گوش دهد.

اولویت دادن به همسر

اگرچه لازم نیست که زندگی را به طور کامل در اطراف همسر بگذرانند، باید به یاد داشته باشند زمانی که زوجین تصمیم به ازدواج گرفتند، می خواستند اولویت زندگی یکدیگر باشند. پس باید تصمیمات بزرگ خود را با همسر در میان بگذارند، و مطمئن شوند که سعی می کنند بهترین کار را برای خود و همچنین برای همسر، انجام دهند.

اگر خانواده یا دوستان همراه با همسر نیستند، حتی اگر فرد فکر می کند که همسر غیر منطقی است، طرف مقابل همسر را نگیرند؛ به او اطمینان دهند که در مورد احساسات همسر محتاط هستند و او را با عشق حمایت می کنند.

برقراری ارتباط قوی

اگر می خواهند ازدواج یک ازدواج شاد باشد، باید ارتباطات کلیدی داشته باشند. زوجین باید قادر به گفتگو با یکدیگر در مورد افکار خود باشند، مخصوصا در مواردی که هر دو موافقت می کنند تا با هم کار کنند. انجام این کار به صورت روزانه باعث تقویت ارتباطات و حفظ اعتماد بین شرکا می شود تا ازدواج سالم و قوی باشد.

خشم خود را عمدا بروز ندهند زیرا به همسر آسیب می رسانند. اغلب سخنان را از روی عصبانیت گفته اند اما به این معنی نیست که همسر فراموش می کند، و این کار آسیبی پایدار در رابطه ایجاد می کند. اگر در نهایت چیزی به آن معنایی که گفتند نیست، حتما عذر خواهی کنند.

برای برقراری ارتباط قوی، قبل از گفتگو، باید از افکار و احساسات شریک زندگی آگاهی داشته باشند. باید بتوانند زبان و بیان شریک زندگی را بشناسند تا  بگویند که آیا چیزی اشتباه است یا خیر، و احساس راحتی کنند.

مسائلی را که در مورد زندگی زناشویی است، با دیگران در میان نگذارند و از آن به عنوان سلاح استفاده نکنند.

اگر همسر چیزهایی بسیار خصوصی و مهم را می گوید، اعتماد کرده است، نباید این اعتماد را از طریق گزارش دادن آن به شخص دیگری فقط به این دلیل که واقعا درباره آن فکر نکردند، از بین ببرند.

اگر چیزی دردناک و شخصی بود، پس از یک استدلال از آن به عنوان سلاح استفاده نکنند، یا به شریک خود خیانت نکنند. با توجه به این واقعیت که شریک زندگی اطلاعات مهمی را درمیان میگذارد، به این اعتماد احترام بگذارند.

باید فردی باشند که همسر بیشتر از هر کسی در جهان به او اعتماد دارد. هیچ کاری انجام ندهند تا این اعتماد را به خطر بیندازند. اگر اشتباه کردند، عذرخواهی کنند.

سازگاری با روحیه همسر

اگر احساس می کنند درمورد چیزی در اشتباه هستند، وقت خود را صرف در آغوش گرفتن کنند و سوال کنند، شاید وقت آن باشد که بیشترین توجه خود را به او جلب کنند.

این فرصت را نادیده نگیرند، اگر همسر آماده صحبت نباشد، پس لازم نیست که او را تحت فشار قرار دهند و همه چیز را بدتر کنند، باید نشان دهند وقتی آمادگی دارد، در آنجا خواهند بود.

دوست داشتن

گفتن “من عاشق تو هستم”را فراموش نکنند.

هرگز از از گفتن جملاتی مثل «من عاشق تو هستم» دوری نکنند، زیرا همسر باید این را همیشه احساس کند. تلاش کنند تا به شریک زندگی خود بگویند که چقدر او را دوست دارند، حداقل یک بار یا دو بار در روز “دوستت دارم” را به او بگویند و این اطمینان را حاصل کنند که کم کم، معنای واقعی دوست داشتن را حس کنند.

وقتی از خانه بیرون میروند میتوانند «دوستت دارم» را در یک پیام بنویسند و وقت خود را صرف گفتن این جمله کنند. 

تلاش کوچکی برای گفتن این سه کلمه مقدس تفاوت زیادی در رابطه ایجاد می کند.

فقط این کلمات را به زبان نیاورند، بلکه آن را با تمام وجود به همسر القا کنند، چرا که آنها تفاوت این دو را کاملا احساس می کنند.

روز خود را با بوسه ای گرم و یا آغوش شروع کنند.

وقتی روز خود را این گونه اغازمی کنند، خوشحالی و شادابی می آورد و باعث می شود با دیگران مهربان شوند. اگر بخواهند با قهوه، صبحانه و یا روال عادی زندگی را شروع کنند، فقط صرف چند دقیقه برای در آغوش گرفتن، بوسیدن، یا در بستر خوابیدن با همسر کمک می کند روزی را بدون لغزش پشت سر بگذارند.

اگر در تمام روز یکدیگر را مشاهده نمی کنند، این حرکات دلپذیر یک تصور ماندگار را ایجاد می کند تا زمانی که دوباره یکدیگر را ببینند.

با بوسیدن همسر به مدت شش ثانیه در موقع صبح، شور و شوق در رابطه ایجاد می شود. بوسه بر روی گونه او بزنند؛ حتی اگر عجله دارند.

وقت گذاشتن

همانطور که رابطه نزدیک تر می شوند، متوجه خواهند شد که تعهدات بیشتری وجود خواهد داشت که تنها با صرف وقت می توانند به آنها عمل کنند.

با این حال، هر هفته باید مطمئن شوند این زمان را صرف همسر خود می کنند، حتی اگر مجبور باشند برخی از زمان ها با دوستان یا خانواده خود را حذف کنند، تا این اتفاق بیفتد. به یاد داشته باشند جشن تولد دوست یا خوردن کباب در خانه پدر و مادر، صرف وقت با همسر نیست.

اگر احساس می کنند برنامه ها به شدت فشرده هستند و وقت با هم بودن را ندارند، باید سعی کنند حتی در حد چند دقیقه زمان را صرف همسر کنند. باید در حد یک پیاده روی سریع در طول سفر خانوادگی یا یک وقت کوتاه در مهمانی را به همسر بدهند.

یک تاریخ را مشخص کنند، برنامه ها را بریزند و در آن تاریخ مشخص وقت را وقف همسر کنند و با یکدیگر آن را بگذرانند.

قدرت لامسه را دست کم نگیرند

اطمینان حاصل کنند به آغوش گرفتن، لمس، بوسه، نگه داشتن و یا فقط به همسر تا آنجا که می شود نزدیک شوند. این اتصال فیزیکی رابطه را قوی نگه می دارد و آنها را به یکدیگر نزدیک می کند، حتی اگر همیشه در این حالت نیستند. اگر دور و سرد هستند و حتی با همسر در کنار هم قرار نمی گیرند، رابطه سرد خواهد شد.

همه ی افراد دوست ندارند در عموم یکدیگر را بغل بگیرند و لمس کنند. حتی اگر یک hugger بزرگ(مهارت کافی در بغل کردن) و یا یک شخص PDA نیستند، مطمئن شوند همسر را تا حدی راضی کرده اند.

بدون شک باید گفت حفظ یک زندگی جنسی سالم نیز به شکوفایی روابط کمک می کند. با همسر در مورد آنچه دوست دارند و دوست ندارند، باز و صادق باشند.

فراموش نکنند چیزهای کوچک را که باعث لبخند یکدیگر می شود را انجام دهند.

یک بوسه بر روی دستان همسر بزنند و یا قبل از اینکه به کار خود برسند، یک یادداشت عاشقانه روی آینه بگذارند، هرگز نباید از کارهای کوچک خود بکاهند، مهم نیست چقدر خسته شده اند. هرگز نباید تنبلی کنند وقتی ازدواج  می کنند، اطمینان حاصل کنند همیشه همسر احساس خاص و دوست داشته شدن داشته باشد.

اگر بیش از حد مشغول انجام برخی از موارد معمول برای همسرهستند، سعی کنند آن را در مواقعی که زمان بیشتری دارند، انجام دهند. اجازه دهند همسر بداند آگاه هستند که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته اند.

اجازه دهند همسر بداند چقدر از او قدردانی می کنند

اطمینان حاصل کنند همسر می داند چقدر از چیزهایی که هر روزه انجام می دهد، قدردانی می کنند. به همسر بگویند واقعا دوستش دارند و از او قدردانی می کنند و از همه کمک هایی که می دهد سپاسگزارند. البته، همچنین می توانند برخی کارها را که از همسر قدردانی می کند، انجام دهند.

حتی می توانند از همسر با یادداشت عاشقانه بخاطر تمام چیزهایی که انجام داده است تشکر کنند.

با یک هدیه کوچک به نشانه قدردانی، یکدیگر را شگفت زده کنند.

این باعث می شود که لحظات خاصی را با هم داشته باشند. هدایا نباید عجیب و غریب یا ناراحت کننده باشند. برای شنیدن آنچه همسر مایل است توجه کنند و هدیه غیر منتظره برای او در زمان مناسب بخرند.

اگر چه رویدادهای ویژه مانند روزهای تولد یا سالگرد، وقت خوبی برای دادن هدیه است؛ گاهی اوقات هدایای بی مناسبت بهتر است، چون همسر احساس نمی کند فقط به این خاطر که مجبور به انجام این کار بودند هدیه خریده اند.

هنگامی که همسر نیاز دارد، به او کمک کنند.

اگر همسر یک هفته شلوغ داشته باشد، باید درک آن را داشته باشند، اگرچه باید یک توازن کار پیدا کنند که برای هر دو منطقی باشد، اگر از همسر مراقبت می کنند، زمانی که او به کمک نیاز دارد، تلاش بیشتری انجام دهند.

همسر اغلب انکار می کند که نیاز به کمک اضافی دارد، اگردیدند او نیاز دارد، برخی از کارهای اساسی در هفته را انجام دهند.

ساخت آخرین چیزها

وقت خود را برای انجام کار خود بگذارند و اجازه دهند همسر کار خود را انجام دهد.

اغلب فکر می کنند زوجین باید به طور کامل با هم کار کنند تا یک زندگی شاد داشته باشند. با این حال، اگر واقعا می خواهند پیوند خود را حفظ کنند، باید استقلال داشته باشند. اگر زوجین کاملا به هم وابسته باشند، زمان لازم برای کار شخصی ندارند، سپس احتمالا وابسته به یکدیگر خواهند شد و احساس هویت خود را از دست خواهند داد.

اگر هر دو وقت خود را صرف علاقه خود کنند، و ادامه دهند، رشد می کنند.

به علاوه، اگر زوجین زمانی را جداگانه صرف می کنند، باید زمان بیشتری را با هم صرف کنند. هنگامی که با هم هستند، ساده تر می شود یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

مجبور نیستند همسر را هر بار با دوستان خود سرگرم هستند، کنار خود نگه دارند، فقط به خاطر اینکه ازدواج کرده اند. اگرچه زوجین باید در زندگی اجتماعی یکدیگر قرارگیرند، مهم است وقتی را برای فعالیت انفرادی بگذارند، بنابراین همچنان باید ایجاد دوستی خود را ادامه دهند.

حفظ عشق

اگر می خواهند ازدواج خود را به آخر برسانند، باید تلاش کنند عاشقانه ادامه دهند. در حالی که همه چیز تغییر خواهد کرد پس از اینکه همسر را برای مدت زمان طولانی قبول کرده اند و یا هنگامی که فرزند دارند، هنوز باید تلاش کنند تا همسر احساس خاصی داشته باشد، باید شب های خود را نگه دارند و با هم معاشقه داشته باشند.

این کار ازدواج را هیجان انگیز، سکسی، و سرگرم کننده نگه می دارد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید انجام دهند:

شب های تاریخی خود را دنبال کنند. هر هفته، یا شبانه روزی که دارند، تاریخ را با همسر حفظ کنند و مطمئن شوند هر بار همان کاری را که می خواهند انجام می دهند.

وقتی در منزل هستند، زمان عاشقی را پیدا کنند. آیا در حال تماشای یک کمدی رمانتیک و یا شام با شمع های روشن هستند؟ مهم این است که چیزها را هیجان انگیز نگه دارند حتی زمانی که در منزل هستند.

سعی کنند کارت های معنی داری هر سال در سالگرد خود بنویسند. وقت بگذارند تا دلایلی که همسر را دوست دارند را بنویسند.

این کار باعث می شود رمانتیک باشند تا روابط احساس تازه داشته باشد. رفتن به سفر آخر هفته، ثبت نام برای یک کلاس رقص از روی دوست داشتن رابطه را بسیار عاشقانه و هیجان انگیز می کند.

سازش برای یکدیگر

اگر واقعا میخواهند رابطه را به آخر برسانند، باید زمانی که لازم است، یاد بگیرند به خطر بیافتند و برای یکدیگر خود را قربانی کنند.

 رابطه همیشه سرگرم کننده و آسان نخواهد بود و زمان هایی وجود دارد که نیاز دارند بنشینند و مکالمه جدی در مورد آنچه بعدا انجام می دهند داشته باشند. مهم است که زوجین ارتباط قوی داشته باشند و قبل از اینکه تصمیم بگیرند، نیازهای خود را بدانند.

اطمینان حاصل کنند که هر دو از پیش در تصمیم گیری به یک نتیجه رسیده اند.

گوش دادن مهم است، اجازه دهند همسر احساسات خود را بدون وقفه یا مخالفت بیان کند. قبل از اینکه بگویند چه چیزی در ذهن او است، او را کاملا بشنوند.

اضافه کردن دوستان و خانواده

همانطور که زوجین در رابطه به جلو حرکت می کنند، مهم است خانواده و دوستان خود را به زندگی زناشویی و زندگی روزمره خود اضافه کنند.

اگرچه مجبور نیستند بهترین دوستان خود را با خانواده های یکدیگر اشنا کنند و تمام دوستان یکدیگر را دوست داشته باشند، باید کاری کنند تا احساس کنند خانواده هر یک بخشی از یک خانواده بزرگتر است، و دوستان او به دوستان مشترک تبدیل شوند.

این کمک می کند تا ازدواج امن تری داشته باشند و دارای یک شبکه دوستی و پشتیبان قوی باشند و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

اگر همسر را دوست دارند، پس باید تلاش کنند خانواده و دوستان همدیگر را دوست داشته باشند. اگر او خانواده یا گروهی از دوستان را به چالش بکشد، بهتر است با همسر صحبت کنند تا بتواند رابطه قوی تری با آنها برقرار کند بدون اینکه آنها را کنار بگذارند.

کنار هم بودن در خوبی و بدی

اگر می خواهند ازدواج کنند، باید در خوبی و بدی حضور داشته باشند، زمانی که همسربا یک چالش مواجه است به جای آنکه انتظار آن را بکشد، کنار او باشند. مهم است در این زمان دشوار حامی فهمیده ای باشند.

دانستن اینکه چه زمانی برای همسر حامی هستند، سخت است. نباید انتظار داشته باشند همسر همیشه در خلق و خوی خوب باشد، و باید این اطمینان را به او بدهند، زمانی که نیاز دارد حامی هستند.

البته، اگر در الگویی که یک همسر همیشه از دیگری حمایت می کند، باشند، خسته کننده می شود. اگر احساس می کنند همیشه در نقش حمایتی هستند، در مورد آنچه همسر می تواند انجام دهد و کمک کند صحبت کنند.

انتظارات واقع بینانه 

اگر می خواهند شاد و شیرین زندگی کنند، بدانند هر روز در پارک قدم زدن بسیار مفید است. این بدان معنا نیست که ازدواج نافذ، تاریک و نا امید کننده است، اما بدان معنی است که باید برای این واقعیت آماده باشند برخی از مبارزات وجود خواهد داشت، چند روز ناراحتی و چند روزی که حتی نمیتوانند در اتاق همسر باشند. مهم تر از همه این است که مایل به کار در این زمینه هستند.

اگر انتظار داشته باشند ازدواج کاملا روزمرگی باشد، پس فقط خود را برای ناامیدی آماده کرده اند.

به یاد داشته باشند همسر دارای نقص است، دقیقا مثل او. اگر به کمال فکر می کنند، فقط خود را ناراحت خواهند کرد. اگر همسر دارای نقص بود، صادق باشند، گفتگو آزاد داشته باشند، در مورد آنها و عادت های بد که می توانند تغییر دهند صحبت کنند.

رشد با یکدیگر

احتمال دارد با فردی ازدواج کنند و تعریفی که از خود داشته اند را تا چند سال اینده نتوانند بسازند. افراد تغییر می کنند، دانش را جمع آوری می کنند و از تجربیات خود یاد می گیرند، آنها دیدگاه خود را در مورد چیزهای مختلف، از اندیشه های خود در مورد داشتن فرزندان و وابستگی های سیاسی خود تغییر می دهند.

اگر می خواهند یک ازدواج سالم داشته باشند، باید قبول کنند زوجین به طور طبیعی در طول سالها تغییر خواهند کرد؛ مهم این است که با هم رشد کنند، نه جدا از یکدیگر.

درک روشهایی که همسر در حال تغییر است، اگر احساس می کنند مشکلاتی وجود دارد و او تبدیل به فردی می شود که دیگر نمی شناسند، حتما در مورد آن صحبت کنند.

همانطور که رشد می کنند، در حالی که سفرهای شخصی خود را نیز ادامه دهند، همچنین همسر می تواند کمک کند با یکدیگر همکاری کنند.

آیا پخت و پز با هم را دوست دارند، دنبال تیم ورزشی مورد علاقه خود هستند، مهم است یک روال را پیدا کنند تا به عنوان زوج به آنها کمک کند.

مهم تر از همه این است که زوجین همچنان به یکدیگر عشق بورزند و درک این واقعیت را داشته باشند که زندگی در حال سر رفتن است. اگر شرکای واقعی هستند، هر دو به افرادی قوی تر، توانا و دوست داشتنی تر تبدیل می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان