افراد خودشیفته در تعطیلات چگونه رفتار می کنند؟

افراد خودشیفته بیشتر اوقات کابوس هستند و تعطیلات نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کارشناسان می گویند گذراندن سال نو، تولدها و دیگر مناسبت های خاص با آنها می تواند به طور ویژه سخت باشد.

افراد خودشیفته در تعطیلات چگونه رفتار می کنند؟

 

افراد خودشیفته بیشتر اوقات کابوس هستند و تعطیلات نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کارشناسان می گویند گذراندن سال نو ، تولدها و دیگر مناسبت های خاص با آنها می تواند سخت باشد.

افراد خودشیفته هرگز راضی نمی شوند مگر اینکه در مرکز توجه باشند. وقتی احساس می کنند که نیستند، باعث می شوند خاص ترین تعطیلات را برای تقریباً همه اطرافیان شان خراب کنند.

رامانی دورواسولا ، روانشناس می گوید: تعطیلات برای یک فرد خودشیفته می تواند واقعاً سخت باشد ، زیرا آنچه که تعطیلات را بسیار سخت می کند ، انتظار است.ما تصورات دوران کودکی خود را داریم.   چیزهایی وجود دارد که به آنها امیدواریم. همیشه، افراد خودشیفته، درست مثل اینکه بر همه چیز غلبه می کنند و بر آنها مسلط می شوند، می خواهند. بر این غلبه و تسلط داشته باشند و آن را آنطور که می خواهند انجام دهند.

افراد خودشیفته در تعطیلات چگونه هستند؟

چلسی کول ، روان‌درمانگر می‌گوید خودشیفته‌ها به طور مداوم تعطیلات را خراب می‌کنند، زیرا آنها هر رویدادی را انجام می‌دهند که منحصراً مربوط به خود نیست.

او می‌گوید آنها این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند، از جمله با ایجاد نمایش‌های غیرضروری یا عبوس بودن.

دورواسولا می‌گوید برخورد با یک خودشیفته در طول تعطیلات به‌ویژه به دلیل تحولات روتین که معمولاً با فصل اتفاق می‌افتد، دشوار می‌شود. با مرخصی از محل کار و مدرسه، بسیاری از مردم در طول تعطیلات سنگ محک معمول خود را ندارند تا بتوانند از یک خویشاوند خودشیفته به آنجا بروند.

دورواسولا می‌افزاید: وقتی توقعات نابسامان را در آنجا پرتاب می‌کنی، می‌تواند واقعاً غمگین شود . همچنین زمانی که احساس می کنید سعی کرده اید چیزی واقعا خاص بسازید و سپس فرد خودشیفته آن را به حداقل می رساند یا بی اهمیت جلوه می دهد یا متوجه آن نمی شود، می تواند ناامید کننده باشد.

فقدان همدلی یک خودشیفته همچنین می تواند به خصوص در طول فصل تعطیلات که می تواند زمان سختی برای بسیاری از افراد باشد و احساس دردناکی ایجاد کند. این اغلب در افراد خودشیفته که فقط به فکر خودشان هستند گم می شود.

کول می گوید: آنها به این فکر نمی کنند که چگونه ممکن است تعطیلات را تجربه کنید. "آنها آن را تنها به عنوان فرصتی برای به دست آوردن عرضه در قالب جلب توجه مردم، همدردی، کمک و یا فقط به طور کلی کنترل چگونگی پیش رفتن می بینند.

خودشیفته ها والدین وحشتناکی هستند. 

افراد خودشیفته در روز تولد چگونه هستند؟

خودشیفته ها در تولدها خیلی بهتر نیستند، حتی اگر جشن تولد خودشان باشد.

این به این دلیل است افراد خودشیفته به دنبال توجه و تأیید هستند، اما هرگز احساس نمی کنند که کافی است. در نتیجه، شما واقعاً نمی توانید در روز تولد یک خودشیفته برنده شوید زیرا هیچ هدیه یا مهمانی باعث رضایت آنها نمی شود.

دورواسولا می‌گوید: افراد خودشیفته اغلب در روز تولد خود بسیار ناامید می‌شوند. 

استفانی سرکیس ، روان درمانگر می گوید: نارضایتی همیشگی آنها اغلب باعث می شود که خودشیفته ها به شیوه های ظالمانه ای در روز تولدشان حمله کنند.

او می گوید: آنها احساس می کنند که مردم به اندازه کافی به آنها توجه نمی کنند. ممکن است احساس کنند که تولد آنها مورد احترام دیگران قرار نمی گیرد. ممکن است عصبانی شوند که هدایایی را که می خواستند دریافت نکرده اند، بنابراین می تواند بسیار باعث هرج و مرج شود.

خودشیفته‌ها روز تولد دیگران را هم خراب می کنند به عنوان مثال، یک خودشیفته ممکن است جشن‌های باشکوهی را در روز تولد فرزندش برگزار کند، اما فقط به این دلیل است که می‌تواند توجه و اعتبار را برای خودش به ارمغان بیاورد.

خودشیفته ها نمی توانند این ویژگی ها را تحمل کنند. در اینجا نحوه ایمن شدن در برابر خودشیفته ها آورده شده است.

چگونه با یک خودشیفته در تعطیلات کنار بیایم

اگر مجبورید تعطیلات یا تولد خود را با یک خودشیفته بگذرانید، کارشناسان نکات زیر را ارائه می دهند:

◾ بپذیرید که احتمالاً از هدیه شما متنفر خواهند شد: دورواسولا می گوید: افراد خودشیفته واقعاً در خیالی زندگی می کنند که مردم می توانند ذهنشان را بخوانند. این یک جنجال است، اما واقعاً نوعی کودک لوس درون است که هرگز نمی توان آرام کرد.

◾ زمانی را که با آنها می گذرانید محدود کنید: سرکیس می گوید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که بگویید: من فقط می توانم برای این مدت بمانم.اگر آنها از این موضوع ناراحت شوند، اشکالی ندارد زیرا این مرزی است که شما تعیین می کنید.

◾ افرادی را پیدا کنید که از بودن در کنارشان لذت می برید: کول می گوید: شاید پدری خودشیفته داشته باشید، اما واقعا دوست دارید که در کنار خواهرزاده ها یا برادرزاده هایتان باشید. سعی کنید با آن افراد خاص یا عزیزانی که برای شما مهم هستند وقت بگذارید.

◾ انتظارات واقع بینانه را تعیین کنید: کول می گوید: این ایده را در ذهن خود داریم که فکر می کنیم تعطیلات باید چگونه باشد. باید انتظارات واقع بینانه زیادی داشته باشید و بپذیرید که اگر یکی از اعضای خانواده خودشیفته داشته باشید، تعطیلات به خوبی نمی گذرد.

◾ برای خود وقت بگذارید: کول می گوید: در آن روز برای خودت برنامه ریزی کن. بی سر و صدا برنامه ای برای صرف ناهار با یک دوست یا ماساژ بگیرید. در پارک قدم بزنید، از فروشگاه مورد علاقه خود دیدن کنید یا کاری انجام دهید که شما را خوشحال می کند و شما را از مدار خودشیفته خارج می کند.

آیا خودشیفتگی ژنتیکی است؟ خودشیفته ها ساخته می شوند، متولد نمی شوند. چگونه فرزند خود را از تبدیل شدن به یک خودشیفته نگه دارید؟

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان