با این 3 قانون روانشناسی دورهمی بگیرید

خط سلامت: جشن گرفتن و مهمانی دادن برای بهترین لحظات زندگی برای سلامتی روانی مفید است.

با این 3 قانون روانشناسی دورهمی بگیرید

  جشن گرفتن و مهمانی دادن  به سه مولفه نیاز دارند: دورهمی با افراد دیگر، غذا خوردن و برجسته کردن یک نقطه عطف مهم.

به گزارش خط سلامت اکثر مردم برای برگزاری یک مهمانی و جشن گرفتن نیازی به دلیل و بهانه ندارند. تحقیقات اخیر نشان می دهد جشن ها برای سلامتی و رفاه روانی ما مفید هستند.

جشن گرفتن و حمایت اجتماعی

روانشناسان بالینی  می گویند جشن‌ها حمایت اجتماعی شرکت‌کنندگان را تقویت می‌کنند و به آنها اطمینان می‌دهند در هنگام وقوع مصیبت، یک شبکه اجتماعی در کنارشان دارند.

دانیل بریک، استادیار دانشگاه کانکتیکات گفت: خریدن یک هدیه برای خود و یا جشن گرفتن برای یک دستاورد مانند جشن گرفتن در کنار دوستان نیست.

بر اساس تحقیقات جدید حمایت اجتماعی ادراک شده با مزایای سلامتی مختلفی مرتبط است. روانشناسان بالینی می گویند: جشن ها لزوماً نیازی به ولخرجی ندارند تا سودمند باشند.

بریک افزود: جشن ها فقط باید رویداد مثبت زندگی یک نفر را علامت گذاری کنند.

جشن گرفتن و انواع فواید سلامتی

تحقیقات قبلی حمایت اجتماعی ادراک شده را به عنوان این باور که مردم در مواقع ناملایمات در کنار شما هستند تعریف می کرد.

حمایت اجتماعی ادراک شده با مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش میزان مرگ و میر، نتایج بهتر سلامت روان، کاهش سطح اضطراب و افسردگی، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و بهبود کیفیت خواب مرتبط است.

جشن ها حمایت اجتماعی را افزایش می دهند

بریک گفت: حمایت اجتماعی به طور مداوم و مکرر با سلامت جسمی و روانی بهتر از جمله کاهش اضطراب و افسردگی در تحقیقات قبلی مرتبط بوده است و تحقیقات ما به دانش در مورد اولین قدم مهم در این فرآیند کمک می کند.

اگرچه حمایت اجتماعی ادراک شده به طور مداوم منجر به نتایج مثبت می شود، طبق تحقیقات قبل، در واقع دریافت حمایت لزوما به نتایج مثبت منجر نمی شود.در برخی موارد، دریافت حمایت می تواند منجر به اثرات منفی شود.

دانیل بریک گفت: یک رویداد مثبت زندگی می تواند یک ترفیع، یک کار موفق انجام شده، پایان یک هفته پرمشغله، یک تولد، دستیابی به یک هدف یا هر چیز مثبتی در زندگی باشد.

از آنجا که جشن‌ها یکی از راه‌های رایجی است که مردم می‌توانند درک حمایت اجتماعی را ایجاد کنند، محققان مطالعه خود را بر جشن‌ها متمرکز کردند.

جنبه‌های منفی محدود کردن جشن‌ها

بریک گفت محققان هشت مطالعه تجربی را روی هزاران شرکت‌کننده انجام دادند تا بررسی کنند چرا جشن‌ها مهم هستند. از این مطالعات دریافتیم جشن ها حمایت اجتماعی را افزایش می دهند.

این تحقیق نشان می‌دهد باید از جنبه‌های منفی محدود کردن جشن‌ها آگاه باشیم و راه‌هایی را برای جشن گرفتن مؤثر با دیگران برجسته کنیم.

خانه‌های سالمندان و مراکز اجتماعی نیز ممکن است میزبانی جشن‌هایی را برای کسانی که در معرض خطر تنهایی و انزوا هستند، در نظر بگیرند.

پس از یک جشن، کسانی که احساس می کنند حمایت می شوند، تمایل بیشتری به داوطلب شدن یا کمک مالی به یک هدف دارند  بنابراین این می تواند به جمع آوری کمک مالی، بازاریابی و سازماندهی رویدادهای سازمانی و اجتماعی کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان