دو دلیل روانی مردان برای خوردن شکلات + مردان بیشتر شکلات می خورند یا زنان؟

خط سلامت:ارتباط بین خوردن شکلات و احساسات، فراتر از تاثیر ضد افسردگی است که گفته می شود شکلات این تاثیر رادارد.

دو دلیل روانی مردان برای خوردن شکلات + مردان بیشتر شکلات می خورند یا زنان؟

نتایج تحقیقات مایکل ماخت و همکاران وی از دانشگاه Tüebingen نشان می دهد مردان پس از دیدن فیلم های شاد ، شکلات بیشتری می خورند و از خوردن آن لذت بیشتری می برند.

به گزارش خط سلامت اما پس از دیدن فیلم های غم انگیز، میلی به خوردن شکلات ندارند، در مورد فیلم های وحشتناک و خشونت آمیز نتایج قطعی در دست نیست.

ارتباط بین خوردن شکلات و احساسات

این یافته ها نشان می دهد ارتباط بین خوردن شکلات و احساسات، فراتر از تاثیر ضد افسردگی است که گفته می شود شکلات این تاثیر رادارد. طبق گفته این گروه،افراد به هنگام شادی شکلات می خورند، درست مانند زمانی که خوردن شکلات موجب شادی آنها می شود.

طبق تحلیل دیوید بنتون از دانشگاه ولز بریتانیا، " ارتباط احساسات افراد با نوع غذایی که می خورند، هنوز کاملاً مشخص نیست. در بیشتر تحقیقات افراد به عنوان یک گروه یکسان و متجانس فرض شده اند، در صورتی که نیاز است که به زیر گروهها نیز دقت شود."

مطالعات قبلی نشان می دهد برخی از افراد به هنگامی که افسرده هستند بیشتر شکلات می خورند. این تحقیق بیشتر بر روی زنان متمرکز است؛ بویژه آنهایی که از خوردن غذا اکراه دارند.

ماخت و همکاران وی 48 مرد سالم را که دارای وزن طبیعی بودند، مورد مطالعه قرار دادند. فیلم هایی را به آنها نشان دادند که موجب شادی، غم، خشم و وحشت آنها شد، سپس یک قطعه شکلات به آنها دادند و از آنها خواستند که احساس خود را از خوردن آن بیان کنند.

طبق نظر بنتون، افراد را می توان به دو گروه تقسیم کرد: گروهی که برای رفع دلتنگی و افسردگی شکلات می خورند و گروهی که برای شادی و نشاط شکلات می خورند.

وی معتقد است، مردانی که در آزمایش ماخت مورد مطالعه قرار گرفتند، احتمالاً افرادی خوشگذران هستند که همیشه به دنبال شادی و نشاط هستند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان