بجای غر زدن بخاطر تنهایی این 4 کار را نکنید

خط سلامت: تنهایی از معضلات دنیای مدرن امروزی است که با افزایش پیشرفت تکنولوژی افراد احساس انزوا و تنهایی بیشتری را تجربه می کنند.

بجای غر زدن بخاطر تنهایی این 4 کار را نکنید

تنهایی می تواند به هر دلیلی اتفاق بیفتد. از جدایی و طلاق تا ترک خانه و یا موارد دیگر. اما مهم است که افراد راهکارهای مقابله با احساس تنهایی را آموزش ببینند.

به گزارش خط سلامت برخی عادات روزمره باعث افزایش احساس تنهایی می شوند.

تنهایی و عادات زندگی اشتباه

تنهایی با عادت های روزمره زیر تشدید می شود. اگر می خواهید تنهایی را ترک کنید و به سمت ارتباطات در دنیای تازه قدم بردارید با عادت های زیر خداحافظی کنید:

صرف زمان زیاد در شبکه های اجتماعی

نمی توان منکر قدرت رسانه های اجتماعی شد. رسانه ابزاری است که به افراد امکان می دهد با کلیک یک دکمه با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. مطالعات نشان داده اند استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی باعث احساس انزوا و تنهایی بیشتر می شود. گشتن در میان زندگی دیگران منجر به احساس بی کفایتی و تنهایی شود.

 دوری از موقعیت های اجتماعی

اجتناب از موقعیت های اجتماعی تنها به احساس انزوا دامن می زند. راه های مختلفی برای ارتباط با دیگران وجود دارد. اگر مستعد اجتناب از موقعیت‌های اجتماعی هستید، دوباره به آن‌ها فرصت بدهید. ممکن است از ارتباطاتی که می توانید در هنگام خارج شدن از منطقه امن خود ایجاد کنید شگفت زده شوید .

اتکای بیش از حد به خودکفایی

فرهنگ امروزه استقلال و خوداتکایی را تحسین می کند، اما تعادل ظریفی در این بحث وجود دارد. اگرچه مهم است که بتوانید روی پای خود بایستید، اما خودکفایی کامل منجر به انزوا می شود.

اشکالی ندارد وقتی نیاز به کمک دارید، کمک بخواهید. اشکالی ندارد گاهی اوقات به دیگران تکیه کنید. این کار نه تنها منجر به روابط قوی‌تر می‌شود، بلکه حس اجتماع و تعلق پذیری را نیز تقویت می‌کند.

بی توجهی به مراقبت از خود

زمانی که احساس تنهایی می کنید، به راحتی در چرخه غفلت از نیازهای خود قرار می گیرید، وعده‌های غذایی خود را حذف می کنید، الگوهای خواب نامنظم دارید یا سرگرمی‌هایی را که زمانی برای شما شادی می‌آورد، کنار می گذارید.

اما نکته اینجاست مراقبت از خود نه تنها برای سلامت جسمانی، بلکه برای رفاه عاطفی شما نیز بسیار مهم است. وقت گذاشتن برای مراقبت از خود خلق و خو و سطح انرژی شما را افزایش می دهد و ارتباط با دیگران را آسان تر می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان