5 رفتار نشان می دهد کسی برای شما ارزش قائل نیست

خط سلامت: از خودگذشتگی با سازش متفاوت است. این تفاوت ریشه در عزت نفس دارد. سازش یعنی یافتن حد وسطی که هر دو طرف احساس ارزشمندی کنند. از خود گذشتگی، معامله ای یکطرفه است که در آن مدام از نیازها و خواسته های خود چشم پوشی می کنید.

 5 رفتار نشان می دهد کسی برای شما ارزش قائل نیست

از خودگذشتگی باعث می شود افراد پا روی باورها، مرزها و علایق خود به نفع دیگری بگذارند.از خودگذشتگی در مدت طولانی افراد را غمگین و آسیب دیده می کند.

به گزارش خط سلامت افرادی که بیش از حد از خودگذشتگی می کنند عادات رفتاری ویژه ای دارند.

از خودگذشتی و عادات رفتاری

گاهی افراد بیش از حد از خودگذشتگی می کنند و احترام و ارزش های خود را به مرور از دست می دهند و شریک زندگی شان به خود اجازه می دهد تا به آنها بی احترامی کند. 

برخی از رفتارهایی که نشانه عدم احترام شریک زندگی در رابطه است در زیر بخوانید:

انتقاد مداوم

همه باید پذیرای انتقاد سازنده باشند. این امر به رشد و پیشرفت افراد کمک می کند. اما دنیایی از تفاوت بین بازخورد سازنده و انتقاد مستمر و تحقیرکننده وجود دارد.

اگر شریک زندگی شما همیشه در مورد اعمال، تصمیمات یا حتی ویژگی های شخصیت شما چیزی منفی برای گفتن دارد، این یک هشدار قرمز است. این رفتار برای کمک به شما برای تبدیل شدن به یک فرد بهتر نیست. احترام اساس هر رابطه سالمی است و شریکی که به شما احترام می گذارد هرگز شما را تحقیر نمی کند.

بی توجهی به مرزهای شخصی

داشتن مرزهای شخصی برای حفظ احترام بسیار مهم است. احترام به مرزهای یکدیگر باید در هر رابطه سالم وجود داشته باشد. اگر شریک زندگی تان به طور مکرر از مرزهای شما عبور می کند، نشانه آشکار بی احترامی است.

 کنترل بر امور مالی

مسائل مالی یکی از دلایل رایج درگیری است. اگر شریک زندگی شما همیشه بدون در نظر گرفتن نظرات شما یا حتی ممانعت از دسترسی شما به پول خود تصمیمات مالی می گیرد، این مسئله فقط در مورد نابرابری مالی نیست. بلکه به قدرت طلبی و کنترل گری مربوط می شود. این رفتار استقلال و عزت نفس را تضعیف می کند.

 نادیده گرفتن نیازهای خود

در یک رابطه، نیازهای هر دو طرف باید در نظر گرفته شود. با این حال، اگر متوجه شدید که شریک زندگی شما به طور مداوم نیازهای شما را نادیده می گیرد و نیازهای خود را در اولویت قرار می دهد، این نشانه آشکار بی احترامی است.

 بی احترامی به عزیزان

نحوه رفتار شریک زندگی شما با افرادی که به آن ها اهمیت می دهید، میزان احترام آن ها را به شما نشان می دهد.

اگر شریک زندگیتان به خانواده یا دوستان شما بی احترامی می کند، موضوع به بی توجهی او به افرادی است که برای شما مهم هستند و این مسئله فوق العاده آسیب زا است. اگر شریک زندگی شما نمی تواند به عزیزانتان احترام بگذارد، مثل این است که به بخشی از شما بی احترامی می کند.

 عهدشکنی مکرر

اعتماد ستون فقرات هر رابطه ای است و اعتماد بر پایبندی به وعده ها ساخته می شود. اگر شریک زندگی شما مکرراً به وعده های خود عمل نمی کند، نشانه آشکار بی احترامی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان