می خواهید یک فرد قوی به حساب آیید ؟ این 7 رفتار را تمرین کنید

خط سلامت: مهارت زندگی شامل روش ها و فنونی برای زندگی بهتر است. یکی از مهارت های زندگی که هر فردی باید داشته باشد مهارت خودکنترلی است.

می خواهید یک فرد قوی به حساب آیید ؟ این 7 رفتار را تمرین کنید

مهارت زندگی خود کنترلی یک مهارت مهم برای رشد عاطفی و حرفه ای افراد است که به افراد کمک می کند کنترل زندگی و احساسات خود را دست بگیرند.

به گزارش خط سلامت افرادی که مهارت خودکنترلی دارند نشانه های رفتاری ویژه ای دارند.

مهارت زندگی و خودکنترلی

مهارت زندگی شاخه های مختلفی برای رشد افراد در اختیار می گذارد. یکی از مهارت های زندگی، خودکنترلی است.

مهارت خودکنترلی مهارتی است که به افراد کمک می کند از انجام کارهایی که ممکن است بعداً پشیمان شوند اجتناب کنند. افرادی که در زندگی مهارت خودکنترلی خوبی دارند از طریق رفتار های زیر قابل شناسایی هستند:

به تعویق انداختن لذت

خودکنترلی در عمل در واقع، توانایی به تأخیر انداختن لذت است. بر اساس روانشناسی ، ارضای تاخیری هنر مقاومت در برابر جذابیت پاداش های فوری است،  با این باور که پاداش مهم تری در آینده در انتظار است .

به تاخیر انداختن لذت به طور قابل توجهی، ارتباط نزدیکی با کنترل تکانه دارد - افرادی که کنترل تکانه قوی دارند، اغلب مهارت خود را در هنر تأخیر ارضا کردن نشان می دهند.

جلوگیری از واکنش های تکانشی

خونسردی و پاسخگویی متفکرانه نشانه ای از خودکنترلی است. واکنش های تکانشی اغلب توسط احساسات هدایت می شود، نه تفکر منطقی . افرادی که خودکنترلی دارند به خود زمان می دهند تا فکر کنند و سپس پاسخ دهند.

مقاومت در برابر وسوسه ها

زندگی پر از وسوسه است. مقاومت در برابر وسوسه ها این نیست که هرگز آن ها را نداشته باشید، بلکه به این معناست که تسلیم  ان ها نشوید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، خودکنترلی بسیار خوبی از خود نشان می دهید.

نظم و انضباط شخصی

انضباط ستون فقرات خودکنترلی است. مهم این است که به برنامه ها و تعهدات خود پایبند باشید.نظم و انضباط افراد را شادتر می کند. یک مطالعه از مجله شخصیت نشان داد افرادی که خود انضباطی دارند، زندگی شادتری دارند. آن ها در برخورد با تعارضات هدف بهتر هستند و از زندگی و عملکرد خود احساس رضایت بیشتری دارند.

آگاهی از احساسات

خودکنترلی فقط در مورد اعمال نیست، بلکه در مورد احساسات نیز هست. زندگی مانند یک ترن هوایی است و تجربه طیف وسیعی از احساسات کاملاً طبیعی است. آگاهی از احساسات مصداق خودکنترلی است. این مسئله ممکن است آسان نباشد. احساسات می توانند شدید و گاهی اوقات طاقت فرسا باشند. افرادی که خودکنترلی دارند از آن دسته افرادی هستند که با احساسات خود هماهنگ هستند و در مدیریت آن ها مهارت دارند.

مدیریت زمان

ماهر بودن در مدیریت زمان به این معنی است که بر خود نیز کنترل خوبی دارید.

پذیرش اشتباهات

افرادی که خودکنترلی دارند از اشتباهات خود فرار نمی کنند. آن ها بهانه نمی آورند و دیگران را سرزنش نمی کنند. در عوض، آن ها مالکیت اشتباهات خود را بر عهده  دارند. این فرصتی برای رشد و پیشرفت است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان