این فکرها باعث می شود تنها بمانید

خط سلامت: رابطه اجتماعی اگر خوب پیش نمی رود به فرد مقابل بر نمی گردد بلکه به این مربوط است که درک احساسات تاثیر مهمی در رابطه دارد.

این فکرها باعث می شود تنها بمانید

رابطه اجتماعی با افراد مستلزم داشتن مهارت های برقراری رابطه است. 

به گزارش خط سلامت رابطه و داشتن تعاملات اجتماعی نیازمند داشتن مهارت های برقراری ارتباط است.

رابطه اجتماعی و مهارت ها

رابطه اجتماعی نیازمند درک احساسات و رفتار دیگران است. مجموعه ای از مطالعات در مورد شکست انسان در خواندن دقیق ذهن دیگران انجام شده است. برای اینکه افراددرک درستی از احساسات دیگران داشته باشند باید ذهنیت درستی داشته باشند. ذهنیت های نادرست زیر در روابط باعث می شود افراد در تعاملات اجتماعی شکست بخورند. 

چقدر از صحبت با یک غریبه لذت می برید

مطالعات نشان می‌دهد وقتی با یک غریبه صحبت می‌کنید، خلق و خوی شما افزایش پیدا می کند. شما هرگز نمی دانید گفتگو با یک غریبه به کجا منجر می شود.حداقل باعث می شود که کمی شادتر شوید.

میزان دوست داشتن آشنایان جدید را دست کم می گیرید

 مردم معمولاً  از شرکت شما در جمع بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید لذت می برند. محققان می گویند بین آنچه فکر می کنید و بین آنچه مردم در مورد شما فکر می‌کنند مطابقت وجود ندارد و آن را «شکاف دوست‌داشتن» می‌نامند.

 چقدر افشاگری های صمیمی مهم است

 اکثر مردم می گویند مایلند از صحبت های کوچک فراتر رفته و با آشنایان جدید گفتگوهای عمیق تر و معنی داری داشته باشند. با این حال آنها تمایلی به اشتراک گذاشتن انواع افشاگری هایی که این گفتگوهای عمیق تر را ممکن می کند، ندارند. دلیلش این است که آن‌ها را بیش از حد برآورد می‌کنند که فکر می کنند انجام این کار چقدر ناخوشایند خواهد بود و میزان علاقه مردم به چنین افشاگری‌ها را دست کم می‌گیرند. 

میزان تمایل مردم برای کمک را دست کم می گیرید

 می‌توانیم از درخواست کمک خودداری کنیم، زیرا فکر می‌کنیم افرادی که ممکن است از آن ها کمک بخواهیم احتمالاً نه می‌گویندو حتی اگر بله بگویند، از این درخواست احساس ناراحتی می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد افراد بیشتر از آنچه که  پیش‌بینی می‌کنید، نسبت به ارائه کمک احساس مثبت دارند. 

تاثیر مثبت تعریف کردن را دست کم می گیرید.

 اغلب ما احساس خوبی را که تعریف و تمجید در گیرنده ایجاد می کند دست کم می گیریم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان