در فصل بی خوابی گام های هوشمندانه بر دارید+ 5 راهکار

خط سلامت: خواب نقش ویژه ای در سلامتی افراد دارد.

در فصل بی خوابی گام های هوشمندانه بر دارید+ 5 راهکار

خواب با سلامت روان افراد مرتبط است.

به گزارش خط سلامت نکاتی برای خواب بهتر و افزایش کیفیت خواب وجود دارد.

خواب و نکات مهم 

خواب به اندازه تغذیه و ورزش برای سلامت بدن ضروری و مهم است. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) کمبود خواب افراد را در معرض خطر بیشتری برای چاقی، فشار خون بالا، دیابت نوع 2، بیماری قلبی، سلامت روان ضعیف و حتی مرگ زودهنگام قرار می دهد. توجه به نکات زیر کمک زیادی به بهبود کیفیت خواب می کند:

تاثیر کم خوابی بر سلامتی

مطالعه‌ای در مجله سلامت خواب نشان داد افرادی که آخر هفته‌ها حداقل یک ساعت بیشتر می‌خوابند، در مقایسه با افرادی که نمی‌خوابند، کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا می‌شوند.

ارتباط خواب با سلامت روان

کمبود خواب بر سلامت روان تأثیر منفی می گذارد. کسانی که مشکلات سلامت روانی دارند بیشتر به بی خوابی یا سایر اختلالات خواب مبتلا می شوند.

زمستان، فصل مشکلات خواب

روال خواب در طول زمستان نسبت به سایر فصول متفاوت است.بیدار شدن در زمستان سخت تر است و این فصل باعث احساس خستگی بیشتر می شود.

چک نکردن مکرر ساعت

وقتی خواب قطع می شود نگاه کردن به تلفن یا ساعت وسوسه انگیز می باشد، اما به گفته کارشناسان این کار روند خواب را مختل می کند. بررسی زمان استرس را افزایش می دهد و خوابیدن را سخت‌تر می کند.

تشک نامناسب

کارشناسان بر این عقیده اند که انتخاب تشک کیفیت خواب را تغییر می دهد. خوابیدن روی تشک سفت بدخوابی را تا ۷۸ درصد افزایش می دهد.

نور مناسب

نور یک اختلال عمده در خواب می باشد. داشتن پرده برای جلوگیری از نور بیرون و جلوگیری از اختلال در خواب بسیار مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان