آیا جزء نادرترین تیپ شخصیت دنیا هستید؟+ 12 نشانه را اندازه بگیرید

خط سلامت: تست شخصیت انواع مختلفی دارد.

 آیا جزء نادرترین تیپ شخصیت دنیا هستید؟+ 12 نشانه را  اندازه بگیرید

تست شخصیت مایر بریگز(MBTI) یکی از انواع تست های شخصیت است که افراد با انجام آن به درک بهتری از ویژگی های شخصیتی خود می رسند.

به گزارش خط سلامت تست شخصیت مایر بریگز(MBTI) افراد را بر اساس نحوه درک جهان و تصمیم گیری به 16 تیپ شخصیتی تقسیم می کند.

تست شخصیت مایر بریگز(MBTI)

تست شخصیت مایر بریگز(MBTI) یک کد چهار حرفی است که ترجیحات افراد را در چهار دوگانگی نشان می دهد: درونگرایی/برونگرایی، حس کردن/شهود، تفکر/احساس  و قضاوت/درک.

تیپ شخصیت INFJ: نادرترین تیپ شخصیت MBTI

تیپ شخصیتی INFJ اغلب به عنوان نادرترین نوع در میان تیپ های MBTI ذکر می شود. INFJ ها که نمایانگر درونگرایی، شهود، احساس و قضاوت هستند، به دلیل پیچیدگی و عمق خود شناخته می شوند. این مطلب به دنیای ظریف INFJ ها می پردازد و ویژگی های اساسی آن ها و تأثیر این ویژگی ها بر زندگی آنها را بررسی می کند. دوازده ویژگی زیر INFJ ها را منحصر به فرد می کند.

ویژگی های حیاتی شخصیت های INFJ

INFJ ها به خاطر همدلی، شهود و توانایی های خلاقانه در حل مسئله معروف هستند. آن ها توسط حس قوی ایده آلیسم و ​​میل به هماهنگی هدایت می شوند، اما اغلب ماهیت خصوصی خود را حفظ می کنند. INFJ ها به دلیل وقوع نادر در جمعیت و ویژگی های پیچیده و اغلب متناقضشان منحصر به فرد در نظر گرفته می شوند. آن ها حساس، محکم، عاشقانه و واقع بینانه هستند در حالی که مشتاق ارتباطات عمیق هستند. دوازده ویژگی زیر INFJ ها را منحصر به فرد می کند:

عمیقا همدل

همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است. برای INFJ ها، این یک مؤلفه اصلی شخصیت آن ها همدلی است که به آن ها امکان می دهد عمیقاً با مردم ارتباط برقرار کنند و شنوندگانی دلسوز باشند.INFJ ها از همدلی خود برای حرکت در جهان استفاده می کنند و احساسات دیگران را تقریباً به گونه ای احساس می کنند که گویی متعلق به خودشان هستند. این احساس به درک عمیق و مراقبت از اطرافیان شان منجر می شود.

حس قوی شهود

شهود در شخصیت به ادراک و درک جهان از طریق بینش ها و امکانات فراتر از تجربه حسی اشاره دارد. INFJ ها اغلب توسط این احساس درونی هدایت می شوند.INFJ ها آینده نگر هستند و اغلب نتایج را پیش بینی می کنند. آن ها به احساسات درونی خود اعتماد می کنند و چیزهایی را می بینند که ممکن است دیگران از دست بدهند.

حل مسئله خلاق

خلاقیت فقط در مورد هنر نیست. این یک روش تفکر است که شامل راه حل های مبتکرانه و غیر متعارف برای مشکلات است. INFJ ها با استفاده از شهود و درک خود از طبیعت انسان در این زمینه برتری دارند .INFJ ها به طور کلی به مشکلات نگاه می کنند و اغلب راه حل های منحصر به فردی را ایجاد می کنند که دیگران در نظر نمی گیرند. آن ها خارج از چارچوب فکر می کنند و از قدم زدن در دنیای ناشناخته نمی ترسند.

پرشور و اشتیاق

پرشور بودن به معنای داشتن احساس یا اعتقاد قوی نسبت به چیزی است. INFJ ها اغلب از دلایلی که به آن اعتقاد دارند حمایت می کنند. علیرغم رفتار آرام خود، INFJ ها به شدت مصمم هستند، به خصوص در مورد ارزش ها و دیدگاه های خود. آن ها خستگی ناپذیر برای رسیدن به اهداف خود با یک احساس عمیق از هدف کار می کنند.

جویندگان هماهنگی

چیزی که INFJ ها در دنیای درونی و بیرونی خود برای آن تلاش می کنند تعادل است. آن ها به دنبال ایجاد محیطی هستند که در آن صلح و تفاهم حاکم باشد.INFJ ها برای حل تعارضات و ارتقای تفاهم کار می کنند. آن ها دیپلماتیک و متفکر هستند و اغلب اختلافات را میانجیگری و راه حل های مشارکتی را تشویق می کنند.

 ارزش گذاران حریم خصوصی

حریم خصوصی برای INFJ ها بسیار مهم است. آن ها برای دنیای درونی خود ارزش بسیار زیادی قائل هستند و برای به اشتراک گذاشتن خود واقعی خود انتخابی هستند. INFJ  ها مرزهایی ایجاد می کنند و در مورد اینکه چه کسانی را به دایره درونی خود راه می دهند محتاط هستند. آن ها روابط عمیق و معنادار را ترجیح می دهند و اغلب گروه کوچکی از دوستان نزدیک دارند.

 کمال گرایان

کمال گرایی به دنبال بی عیب و نقص بودن و تعیین استانداردهای عملکرد بالا است. برای INFJ ها، این ویژگی در معیارهای کاری و شخصی آن ها ظاهر می شود و برای ایده آل تلاش می کنند.

آینده نگر

افراد آینده نگر همیشه در حال برنامه ریزی و فکر کردن به آینده هستند. آن ها نگران این هستند که چگونه اقدامات فعلی بر نتایج آینده تأثیر می گذارد.INFJ ها رویایی هستند، اغلب با ایده روشنی از اینکه به کجا می خواهند بروند و چگونه می خواهند بر آینده تأثیر بگذارند. آن ها اهداف بلندمدت تعیین می کنند و برای رسیدن برنامه ریزی دقیقی دارند.

پیچیده و لایه ای

شخصیت های انسانی چند وجهی هستند و INFJ ها مظهر این پیچیدگی هستند. آن ها اغلب مجموعه ای از تضادها هستند که محتاطانه اما عمیقاً پرشور و عمل گرا و در عین حال رویایی به نظر می رسند.

حساس به انتقاد

حساسیت به انتقاد شامل واکنش عاطفی شدید به بازخورد است که فرد از نظرات منفی عمیقاً صدمه دیده یا ناآرام می شود. در حالی که INFJ ها به دنبال رشد و بهبود هستند انتقاد چالش برانگیز می باشد. آن ها به بازخورد فکر می کنند، آن را بسیار شخصی تلقی کنند، اما از آن به طور سازنده برای بهبود خود استفاده کنند.

نیاز به روابط معنادار

روابط معنادار، ارتباطات عمیق و مهمی هستند که رضایت و حمایت عاطفی را فراهم می کنند. INFJ ها تمایل زیادی به این نوع روابط دارند و سرمایه گذاری زیادی روی آن ها می کنند.INFJ ها به تعاملات سطحی رضایت نمی دهند. آن ها به دنبال ارتباطات روحی هستند که باعث رشد، درک و حمایت متقابل می شود.

به ندرت از پاسخ های سطحی راضی می شوند

INFJ ها تمایل ذاتی به درک جهان در سطح عمیق تر دارند. آن ها به طور طبیعی کنجکاو هستند و به دنبال کشف اصول و معانی اساسی در پشت چیزها هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان