چرا کارها را به عقب می اندازید+راهکار

خط سلامت: اهمال کاری حالتی را توصیف می کند که در آن فرد، انجام کارهای مختلف را به تعویق می اندازد. استفاده از برخی راه های ساده به کاهش اهمال کاری و افزایش نظم در زندگی کمک می کند.

چرا کارها را به عقب می اندازید+راهکار

اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها، مانعی جدی برای انجام به موقع وظایف است.

 به گزارش خط سلامت افرادی که اهمال کاری یکی از ویژگی های اصلی آن هاست با این تفکر دست و پنجه نرم می کنند که انجام وظایف در لحظات پایانی، عملکرد آن ها را بهبود می بخشد و به بهترین نتیجه می انجامد.

اهمال کاری چرا اتفاق می افتد؟

اهمال کاری تا حدودی به نحوه عملکرد مغز و کیفیت افکار فرد بستگی دارد.

یکی از علت های اصلی اهمال کاری سوگیری فعلی است. سوگیری فعلی حالتی را توصیف می کند که در آن فرد صرفا به دنبال خوشی های آنی است و تمایلی ندارد از طریق برنامه ریزی و تلاش برای رسیدن به هدف، لذت را تجربه کند.

محققان دریافته‌اند افراد اهمال کار، در مورد انگیزه و میزان تمرکز خود باورهای اشتباهی دارند. آن ها معمولا فکر می‌کنند کارکردن تحت استرس ( در لحظات پایانی)، بهترین نتیجه را به دنبال دارد. 

کاهش اهمال کاری

تحقیقات نشان داده است تمرین‌های کوچک و مداوم، منجر به کاهش اهمال کاری و افزایش نظم می شوند. چند راه برای کاهش اهمال کاری عبارت است از:

تعیین اهداف انگیزه ساز

تنظیم اهداف روزانه ثبات و میزان انگیزه فرد را افزایش می دهد.

برای تعیین اهداف لازم است فرد چارچوب SMART را در نظر داشته باشد. به این ترتیب اهداف فرد باید قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان باشند.

کاهش خستگی 

خستگی یکی از علت های اصلی اهمال کاری است 

حین انجام وظایف، استراحت کردن به شیوه منظم به کاهش اهمال کاری کمک می کند.

کاهش منابع حواس پرتی 

بسیاری از افراد صرفا به این دلیل به اهمال کاری روی می آورند که حین انجام کار تمرکز کافی ندارند و مدام حواسشان پرت می شود. قرار دادن گوشی موبایل در یک اتاق دیگر، بی صدا کردن اعلان ها و دوری از هرگونه عامل مزاحم منجر به کاهش اهمال کاری شده و به افزایش تمرکز کمک می کند.

اولویت بندی وظایف

برای جلوگیری از خستگی که منجر به به اهمال کاری می شود، لازم است ابتدا فعالیت های مهم را زمانی که انرژی در بالاترین حد خود است انجام داد.

ثبت میزان پیشرفت

استفاده از معیارهای مهمی مانند: ساعت‌های مطالعه یا تعداد درس های خوانده شده به فرد کمک می کند میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کند. رقابت سالم از جمله مواردی است که به کاهش اهمال کاری کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان