مردان ترسو را شناسایی کنید+ 5 علامت

خط سلامت: احساس ناامنی و بی اعتمادی نسبت به دیگران، معمولا ریشه در تجارب کودکی فرد دارد. مشخص شده است مردان به روش های خاصی سعی می کنند احساس ناامنی خود را پنهان کنند.

مردان ترسو را شناسایی کنید+ 5 علامت

احساس ناامنی و بی اعتما بودن نسبت به جهان به تجارب دوران کودکی فرد بر می گردد.

به گزارش خط سلامت بسیاری از افرادی که در دوران کودکی به اندازه کافی مورد توجه و محبت پدر و مادر قرار نگرفته اند، در بزرگسالی احساس ناامنی و اضطراب را تجربه می کنند. مشخص شده است مردان سعی می کنند با استفاده از مکانیسم ها دفاعی و برخی رفتار های مخرب، احساس ناامنی خود را پنهان کنند.

احساس ناامنی و تلاش برای پنهان کردن آن

احساس ناامنی در مردان با استفاده از برخی رفتارهای خاص کاهش پیدا می کند. معمولا مردان از این رفتارهای دفاعی برای محافظت از  خود در برابر آسیب‌پذیری‌ و ایجاد شخصیتی قدرتمند و با اعتماد به نفس استفاده می کنند. اما نپژوهش ها نشان داده است این رفتارهای دفاعی اغلب بیشتر از اینکه مفید باشند، آسیب زننده هستند. در ادامه به معرفی چند مورد از این رفتارهای دفاعی می پردازیم:

 جبران افراطی

برخی مردان در اثبات مردانگی و قدرتمند بودن خود زیاده روی می‌کند. جبران افزاطی یک اصطلاح روان‌شناختی است که طی آن فردی که عمیقا با احساس بی کفایتی و ناامنی دست و پنجه نرم می کند؛ به پوشاندن این احساسات در رابطه دستاورد ها و موفقیت هایش بزرگنمایی می کند.

از لاف زدن در مورد دستاوردهای حرفه ای گرفته تا تلاش برای نشان دادن قدرت بدنی، همگی روش هایی برای پوشاندن احساس ناامنی در این مردان است.

شوخ طبعی بیش از حد

شوخ طبعی برای برخی مردان به عنوان سپری برای پنهان کردن احساس ناامنی عمل می کند.

مواجهه با موضوعات جدی در مردانی که با احساس نا امنی دست و پنجه نرم می کنند؛ باعث می شود آن ها به طنز پردازی روی بیاورند و از خود را از تجربه احساسات منفی مصون نگه دارند.

انکار

مردانی که با احساس نا امنی دست و پنجه نرم می کنند هنگامی که با واقعیت های دشوار زندگی روبرو می شوند؛ از انکار به عنوان ابزراری برای اجتناب از درد و رنج استفاده می کنند. انکار اغلب یکی از اولین واکنش های ذهن به موقعیتی است که به عزت نفس ما آسیب می رساند.

پرخاشگری 

واکنش غریزی برخی از مردان در برابر احساس نا امنی و اضطراب اتخاذ موضعی تهاجمی و پرخاشگری است. برای این مردان پرخاشگری مانند یک زره است که برای ترساندن دیگران و منحرف کردن توجه استفاده می شود.

فرافکنی

فرافکنی یعنی نسبت دادن افکار، احساسات یا ویژگی های نامطلوب خود به شخص دیگر. این روشی است که مردان با احساس ناامنی شدید، معمولا به میزان قابل توجهی از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال، مردی که نسبت به وفاداری خود در یک رابطه مطمئن نیست، شریک زندگی خود را به خیانت متهم می کند. یا کسی که با احساس بی کفایتی دست و پنجه نرم می کند، اغلب از دیگران به دلیل بی کفایتی انتقاد کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان