هدیه نامرئی مادام العمر همسران تحصیل کرده

تحصیلات همسر می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روانی و جسمانی شریک زندگی می گذارد.

هدیه نامرئی مادام العمر همسران تحصیل کرده

یک مطالعه جدید نشان داد که تحصیلات همسر ارتباط مثبتی با سلامت کلی افراد دارد و اندازه اثر آن با تأثیر تحصیلات خود فرد برابری می کند.

به گزارش خط سلامت بر اساس تحقیقات نشان داده شده است افرادی که تحصیلات بالاتری دارند، سلامت کلی بیشتری را تجربه می‌کنند، اما آیا تحصیلات همسرتان می تواند شما را سالم تر کند؟ طبق مطالعه محققان دانشگاه ایندیانا، پاسخ مثبت است.

تأثیر تحصیلات

این مطالعه که در ژورنال سلامت و رفتار اجتماعی منتشر شد، نشان داد آموزش همسر به طور مثبت با سلامت کلی افراد مرتبط است، با اندازه اثری که با تأثیر تحصیلات خود فرد برابری می کند.

اندرو هالپرن مانرز، دانشیار گروه جامعه شناسی می گوید: نتایج ما نشان می دهد با چه کسی ازدواج کرده اید و میزان تحصیلات او برای سلامتی شما مهم است. این شواهد بیشتری ارائه می دهد که آموزش، علاوه بر ارزشمند بودن برای افراد، یک منبع قابل اشتراک نیز هست.

تحصیلات و مزایای افزایش سلامتی

هالپرن مانرز گفت: این واقعیت که ما اثرات متقاطع قابل توجهی را مشاهده می کنیم به این معنی است که آموزش مزایای افزایش سلامتی برای افراد دارد، اما همچنین مزایای ملموسی برای اطرافیان آنها دارد به ویژه در ایجاد روابط صمیمی. این یافته بر اهمیت آموزش و تحصیلات به عنوان یک کالای عمومی که ارزش سرمایه گذاری دارد. تأکید می کند و نشان می دهد تأثیر کلی آن بر سلامت عمومی ممکن است بزرگتر از آنچه ما معمولاً تصور می کنیم باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان