ترفندهای مقابله با ترس از سفر / اگر از سفر می ترسید این مطلب را بخوانید

ترس از سفر به عنوان هودوفوبیا شناخته می شود. فوبیا و ترس خود را به طرق متعدد نشان می دهد، از تردید در سفر به مکان های جدید تا ناتوانی در ترک خانه به عنوان ترس از سفر شناخته می شود.. برخی از افراد فقط از روش های خاص حمل و نقل مانند هواپیما یا قطار می ترسند، در حالی که برخی دیگر از مسافر بودن در همه نوع سفرها می ترسند.

ترفندهای مقابله با ترس از سفر  / اگر از سفر می ترسید این مطلب را بخوانید

علائم هودوفوبیا

مانند همه فوبیا ها، هودوفوبیا اغلب باعث علائم فیزیکی مانند لرزش، عرق کردن، یا گریه می شود. همچنین ممکن است ناراحتی گوارشی و سردرد را بوجود بیاورد.

به گزارش خط سلامت هودوفوبیا اغلب انجام وظایف ضروری در سفر را دشوار می کند. ممکن است پیمایش در فرودگاه یا ترمینال، بررسی چمدان‌های خود، پیروی از روش‌های امنیتی و صبر کردن در صورت تأخیر برایتان سخت باشد. ممکن است هنگام چک کردن اتاق هتل، خواندن نقشه یا تصمیم گیری در مورد اینکه کجا غذا بخورید، گیج شوید.

نکاتی برای مقابله با ترس از سفر

از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید.

مسیر خود را برنامه ریزی کنید

روی نقشه برنامه ریزی کنید که هر روز چقدر مسافت را طی خواهید کرد. رزرو هتل انجام دهید و مکان رستوران های اطراف را یادداشت کنید. اگر با شرکت حمل‌ونقل عمومی مانند کشتی یا هواپیما سفر می‌کنید، رزرو خود را چند روز قبل از حرکت تأیید کنید.

استراحت کنید

در روزهای منتهی به سفر به اندازه کافی بخوابید.در طول سفر تنقلات نمکی و آب همراه داشته باشید. خستگی و کم آبی رویارویی با چالش ها را دشوارتر می کند.

در صورت امکان از سفر به تنهایی خودداری کنید

یک همراه می تواند کمک کند آرام بمانید و به جزئیاتی مانند چک کردن چمدان ها یا گرفتن تاکسی رسیدگی کنید. اگر برای آرام شدن به زمان تنهایی نیاز دارید، ممکن است یکی از دوستانتان تداخل ایجاد کند.

تجسم کنید

در ذهن ، خود را در حال قدم زدن در تمام مراحل اصلی سفر تصور کنید. مراقب قدم زدن در فرودگاه و سوار شدن به هواپیما باشید. تصور کنید که بدون زحمت در حال پیدا کردن مکان مناسب پارک هستید. تجسم موفقیت باعث ایجاد اعتماد به نفس و کاهش استرس می شود.

فوبیاهای مرتبط با هودوفوبیا

هودوفوبیا اغلب با انواع دیگر اختلالات مرتبط است. ترس از پرواز ، قطار و رانندگی گاهی در قلب هودوفوبیا است. کلاستروفوبیا ، ریسک گریزی، ترس از قدرت و حتی اضطراب عملکرد گاهی در این ترس نقش دارند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان