زمان مجاز استفاده از فضای مجازی چقدر است؟ / روانشناسان 3 بیماری روانی را حاصل فعالیت زیاد در فضای مجازی می دانند

خط سلامت: یکی از سوال های اساسی مدت زمان استفاده از فضاهای مجازی است و اینکه فرد تا چه اندازه می تواند در این فضاهای بچرخد تا آسیب روانی نبیند.

زمان مجاز استفاده از فضای مجازی چقدر است؟ / روانشناسان 3 بیماری روانی را حاصل فعالیت زیاد در فضای مجازی می دانند

از آنجا که همه افراد متفاوت هستند، زمان مشخصی برای صرف شبکه های اجتماعی توصیه نمی شود. در عوض، باید ارزیابی کنید که چگونه استفاده از رسانه های اجتماعی بر زندگی شما تأثیر می گذارد، از جمله اینکه وقتی از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنید چه احساسی دارید و همچنین بعد از استفاده از آن چه احساسی دارید.

به گزارش خبرنگار خط سلامت مطالعه‌ای در دانشگاه پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد نظارت بر خود می‌تواند درک فرد از رسانه‌های اجتماعی را تغییر دهد. به گفته ملیسا جی هانت، روانشناس ، استفاده کمتر از رسانه های اجتماعی نسبت به حالت عادی، می تواند منجر به کاهش قابل توجهی از احساس تنهایی و افسردگی شود. با استفاده از خود نظارتی و ایجاد تنظیمات، افراد می توانند به طور قابل توجهی رفاه کلی خود را بهبود بخشند.

رسانه های اجتماعی حواس شما را پرت می کند

اگر متوجه شدید که استفاده از رسانه های اجتماعی بر روابط شما تأثیر می گذارد یا حواس شما را از کار یا مدرسه منحرف می کند، ممکن است مشکل ساز باشد. علاوه بر این، اگر گردش در رسانه های اجتماعی باعث حس حسادت، افسردگی ، اضطراب یا عصبانیت می شود، باید زمان استفاده خود را ارزیابی کنید.

ممکن است برای محافظت از سلامت روان خود نیاز به سم زدایی از رسانه های اجتماعی داشته باشید و مدتی را به صورت آفلاین بگذرانید.

از رسانه های اجتماعی برای جلوگیری از احساسات منفی استفاده می کنید

اگر تمایل دارید از آن برای مبارزه با کسالت یا مقابله با تنهایی استفاده کنید، رسانه های اجتماعی می توانند مشکل ساز شوند. اگرچه این احساسات ناراحت کننده هستند و طبیعی است که بخواهید آنها را کاهش دهید، اما روی آوردن به رسانه های اجتماعی برای راحتی یا به عنوان یک عامل حواس پرتی راه سالمی برای مقابله با احساسات و عواطف دشوار نیست.

در نتیجه، ممکن است زمان آن رسیده باشد که عادات رسانه های اجتماعی خود را دوباره ارزیابی کنید. دراینجا چند نشانه اضافی وجود دارد که نشان می دهد رسانه های اجتماعی ممکن است تأثیر منفی بر زندگی و سلامت روان شما داشته باشند:

علائم اضطراب ، افسردگی و تنهایی شما در حال افزایش است.

زمان بیشتری را در رسانه های اجتماعی صرف می کنید تا با دوستان واقعی و اعضای خانواده خود.

تمایل دارید خود را به طور نامطلوب با دیگران در رسانه های اجتماعی مقایسه کنید یا متوجه می شوید که اغلب به دیگران حسادت می کنید.

به صورت آنلاین توسط دیگران مورد آزار سایبری قرار می گیرید.

در حال انجام رفتارهای مخاطره آمیز یا گرفتن عکس برای به دست آوردن لایک هستید.

تعهدات کاری، زندگی خانوادگی یا کار مدرسه شما به دلیل زمانی که در رسانه های اجتماعی می گذرانید، در خطراست.

شما زمان کمی برای فعالیت های خودمراقبتی مانند تمرکز حواس ، خود اندیشی، ورزش و خواب دارید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان