این ویژگی روانی درد تنهایی را زیاد می کند / این عاشقان،تنها می مانند

خط سلامت: تنهایی یک پدیده همگانی است که اکثر افرد در دوره ای از زندگی آن را تجربه کرده اند، اما آنچه عجیب به نظر می رسد این است که بعضی افراد برخلاف میل شدید به برقراری رابطه عاطفی و عاشقانه اکثر مواقع تنها هستند. دلیل این زندگی عاری از عشق صرفاً این نیست که فرد مناسبی برای برقراری رابطه عاطفی وجود ندارد، از طرفی عوامل روانشناختی نظیر خستگی و بی رمقی به طور کامل توجیه کننده ی این تناقض نیست،بلکه اتفاق دیگری در حال وقوع است.

این ویژگی روانی درد تنهایی را زیاد می کند / این عاشقان،تنها می مانند

حساسیت زیاد،مانع صمیمیت

به گزارش خط سلامت برای افراد حساس، برقراری رابطه عاطفی و صمیمانه دشوار است؛از آنجا که این افراد از سهم خود در رابطه عاشقانه فراتر می روند و در روابط خود انرژی زیادی صرف می کنند، در موقعیت های پر فشار دچار اضطراب شده و توانایی کنترل خود را از دست می دهند.همه این موارد باعث می شود افراد حساس از نظر عاطفی در یک رابطه عاشقانه احساس امنیت نکنند.

افراد حساس

در مورد ویژگی های خود با شریک عاطفی تان صادق باشید

زمانی که با کسی آشنا می شوید،درمورد اینکه به لحاظ عاطفی، حساس هستید صحبت کنید.اعلام کنید که در رابطه زمان هایی را برای رسیدن به آرامش نیازدارید. شریک مناسب وضعیت شمارا درک خواهد کرد. شخص اشتباه شما را به خاطر " حساسیت" سرزنش می کند و به نیاز شما احترام نمی گذارد.

در مورد سبک زندگی خود صحبت کنید

در مورد سبک زندگی خود که عادت های مربوط به تغذیه و خواب را در برمی گیرد بطور واضح صحبت کنید. سبک خواب مورد علاقه خود را بیان کنید.افراد حساس عاطفی معمولا تمایل دارند در تختخواب خود بخوابند و تغییر محل خواب برای آن ها به معنای این است که تمام طول شب بیدار باشند و احساس ناخوشایندی را تجربه کنند.در این مورد نیز با شریک عاطفی خود گفتگو کنید.

به طور منظم کمی استراحت کنید

با قدم زدن،دوش گرفتن های کوتاه مدت و گوش دادن به موسیقی آرامش بخش به بازسازی ذهنی خود کمک کنید.

بطور کلی بیان نیازهای خود و میانه روی در همه ابعاد رابطه، به شما کمک می کند احساس امنیت و آرامش خاطر را در روابط خود تجربه کنید . برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان