خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی در جانبازان عراقی و افغانی با اختلال استرس پس از سانحه

خط سلامت: اختلال استرس پس از سانحه با نا هنجاری های غدد درون ریز و سیستم ایمنی همراه است که خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی را افزایش می دهد.

خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی در جانبازان عراقی و افغانی با اختلال استرس پس از سانحه

به گزارش خط سلامت با این حال در مورد خطر ابتلا اختلالات خود ایمنی در افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه اطلاعات کمتری داریم و کم ترین مورد بررسی قرار گرفته است.

آسیب جنسی نظامی

در این پژوهش با بررسی یک مطالعه کوهورت گذشته نگر از 666269 جانباز عراقی و افغانی زیر 55 سال کی بین 7 اکتبر 2001 تا 31 مارس 2011 زیر نظر سیستم مراقبت های غیر بهداشتی انجام گرفت و از مدل های خطی عمومی استفاده شد تا بررسی شود آیا اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات روانپزشکی، قرار گرفتن در معرض آسیب جنسی نظامی می تواند خطر ابتلا به خطرات خود ایمنی مثل تیروئید، التهاب روده، آرتریت روماتوئید، اسکولوروز. لوپوس آریتماتوز را با توجه به سن، جنس و نژاد و ویزیت های مراقبت های اولیه افزایش دهد؟

اختلال استرس پس از سانحه در 203766 فرد صدمه دیده 64 درصد تشخیص داده شده و دیگر اختلالات روانشناسی در 129604 فرد صدمه دیده 19,5 درصد تشخیص داده شد.

اختلال استرس پس از سانحه

افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه خطر نسبی تعدیل شده قابل توجه بیشتری برای تشخیص با هر یک از اختلالات خود ایمنی به تنهایی یا در ترکیب مقایسه با نظامیان بدون تشخیص روانپزشکی داشت و در مقایسه با دیگر اختلالات روانپزشکی میزان افزایش مربوط به اختلال استرس پس از سانحه در معرض خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی در زنان و مردان مشابه بود و قرار گرفتن در معرض ترومای جنسی نظامیبه طور مستقل در افزایش خطر در زنان و مردان همراه بود.

پژوهشگران می گویند: قرار گرفتن در معرض ترما و اختلال استرس پس از سانحه خطر ابتلا به اختلالات خود ایمنی را افزایش می دهد و عملکرد سیستم ایمنی تغییر یافته، فاکتور های سبک زندگی یا علل مشترک ممکن است زمینه ساز این ارتباط باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان