بهترین جایگزین برای داروهای دو درد رایج روانی

خط سلامت: با وضعیت فعلی جهان، استرس و اضطراب در بالاترین حد خود قرار دارد. از آنجا که اکثر افراد یا درخانه کار می کنند یا هر روز در خانه هستند، خوشحال ماندن سخت می شود، اما داشتن گل در خانه، برای مغز شما مفید و یک تقویت کننده واقعی خلق و خو است.

بهترین جایگزین برای داروهای دو درد رایج روانی

به گزارش خط سلامت در اینجا در مورد روانشناسی گل ها و اینکه چگونه آنها تأثیر مثبتی بر مغز دارند یاد بگیرید.

آیا گل آرایی احساس استرس را کاهش می دهد؟

گل آرایی در واقع می تواند باعث شود کمتر استرس داشته باشید زیرا فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. آزمایشات و مطالعات زیادی در گذشته در مورد اثراتی که گل ها می توانند بر روان انسان داشته باشند انجام شده است. یکی از مطالعاتی که در درمان های مکمل در پزشکی برجسته است نشان می‌دهد چگونه قرار دادن یک گلدان گل رز در اتاق‌های خوابگاه دختران به آن‌ها کمک می کند تا احساس آرامش و استرس بیشتری نسبت به قبل داشته باشند. حتی شاخص های فیزیکی مانند فشار خون پایین و ضربان قلب در بین شرکت کنندگان ثبت شد.

این مطالعه ثابت می کند چگونه گل ها تأثیر فوری بر شادی دارند، به کاهش احساس اضطراب و افزایش ارتباطات عاطفی بین دوستان و خانواده کمک می کنند.

در مطالعه دیگری توسط دانشگاه راتگرز، دکتر هاویلند جونز گزارش داد عقل به ما می گوید گل ها ما را خوشحال می کنند. اکنون، علم نشان می‌دهد نه تنها گل‌ها ما را بیشتر خوشحال می‌کنند، بلکه تأثیرات مثبت قوی بر سلامت عاطفی دارند.

چرا انسان نسبت به گل ها اینقدر واکنش مثبت نشان می دهند؟

تحقیقات نشان داده است داشتن یک دسته شکوفه زیبا، شادی را تحریک و به رفع احساسات افسردگی و اضطراب کمک می کند، اما چرا انسان ها به گل ها واکنش خوبی نشان می دهند؟ بیش از 5000 سال است که مردم گل ها را برای اهداف زیبایی شناختی و دارویی و همچنین تأثیر شیمیایی آنها کشت می کنند.

لوری داویت، مدرس مداخلات روانشناختی در دانشگاه در این مورد می گوید: وقتی استرس داریم ماده ای به نام کورتیزول ترشح می‌کنیم که هورمون استرس است، اما در واقع درگیر شدن با گل‌ها، بوییدن گل‌ها و توجه به گل‌ها می‌تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد و کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

مطالعات نشان می دهد گل ها چند ماده شیمیایی مانند دوپامین ، اوکسی توسین و سروتونین را در مغز تحریک می کنند. اینها مواد شیمیایی "شاد" هستند و هر زمان که تعدادی گل می بینیم یا دریافت می کنیم، مغز فوراً آن را به عنوان یک چیز خوب و ارزشمند تشخیص می دهد. تقریباً غیرممکن است که هنگام تماشای چند دسته گل زیبا غمگین شوید.

دوپامین

مغز ما در دنیایی رشد کرده است که در آن دریافت گل به عنوان پاداش تلقی می شود و دوپامین با پیش بینی یک پاداش تحریک می شود، بنابراین آنها دست به دست هم می دهند. چه به شما گل داده شود و چه آنها را در طبیعت ببینید که در طول بهار شروع به باز شدن می کنند، مغز می تواند احساس کند که چیز خاصی در راه است.

اوکسی توسین

ممکن است شنیده باشید این ماده شیمیایی "هورمون پیوند" یا حتی "ماده شیمیایی عشق و نوازش" نامیده می شود. به این دلیل که اوکسی توسین باعث ایجاد احساس اعتماد وعشق مادرانه می شود. این احساسی است که پیدا کردنش سخت و از دست دادنش آسان است، اما گل ها می توانند به تحریک آن کمک کنند. دریافت گل از کسی نشان دهنده اعتماد و تلاش در یک رابطه است. این باعث می شود که به اندازه کافی احساس خوبی داشته باشیم تا اوکسی توسین ترشح کنیم.

سروتونین

سروتونین نقش عمده ای در شاد کردن دارد. به همین دلیل می توان آن را در بسیاری از داروهای ضد افسردگی یافت. این ماده شیمیایی نه تنها توسط داروها یا مواد غذایی آزاد می شود بلکه مطالعات نشان می دهد سروتونین می تواند با احساس غرور تحریک شود، بنابراین هنگامی که رشد می کنید، می خرید یا گل می فرستید، به مغز احساس غرور می دهد. گل ها می توانند کمک کنند تا احساس مهم بودن و خاص بودن داشته باشید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان