با این کار استرس را کاهش دهید

خط سلامت: آیا می توانید با چمن زنی استرس و اضطراب خود را کاهش دهید؟

با این کار استرس را کاهش دهید

به گزارش خط سلامت گذراندن وقت در بیرون یک راه آسان برای جلوگیری از استرس ، اضطراب و افسردگی است.

بودن در طبیعت برای سلامت روان عالی است و لذت بردن از طبیعت همیشه به معنای پیاده روی برای روزهای متوالی نیست. ما گاهی اوقات از انجام اقدامات سالم خودداری می کنیم زیرا فکر می کنیم دسترسی به "احساس بهتر" باید سخت باشد. حضور در طبیعت می تواند به آسانی بیرون رفتن برای چمن زنی باشد.

طبیعت همه جا هست

در حیاط، در پارک، در ساحل و در یک خیابان ساکت در واقع فقط به آنچه در خارج از شما در دسترس است نگاه می کنید. خورشید را می بینید؟ یا ابرها را می بینید؟ در هر صورت، شما در حال افزایش خلق و خوی خود هستید.

سطوح استرس پایین تر

چشمان خود را به مدت 10 ثانیه ببندید و صدای جیر جیر پرندگان یا امواجی که در ساحل می چرخند را تصور کنید. اگر بعد از انجام این کار در داخل خانه کمی احساس آرامش کردید، تصور کنید قدم زدن در جنگل با آن پرندگان در درختان یا احساس شن و ماسه بین انگشتان پا در حالی که روی آنها راه می روید چه حسی به شما می‌دهد؟

وقتی بدن تولید کورتیزول را کاهش می‌دهد، احساس آرامش می‌کنیم، هورمون استرس ی که هنگام غرق شدن یا نگرانی ترشح می‌شود. سطح کورتیزول پس از گذراندن 20 دقیقه در طبیعت شروع به کاهش می کند، بنابراین وقتی 20 دقیقه در طبیعت هستید یا برای چمن زنی خود وقت بگذارید، نه تنها حیاط را زیباتر می کند، بلکه کمک می کند استرس کمتری داشته باشید.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی

وقتی زمانی را در طبیعت می گذرانید، نه تنها می تواند استرس را کنترل کند، بلکه سیستم ایمنی را نیز بهبود می بخشد، فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد و به نوبه خود خطر بیماری قلبی و برخی از انواع بیماری های روده را کاهش می دهد.

برای تقویت ویتامین D، یک ماده مغذی که به بدن در جذب کلسیم کمک می کند، مقداری پرتوهای تابستانی را دریافت کنید. وقتی کلسیم و ویتامین D با هم کار می کنند، به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کنند.

بهبود روابط

این یکی ممکن است طولانی به نظر برسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد وقتی زمانی را در طبیعت می‌گذرانید، می‌توانید عمیق‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید و حس بهتری از معنا و هدف در زندگی داشته باشید. بیرون بودن در طبیعت می‌تواند به ما کمک کند تا بیشتر احساس آرامش کنیم، که به ما امکان می‌دهد ذهن خود را آرام کنیم و با آنچه واقعاً در درونمان می‌گذرد ارتباط برقرار کنیم.

معمولاً ما آنقدر مشغول مدیریت زندگی روزمره خود هستیم که از احساس واقعی خود جدا می شویم زیرا بیش از حد بر انجام وظایف متمرکز شده ایم. هر چه بیشتر بتوانید ذهن خود را آرام کنید و با خود ارتباط برقرار کنید، مغز راه هایی برای احساس رضایت و شادی بیشتر پیدا می کند و هنگامی که احساس رضایت و خوشحالی می کنید، کمک می کند تا در سطح معنادارتر و هدفمندتری با افراد دیگر در ارتباط باشید.

بهبود تمرکز و شناخت

گذراندن زمان در طبیعت می تواند مغز را با فاصله گرفتن از دنیای "همیشه فعال" ما تقویت کند. یک مطالعه نشان می دهد فضاهای سبز در نزدیکی مدارس باعث رشد مغز دانش آموزان می شود و قرار گرفتن در معرض محیط های طبیعی هم حافظه و هم تمرکز را بهبود می بخشد. فقط چند لحظه سبز می تواند مغز خسته را تقویت کند.

بهتر بخوابید

همچنین ارتباط واضحی بین زمان فضای باز و موفقیت آمیز بودن 7 تا 9 ساعت خواب در شب وجود دارد. وقتی به اندازه کافی بخوابیم، سلامت عاطفی و روانی ما نیز بهبود می یابد. این بدان معناست که بعد از یک خواب خوب شبانه کمتر احساس استرس یا اضطراب خواهید کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان