این ترس را قبل از هر حرکتی جا بگذارید

خط سلامت: ترس از سفر به عنوان هودوفوبیا شناخته می شود. فوبیا خود را به طرق متعدد مانند از تردید در سفر به مکان های جدید تا ناتوانی در بیرون رفتن از خانه نشان می دهد. برخی از افراد فقط از روش های خاص حمل و نقل مانند هواپیما یا قطار می ترسند، در حالی که برخی دیگر از مسافر بودن در همه سفرها می ترسند.

این ترس را قبل از هر حرکتی جا بگذارید

علائم هودوفوبیا

به گزارش خط سلامت هودوفوبیا با علائم فیزیکی مانند لرزش، عرق کردن، یا گریه مشخص می شود. همچنین ممکن است با ناراحتی گوارشی و سردرد همراه باشد.

هودوفوبیا انجام وظایف ضروری را در سفر دشوار می کند مانند حضور در فرودگاه یا ترمینال، بررسی چمدان‌ها ، پیروی از روش‌های امنیتی و صبر کردن که در تمام این مراحل احساس سخت و دشوار بودن وجود دارد . ممکن است هنگام چک کردن اتاق هتل، خواندن نقشه یا تصمیم گیری در مورد اینکه کجا غذا بخورند، گیج شوند.

نکاتی برای مقابله با هودوفوبیا

خوددرمانی ممنوع. اگرچه مصرف یک قرص خواب آور و خوابیدن در طول سفر خوب است، اما خوددرمانی احساس شما را بدتر کند. بدون مشورت با پزشک دارویی مصرف نکنید و به دستورات خاصی که پزشک می گوید توجه کافی داشته باشید.

اطلاعات کافی در مورد مکان مورد نظر داشته باشید. برای دریافت اطلاعات در اینترنت جستجو کنید.متوجه شوید امکانات مهم چگونه در دسترس است.

برنامه ریزی کنید. اگر در حال رانندگی به سمت مقصد خود هستید، با یک نقشه و برنامه ریزی که هر روز چقدر مسافت را طی خواهید کرد آشنا باشید. رزرو هتل انجام دهید و مکان رستوران های اطراف را یادداشت کنید. اگر با شرکت حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنید، رزرو را چند روز قبل تأیید کنید.

قبل از سفر استراحت کنید . در روزهای منتهی به سفر به اندازه کافی بخوابید. در طول سفر همراه با چند تنقلات نمکی آب همراه داشته باشید. خستگی و کم آبی رویارویی با چالش ها را دشوارتر می کند.

از تجسم کردن کمک بگیرید . خود را در حال قدم زدن در تمام مراحل اصلی سفر تصور کنید. تجسم باعث ایجاد اعتماد به نفس و کاهش استرس می شود.

هودوفوبیا اغلب با انواع دیگر اختلالات مرتبط است. ترس از پرواز ،قطار و گاهی رانندگی در دل هودوفوبیا است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان