این تفاوت باعث می شود که بعضی ها کمک نکنند

خط سلامت: تفاوت های فرهنگی بر نحوه حمایت ما از دوستان نزدیک و خانواده تأثیر می گذارد

این تفاوت باعث می شود که بعضی ها کمک نکنند

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان داد که تفاوت‌های فرهنگی بر زمانی که دانشجویان ژاپنی و آمریکایی در ارائه حمایت اجتماعی احساس راحتی می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. محققان دریافتند که دانشجویان دانشگاه ژاپنی کمتر از دانشجویان آمریکایی به دوستان نزدیک یا اعضای خانواده کمک می‌کنند، مگر اینکه صریحاً از آنها کمک خواسته شده باشد، حتی وقتی می‌دانند که فرد به کمک نیاز دارد. هنگامی که درخواست کمک به صراحت بیان می شد، تفاوتی در ارائه کمک بین دانش آموزان ژاپنی و آمریکایی وجود نداشت.

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی هیروفومی هاشیموتو، از دانشگاه متروپولیتن اوزاکا، دیدگاه‌های ارائه‌دهندگان حمایت اجتماعی را برای بررسی تفاوت‌ها در نگرش دانشجویان ژاپنی و آمریکایی نسبت به ارائه حمایت اجتماعی تجزیه و تحلیل کردند.

پروفسور هاشیموتو می گوید: نتایج مطالعه ما نشان می دهد دلیل تردید مردم ژاپن برای کمک به دیگران به این دلیل نیست که آنها دلسوز نیستند، بلکه به این دلیل است که این موقعیت ها - که در آن درخواست کمک واضح نیست - باعث ایجاد تردید در آنان می شود. بر اساس این یافته‌ها، ما باید راه‌هایی را برای تشویق افراد به ارائه کمک در زمانی که تشخیص می‌دهند نیاز است، در نظر بگیریم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان