این درد روانی بیماران قلبی را از پا در می آورد

خط سلامت: سوگواری مرگ یکی از اعضای خانواده ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از نارسایی قلبی را در اعضای خانواده افزایش دهد. سوگواری، سطح استرس را بالا می برد، بگونه ای که فرد نمی تواند به شیوه سابق با مسائل روزمره کنار بیاید.

این درد روانی بیماران قلبی را از پا در می آورد

به گزارش خط سلامت بر اساس یک مطالعه، سوگواری در بیماران قلبی به ویژه در هفته اول پس از مرگ یکی از اعضای خانواده، آن ها را در معرض خطر بیشتری برای مرگ قرار می دهد.

سوگواری و سندرم قلب شکسته

یکی از اولین مطالعاتی که رابطه سوگواری را با نارسایی قلبی بررسی کرد، نشان داد بین استرس عاطفی شدید و سندرم قلب شکسته رابطه وجود دارد.

سندرم قلب شکسته یک بیماری قلبی است که اغلب در اثر موقعیت های استرس زا و احساسات شدید ایجاد می شود. افراد مبتلا به سندرم قلب شکسته ممکن است درد ناگهانی قفسه سینه داشته باشند یا تصور کنند به زودی دچار حمله قلبی می شوند.

سوگواری بیماران قلبی را جدی بگیرید

یافته ها نشان می دهد سوگواری ، افسردگی و حمایت اجتماعی کم، منجر می شود فرایند درمان نارسایی قلبی سخت تر شود. نارسایی قلبی کیفیت زندگی حدود 64 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین لازم است در شرایط سوگواری توجه ویژه ای به افراد مبتلا به نارسایی قلبی شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان