هشدار هواشناسی: بارش‌های تابستانه در ۷ استان کشور

خط سلامت: هواشناسی در خصوص گسترش بارش‌های تابستانه در ۷ استان کشور، هشدار داد.

هشدار هواشناسی: بارش‌های تابستانه در ۷ استان کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: مناطقی از کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه تحت تاثیر سامانه بارشی قرار خواهند گرفت و احتمال وقوع مخاطرات جوی بسیار بالاست.

به گزارش خط سلامت مناطق جنوبی و جنوب غربی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس، همچنین مناطق شمالی آذربایجان غربی، شرقی و بخش‌هایی از اردبیل در روزهای دوشنبه و سه شنبه دستخوش تغییرات جوی می شوند.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

فعالیت سامانه با هشدار سطح نارنجی برای دوشنبه در «جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی» و سه شنبه در «جنوب غرب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات و دامنه در نیمه جنوبی اردبیل» است.

عمده ناپایداری‌ها برای ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می‌شود که اثرات مخاطره آمیزی نظیر «طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی» در پی دارد.

منبع: خبر فوری
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان