رابطه جنسی رییس نمی خواهد / نه زن نه مرد !

خط سلامت: رابطه جنسی راهی برای افزایش صمیمیت در زندگی مشترک است. اگر هریک از زوجین بجای تمرکز بر رفتارهای خود، برای تغییر طرف مقابل تلاش کند رابطه جنسی سرد می شود و به تدریج از بین می رود. در حقیقت می توان گفت کنترل گری به شدت کیفیت رابطه جنسی را کاهش می دهد.

رابطه جنسی رییس نمی خواهد / نه زن نه مرد !

رابطه جنسی ابزاری برای افزایش صمیمیت بین زن و شوهر است. به گزارش خط سلامت انجام برخی رفتارهای خاص کیفیت رابطه جنسی را افزایش می دهد؛ درحالی که انجام برخی رفتارهای مخرب منجر به کاهش صمیمیت و ناتوانی در برقراری رابطه جنسی می شود.

رابطه جنسی چگونه نابود می شود؟

رابطه جنسی از طریق توجه به نیاز شریک احساسی تقویت می شود در حالی که کنترل گری تاثیر مخربی بر کیفیت رابطه جنسی به جای می گذارد. 

ریشه های کنترل گری

آسیب های دوران کودکی به زندگی روزمره تاثیر می گذارد.

والدین دمدمی مزاجی که یک لحظه پاسخگوی نیاز کودک هستند و لحظه بعد ترک فعل می کنند، کودکانی مضطرب پرورش می دهند؛ عمده تلاش چنین کودکانی در آینده متمرکز بر این هدف است که ترس، غم و آسیبی را که در کودکی احساس کردند، دوباره تجربه نکنند. آن ها برای اینکه در رابطه احساسی خود، امنیت روانی را تجربه کنند دست به کنترل گری می زنند. کنترل گری و سلب قدرت انتخاب و اختیار از همسر عاملی است که بزرگترین آسیب ها را به کیفیت رابطه جنسی وارد می کند.

رابطه جنسی با این دکمه خاموش می شود

دکمه کنترل گری را فشار ندهید. وقتی تمام انرژی خود را برای تغییر شریک زندگی تان صرف می کنید، دو عامل مهم را فراموش کرده اید: آنها از ابتدا از شما کمک نخواستند و قبل از شما نیز توانستند به زندگی خود ادامه دهند.در نتیجه این تلاش مکرر، شما در نهایت احساس خستگی، ناامیدی و بدتر از همه قدرنشناسی را تجربه می کنید. این همان چیزی است که صمیمیت را خدشه دار کرده و به رابطه جنسی شما نیز تاثیر منفی می گذارد.

راه هایی برای بهبود زندگی زناشویی

چند راه برای افزایش کیفیت رابطه جنسی عبارت است از:

تصمیم گیری قاطعانه

از خود بپرسید آیا واقعا همسرم را دوست دارم؟ اگر بیش از حد بر روی چیزهایی که شما را آزار می دهد متمرکز هستید،طبیعی است که به راحتی چیزهای مهم مانند: ارزش های مشابه را که با همسرتان دارید فراموش می کنید ، به خاطر سپردن موارد مهمی مانند ارزش ها و عقاید مشابه با شریک زندگی به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا می خواهید رابطه جنسی و عاشقانه پایداری داشته باشید یا خیر.

تمرکز  روی خود

به جای تمرکز بر عادات شریک زندگی خود، تلاش کنید تا انتظارات خود و دیدگاهتان را در مورد رابطه را بررسی کنید. مراجعه به روانشناس بالینی به شما کمک می‌کند الگوهای رفتاری را که قصد تغییر آن را دارید، شناسایی و درک کنید، بعلاوه می‌تواند به شما کمک کند تا باورهای قدیمی در مورد خودتان و روابط آسیب رسان را به چالش بکشید.

توقف کنترل گری

بجای تلاش برای کنترل شریک زندگی خود روی خودتان تمرکز کنید تا به نتایج ماندگارتر و مثبت تری برسید. دائماً به خود یادآوری کنید که تنها چیزی که می توانید تغییر دهید، خودتان هستید. هیچ مقدار تلاش با نیت خوب از جانب شما هرگز باعث تغییر فرد دیگری نمی شود که تصمیم به تغییر ندارد.

تیم شدن

گاهی اوقات ممکن است در تله ای بیفتید که فکر کنید مشکل از شریک زندگی شماست، مراجعه به متخصص زوج درمانگر کمک می کند تا متوجه شوید که نه شما مشکل دارید و نه شریک زندگی تان، اما مشکلی وجود دارد که با همکاری هر دو طرف رابطه ، قابل حل است.درک این مطلب که باهمراهی هر دو طرف رابطه می توان مشکل را حل کرد، کمک می کند رابطه جنسی با کیفیت تری را تجربه کنید. و در کنار همسرتان زندگی آرام تری را داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان