این 5 ماده غذایی روان را تقویت می کند

خط سلامت: مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده می تواند به سلامت مغز و عاطفی بهتر منجر شود.

این 5 ماده غذایی روان را تقویت می کند

به گزارش خط سلامت از سنین کودکی به ما آموخته اند که خوب غذا خوردن به ما کمک می کند بهترین ظاهر و احساس بدنی خود را داشته باشیم. چیزی که همیشه به ما نمی گویند این است که تغذیه خوب به طور قابل توجهی بر سلامت روان ما تأثیر می گذارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به ما کمک کند واضح فکر کنیم و هوشیارتر باشیم. همچنین می تواند تمرکز و دامنه توجه را بهبود بخشد.

برعکس، یک رژیم غذایی ناکافی می تواند منجر به خستگی، اختلال در تصمیم گیری و کاهش زمان واکنش شود. در واقع، یک رژیم غذایی نامناسب می تواند باعث تشدید و حتی منجر به استرس و افسردگی شود.

یکی از بزرگترین آسیب های بهداشتی، اتکای جامعه به غذاهای فرآوری شده است. این غذاها سرشار از آرد و شکر هستند و مغز را آموزش می‌دهند که بیشتر از آن‌ها بخواهد به جای غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها و سبزیجات استفاده کند.

بسیاری از غذاهای فرآوری شده اعتیاد آور هستند و مراکز دوپامین را در مغز ما تحریک می کنند که با لذت و پاداش همراه است. برای جلوگیری از هوس خوردن غذاهای ناسالم، باید از خوردن آنها خودداری کنید. وقتی قندهای اضافه شده و کربوهیدرات های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود خارج می کنید، در واقع شروع به تغییر فیزیولوژی مغز می کنید.

استرس و افسردگی

شکروغذاهای فرآوری شده می توانند منجر به التهاب در سراسر بدن و مغز شوند که ممکن است به اختلالات خلقی از جمله اضطراب و افسردگی کمک کند. هنگامی که ما احساس استرس یا افسردگی می کنیم، اغلب غذاهای فرآوری شده هستند که در جستجوی یک انتخاب سریع به سراغشان می رویم. در دوره‌های شلوغ یا سخت کار و زندگی، یک فنجان قهوه بجای یک صبحانه کامل قرار می‌گیرد و میوه‌ها و سبزیجات تازه با فست فودهای پرچرب و پر کالری جایگزین می‌شوند. وقتی احساس ناراحتی می کنید، بستنی تبدیل به شام ​​می شود یا به طور کلی شام را حذف می کنید.

با توجه به انجمن رژیم غذایی آمریکا، افراد در هنگام افسردگی یا استرس تمایل دارند یا زیاد یا خیلی کم غذا بخورند. رژیم غذایی نامناسب در طول دوره های استرس و افسردگی فقط اوضاع را بدتر می کند.

برای تقویت سلامت روان خود، روی خوردن میوه ها و سبزیجات فراوان به همراه غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 تمرکز کنید. به ویژه سبزیجات با برگ سبز تیره محافظ مغز هستند. آجیل، دانه ها و حبوبات مانند لوبیا و عدس نیز از غذاهای عالی برای مغز هستند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان