این دارو موجب زایمان زودرس می شود

خط سلامت: التهاب ممکن است ارتباط داروهای ضد افسردگی با زایمان زودرس را توضیح دهد.

این دارو موجب زایمان زودرس می شود

به گزارش خط سلامت داروی ضد افسردگی پروزاک (فلوکستین) یک پاسخ التهابی را در کیسه آمنیوتیک تحریک می کند. یافته ها ممکن است فاکتور زمینه ای را نشان دهد که چرا زنانی که داروهای ضد افسردگی SSRI مصرف می کنند در معرض خطر بیشتری برای زایمان زودرس هستند.

داروی ضد افسردگی و التهاب

یک مطالعه نشان داده است قرار گرفتن در معرض داروی ضد افسردگی فلوکستین باعث ایجاد یک پاسخ التهابی در غشای جنین انسان می شود.

این اثر ممکن است یک عامل زمینه‌ای را در مورد افزایش خطر زایمان زودرس در میان کسانی که در دوران بارداری از داروهای ضد افسردگی استفاده می‌کنند.

داروی ضد افسردگی و جنین

طبق تحقیقات قبل، 13 درصد از افراد باردار در دوران بارداری از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند. با این حال تحقیقات نشان داده است یک نوع رایج از داروهای ضد افسردگی که به عنوان مهارکننده بازجذب سروتونین شناخته می‌شود، می‌تواند اثرات نامطلوب مختلفی روی جنین و بارداری داشته باشد.

خطر حذف داروهای ضد افسردگی

ویکی آبراهامز، پروفسور زنان و زایمان، در دانشکده پزشکی ییل، می گوید: سخت است که داروهای یک فرد باردار را به طور ناگهانی حذف کنیم. اگر بتوانیم راهی برای جلوگیری از پیامد نامطلوب بارداری شناسایی کنیم، می توانیم خطر درمان داروهای ضد افسردگی را کاهش دهیم.

آبراهامز گفت: زایمان زودرس و نارس بودن نوزاد عواقب سلامتی طولانی مدتی برای کودک در مراحل بعدی زندگی دارد.

آبراهامز گفت: شواهدی در سایر مدل های بیماری وجود دارد که نشان می دهد هدف قرار دادن سیتوکین های التهابی ممکن است یک گزینه باشد برای مثال افراد مبتلا به لوپوس در معرض خطر بیشتری برای پیامدهای نامطلوب بارداری هستند و آزمایش‌های بالینی در حال انجام است که در آن این بیماران با آنتی‌بادی‌هایی که یک سیتوکین خاص را هدف قرار می‌دهند، درمان می‌شوند.

آبراهامز گفت، اما در حال حاضر، دانستن اینکه داروهای ضد افسردگی می توانند باعث التهاب در غشای جنین شوند، به تصمیم گیری و مدیریت بالینی کمک خواهد کرد.

او گفت: با این یافته پزشک و بیمار با اطلاعات بیشتری روبرو هستند و این می تواند به آنها کمک کند تا انتخاب های آگاهانه تری داشته باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان