حل معمای منشا کووید-۱۹ حیوانی یا آزمایشگاهی؟

خط سلامت: پژوهشگران با استفاده از یک تحلیل ژنتیکی جدید، فهرستی از گونه‌های حیواناتی را که ممکن است منبع انتقال ویروس کووید-۱۹ به انسان‌ها بوده باشند، در بازار ووهان چین ارائه کرده‌اند.

حل معمای منشا کووید-۱۹ حیوانی یا آزمایشگاهی؟

 نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه در مجله معتبر «Cell» منتشر شد، داده‌های ژنتیکی بیش از ۸۰۰ نمونه جمع‌آوری شده از بازار عمده‌فروشی غذاهای دریایی هوانان را بررسی کرده است. این نمونه‌ها از ژانویه ۲۰۲۰ توسط مقامات چینی جمع‌آوری شدند.

 به گزارش خط سلامت در حالی که پیش‌تر توالی‌های ژنتیکی توسط دانشمندان چینی منتشر شده بود، شناسایی حیوانات احتمالی آلوده به ویروس انجام نشده بود. اکنون، این تحلیل نشان می‌دهد که برخی از حیوانات مانند سگ راکون معمولی، گربه زباد و موش بامبو ممکن است در انتقال ویروس SARS-CoV-2 نقش داشته باشند.

مایکل وروبی، از دانشگاه آریزونا و یکی از نویسندگان این مقاله، این تحقیق را همچون تکمیل آخرین قطعه از پازل منشأ کووید-۱۹ توصیف کرده و افزود که این پژوهش دقیق‌ترین تحلیل داده‌ها تاکنون است. با این حال، فلورنس دبار، از مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، تأکید کرد که با وجود کشف ردپای DNA و RNA حیوانات در محیط بازار، ثابت کردن مستقیم آلوده بودن این حیوانات به ویروس همچنان ممکن نیست.

این یافته‌ها به درک بهتر از نحوه انتشار ویروس کمک می‌کند و اطلاعات بیشتری درباره منشأ احتمالی پاندمی جهانی ارائه می‌دهد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان