4 شیرین کننده طبیعی که فوق العاده سالم هستند + فیلم

خط سلامت: خوشبختانه شیرین کننده های زیادی در طبیعت یافت می شوند که در واقع برای سلامتی بسیار مفید هستند. این ویدیو به بررسی چهار مورد از سالم ترین ها می پردازد.

4 شیرین کننده طبیعی که فوق العاده سالم هستند + فیلم

به گزارش خط سلامت، شیرین کننده های جدید از چه چیزی ساخته شده اند و اینکه آیا عوارضی دارند یا خیر که در این مطلب و فیلم با آنها آشنا می شوید.

استویا:

استویا یک شیرین کننده کم کالری بسیار محبوب است. از برگ های گیاه استویا آمریکای جنوبی استخراج می شود. چندین ترکیب شیرین در برگ‌های استویا یافت می‌شود.

و تقریباً هیچ کالری ندارند. برخی از مطالعات روی انسان نشان داده است که استویا دارای فواید سلامتی است. هنگامی که فشار خون بالا باشد، استویا می تواند آن را شش تا چهارده درصد کاهش دهد.با این حال، هیچ تاثیری بر فشار خون طبیعی یا فقط کمی افزایش یافته است. همچنین شناخته شده است که استویا سطح قند خون را در افراد دیابتی حداقل در کوتاه مدت کاهش می دهد.

اریتریتول:

اریتریتول یک الکل قندی است که به طور طبیعی در برخی میوه ها یافت می شود. و همچنین به عنوان یک شیرین کننده کم کالری استفاده می شود.

به عنوان قند است که 70 درصد شیرینی آن را تشکیل می دهد.سطح قند خون یا انسولین را افزایش نمی دهد و تأثیری بر نشانگرهای زیستی مانند کلسترول یا تری گلیسیرید ندارد. طعم اریتریتول بسیار شبیه شکر است اگرچه می تواند طعم ملایمی داشته باشد. و در حالی که مطالعات نشان می دهد که کاملا بی خطر است، اگر در یک زمان بیش از حد غذا بخورید، می تواند باعث استرس گوارشی شود.

زایلیتول:

زایلیتول نیز الکل قند با شیرینی مشابه شکر است.

مطالعات نشان داده اند که فوایدی برای سلامت دندان دارد و همچنین ممکن است تراکم استخوان را بهبود بخشد و به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند.

سطح قند خون یا انسولین را نیز افزایش نمی دهد. اما مانند سایر الکل های قندی، در دوزهای بالا می تواند باعث استرس گوارشی شود.

شربت یاکون:

شربت یاکون از گیاه یاکون که به طور بومی در آند آمریکای جنوبی رشد می کند، برداشت می شود. این شیرین کننده اخیراً به عنوان یک مکمل کاهش وزن محبوب شده است زیرا یک مطالعه نشان داد که باعث کاهش وزن جدی در زنان دارای اضافه وزن می شود. اگرچه امیدوارکننده است، اما یک مطالعه به تنهایی اهمیت چندانی ندارد.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان