برنده نوبل ادبیات ۲۰۲۴: هان کانگ

خط سلامت: هان کانگ نویسنده‌ای مشهور از کره جنوبی است که در ۲۷ نوامبر ۱۹۷۰ در گوانگجو به دنیا آمد. او به خاطر سبک ادبی نوآورانه و تجربی‌اش که به بررسی مضامینی چون خشونت، اندوه و آسیب‌پذیری زندگی انسانی می‌پردازد، شناخته شده است.

در سال ۲۰۲۴، هان کانگ به عنوان نخستین نویسنده کره‌ای موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد و به خاطر "نثر شاعرانه عمیقش که با تروماهای تاریخی مواجه می‌شود"، مورد تقدیر قرار گرفت​(Encyclopedia Britannica)​(PenguinRandomhouse.com).

به گزارش خط سلامت خانواده هان در سن نه سالگی به سئول منتقل شدند، درست قبل از شورش گوانگجو در سال ۱۹۸۰، که یک رویداد مهم تاریخی در کره است و تأثیر عمیقی بر نوشته‌های او گذاشته است. پدرش، که معلم و نویسنده‌ای مشتاق بود، از کودکی عشق به ادبیات را در او پرورش داد​. هان تحصیلات خود را در رشته زبان و ادبیات کره‌ای در دانشگاه یونسه به پایان رساند و در سال ۱۹۹۳ فارغ‌التحصیل شد​.

آثار برجسته هان کانگ شامل:

Vegetarian (۲۰۰۷)، که جایزه من بوکر بین‌المللی را در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد.

Human Acts (۲۰۱۴)، که به بررسی شورش گوانگجو می‌پردازد.

The White Book (۲۰۱۶)، که به تفکر در مورد از دست دادن و هویت می‌پردازد.

Greek Lessons (۲۰۲۳)، که به تحسین منتقدان رسیده است​.

در طول کارنامه ادبی‌اش، هان جوایز متعددی از جمله جایزه ادبی مانهایی و جایزه ادبی هوانگ سان‌وون را دریافت کرده است​. آثار او تنها خوانندگان در کره جنوبی را مجذوب خود نکرده، بلکه به شهرت جهانی دست یافته و صدای منحصر به فرد او به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان