داستان در آغوش درخت در مورد چیست؟

خط سلامت: فیلم "در آغوش درخت" با حضور بازیگرانی همچون مارال بنی‌آدم، جواد قامتی، روح‌الله زمانی، اهورا لطفی و رایان لطفی به مخاطبان معرفی شده است

داستان در آغوش درخت در مورد چیست؟

در آغوش درخت روایتی شاعرانه از یک خانواده است که در آستانه فروپاشی قرار دارد. در خلاصه داستان آمده است بحران زندگی کیمیا و فرید، که ۱۲ سال از ازدواج شان می‌گذرد، دنیای معصومانه و آرام فرزندان شان را تهدید می‌کند. کودکانی که هنوز چیزی جز سادگی و مهربانی را در زندگی خود تجربه نکرده‌اند.

تصویربرداری و فضای داستان در آغوش درخت

این فیلم که در ارومیه و به دور از فضای شهری مرسوم تهران فیلم‌برداری شده، با قاب‌هایی بکر و شاعرانه تلاش می‌کند تا آخرین تلاش‌های یک خانواده برای نجات از فروپاشی را به نمایش بگذارد.

عوامل فیلم و کارگردان در آغوش درخت

فیلم "در آغوش درخت" حاصل همکاری سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. بابک لطفی خواجه‌پاشا، متولد ۱۳۶۰، کارگردانی این اثر را بر عهده داشته است. او پیش‌تر در آثاری همچون "خورشید"، "قصر شیرین" و "تو می‌مانی" به عنوان بازیگر حضور داشته و سابقه کارگردانی در صدا و سیمای استان آذربایجان غربی را نیز دارد.

نظر منتقدان در آغوش درخت

افشین علیار، در نقد خود از فیلم اشاره می‌کند اگر بابک لطفی خواجه‌پاشا این فیلم را به عنوان دومین اثر خود می‌ساخت، به مراتب تجربه‌ای پیشرفته‌تر نسبت به آثار پیشین خود ارائه می‌داد. او تاکید دارد که "در آغوش درخت" در مقایسه با فیلم‌های مرسوم آپارتمانی و شهری سینمای ایران، به موضوع مهمی چون خانواده می‌پردازد و فیلمی متفاوت و ارزشمند در این حوزه است.

پیام اصلی فیلم در آغوش درخت

خانواده، محور اصلی داستان این فیلم است. با اینکه فضای دراماتیک و غم‌انگیز فیلم، به‌ویژه در نیمه دوم آن، برای مخاطبان کم‌سن و سال توصیه نمی‌شود، اما این اثر نکته‌ای مهم را به والدین گوشزد می‌کند: اهمیت تلاش برای حفظ و تقویت بنیان خانواده.

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان