در آغوش درخت بدون حضور بین‌المللی نماینده اسکار شد

خط سلامت: ایران فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا را به عنوان نماینده خود برای رقابت در رشته بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرده است.

 در آغوش درخت بدون حضور بین‌المللی نماینده اسکار شد

 

انتخاب در آغوش درخت در شرایطی صورت گرفته که فیلم مذکور هیچ حضور بین‌المللی در جشنواره‌های خارج از ایران نداشته است.

به گزارش خط سلامت در آغوش درخت محصول مشترک حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. این فیلم در چهل و یکمین جشنواره فجر جایزه بهترین فیلمنامه را به دست آورد.

فیلم سینمایی در آغوش درخت از میان سه نامزد نهایی، با اکثریت آرا به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار ۲۰۲۵ معرفی شد.

در حالی که طبق برخی پیش بینی های صاحب نظران بین الملل، به نظر می رسید فیلم جدید پرویز شهبازی گزینه جدی برای انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار باشد، در نهایت فیلم «در آغوش درخت» با بازی مارال بنی‌آدم راهی این رقابت خواهد شد.

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد : هیأت انتخاب معرفی نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، پس از ۱۰ روز بررسی و بازبینی فیلم‌های حایز شرایط، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا را به عنوان نماینده ایران به اسکار ۲۰۲۵ معرفی کرد.

نرگس آبیار، شبنم مقدمی و فریدون جیرانی، علی دهکردی، مرتضی رزاق کریمی، مهدی سجاده چی، اکبر نبوی، بهروز شعیبی و مجید زین العابدین اعضای ۹ نفره هیأت انتخاب نماینده سینمای ایران برای حضور در نود و هفتمین دوره آکادمی اسکار را تشکیل دادند.

فیلم مستند «ایساتیس» به کارگردانی علیرضا دهقان، فیلم سینمایی «شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا سه نامزد نهایی این هیأت بودند.

در نشست نهایی این هیأت، «شبنم مقدمی» به اتفاق آرا به عنوان سخنگو انتخاب شد؛ اطلاعات تکمیلی در این خصوص توسط سخنگوی هیأت در خبر تکمیلی اعلام می شود.

 

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان