سریال طوبی؛ روایتی عاشقانه از ستارگان تلویزیون دهه 50

خط سلامت: سریال «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی، کارگردان برجسته تلویزیون ایران که بیشتر با آثار مشهورش همچون «ستایش» و «پس از باران» شناخته می‌شود، یکی از مجموعه‌های تلویزیونی مورد توجه در ایام محرم ۱۴۰۳ است.

سریال طوبی؛ روایتی عاشقانه از ستارگان تلویزیون دهه 50

  سریال طوبی که از ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ پخش خود را آغاز کرده، داستانی عاشقانه را در بستر تاریخی ایران و عراق، از دهه ۱۳۵۰ تا دهه ۱۳۹۰ روایت می‌کند.

 به گزارش خط سلامت موضوع اصلی سریال، ماجرای زندگی زنی به نام طوبی است که با فراز و نشیب‌های بسیاری در زندگی‌اش مواجه می‌شود. در بخش‌هایی از سریال، به پیاده‌روی اربعین و اهمیت آن در داستان اشاره می‌شود.

فیلمنامه این سریال توسط حسین امیرجهانی نوشته شده که پیش از این، سریال‌های موفقی همچون «نجلا» را در کارنامه خود داشته است. سریال در ۵۳ قسمت تولید شده و هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در صورت از دست دادن قسمت‌ها، تکرار سریال در ساعات ۱:۳۰ بامداد و ۱۱:۰۰ صبح پخش می‌شود.

امین-زندگانی-در-طوبی

بازیگران اصلی سریال طوبی

امین زندگانی در نقش اصلی، که پیش‌تر در سریال «حبیب» نقش‌آفرینی کرده بود.

شبنم قربانی، برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر برای فیلم «مجنون».

هومن-برق-نورد-در-طوبی

فریبا متخصص، هومن برق‌نورد، رحیم نوروزی و فرهاد آئیش نیز از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

رحیم-نوروزی-در-طوبی

داستان سریال طوبی اقتباسی از کتاب «اربعین طوبی» نوشته محسن امامیان است که به زندگی زنی اهل بصره می‌پردازد. این زن پس از مفقود شدن فرزندش در جنگ ایران و عراق، تصمیم به پیاده‌روی کربلا می‌گیرد و در طی مسیر، خاطرات زندگی‌اش را برای نوه‌هایش بازگو می‌کند.

شبنم-قربانی-در-طوبی

لوکیشن‌های سریال در ایران و عراق، به ویژه در شهرک سینمایی غزالی، فیلم‌برداری شده‌اند و بخش‌هایی از آن در زمان پیاده‌روی اربعین در کربلا ضبط شده است.

فرهاد-آئیش-در-طوبی

 

 

 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان