طرز تهیه آش میوه خشک خوشمزه و ملس

خط سلامت: آش میوه خشک، با استفاده از انواع میوه‌های خشک مانند آلبالو، برگه زردآلو و آلو تهیه می‌شود و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

طرز تهیه آش میوه خشک خوشمزه و ملس

ترکیبی دلچسب از حبوبات و میوه‌های خشک، آش میوه خشک را به یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی تبدیل کرده است.

به گزارش خط سلامت، آش یکی از غذا‌های محبوب و سنتی ایرانی است. آش‌ها بسیار متنوع هستند که در نقاط مختلف کشور با روش‌های متفاوتی تهیه می‌شوند. آش غذایی پرطرفدار است که به خاطر داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود. با شروع فصل پاییز و زمستان پخت آش در خانه رونق بیش‌تری پیدا می‌کند؛ زیرا خوردن آش در هوای سرد گرمای مطبوعی به بدن منتقل می‌کند که دلچسب است.

آش کشک، آش گوجه، آش ترشی، آش گندم، آش ترخینه، آش شله قلمکار، آش دوغ و... از جمله انواع خوشمزه آش‌ها هستند که هرکدام عطر و طعم مخصوص به خود را دارند. به گزارش فرارو، آش میوه خشک یکی از انواع آش‌های خوشمزه ایرانی است که طعم ملسی دارد و از ترکیب میوه خشک‌هایی مانند برگه زردآلو، آلبالو خشک و آلو بخارا تهیه می‌شود.

طرز تهیه آش میوه خشک 

مواد لازم

لوبیا چیتی: نصف پیمانه

عدس: نصف پیمانه

نخود آش: نصف پیمانه

پیاز بزرگ: ۲ عدد

ترکیب آلو بخارا، آلبالو خشک و برگه زردآلو: ۱ لیوان

رشته آشی: نصف یک بسته

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

رب انار: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

پیاز داغ و نعناع داغ: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این آش خوشمزه ابتدا نخود و لوبیا را که از شب قبل خیس داده‌اید، جداگانه بپزید. عدس را هم جداگانه بپزید و کنار بگذارید. آلو بخارا، آلبالو خشک و برگه زردآلو را همراه با یک لیوان آب سرد سرد خیس کنید و کنار بگذارید تا نرم شود. پیاز‌ها را پوست و خرد کنید و همراه با مقداری روغن داخل یک ماهی تابه مناسب بریزید. اجازه بدهید پیاز نرم و کمی طلایی شود، سپس زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و سی ثانیه با پیازداغ تفت بدهید.

در این مرحله نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی و رب انار است. رب‌ها را به مدت ۱ دقیقه تفت بدهید، سپس نخود، لوبیا و عدس پخته را اضافه کنید. در مرحله بعد میوه خشک خیس داده را همراه با آبی که میوه‌ها را خیس داده بوید، به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و یک لیوان دیگر آب جوش بریزید. اجازه بدهید آش شروع به جوشیدن کند. حرارت را کم کنید و نیم ساعت زمان بدهید تا آش بجوشد، سپس رشته را همراه با کمی نمک اضافه کنید و ۱۵ دقیقه دیگر زمان بدهید تا رشته بپزد و نرم شود. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان