7 عادت روزانه افرادی که جوانتر از سن شان به نظر می رسند

خط سلامت: تفاوت قابل توجهی بین فقط پیری و پیری برازنده وجود دارد.افرادی که خیلی جوانتر از آنچه که واقعاً هستند به نظر می رسند معمولاً این 7 عادت روزانه را انجام می دهند.

7 عادت روزانه افرادی که جوانتر از سن شان به نظر می رسند

تفاوت؟ همه چیز به عادت ها مربوط می شود. به نظر می‌رسد برخی از مردم راز جوان‌تر به‌نظر رسیدن سن واقعی خود را کشف کرده‌اند، و نه، همه چیز مربوط به محصولات مراقبت از پوست گران قیمت یا جراحی‌های زیبایی نیست.

به گزارش خط سلامت می بینید، کسانی که به خوبی پیر می شوند، عادت های روزانه خاصی را دنبال می کنند. این عادات حرکات بزرگ نیستند، بلکه کارهای روزمره ساده ای هستند که در روال خود ادغام کرده اند.

در این مقاله قصد دارم این 7 عادت روزانه را با شما به اشتراک بگذارم که معمولاً توسط افرادی که بسیار جوان‌تر از آنچه هستند به نظر می‌رسند، اتخاذ می‌شود.

1) هیدراتاسیون کلید است

یکی از رایج ترین عادت ها در بین افرادی که جوان تر از سن واقعی خود به نظر می رسند؟ آنها هیدراته می کنند - و نه فقط کمی.

در حال حاضر، من فقط در مورد نوشیدن هشت لیوان آب در روز صحبت نمی کنم. این افراد هیدراتاتورهای سطح بعدی هستند و می‌دانند که هیدراتاسیون چیزی بیش از جمع کردن آب است.

مطمئناً نوشیدن آب کافی امری اساسی است، اما این افراد با افزایش سن اهمیت گنجاندن غذاهای غنی از رطوبت در رژیم غذایی خود را نیز می دانند. به خیار، هندوانه، پرتقال و سایر میوه ها و سبزیجات پر آب فکر کنید.

آنها همچنین به آبرسانی پوست خود توجه می کنند. مرطوب کردن منظم بخشی از روتین مراقبت از پوست آنها غیرقابل مذاکره است و به پوست آنها کمک می کند تا درخشندگی و خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند.

هیدراته ماندن برای سلامتی و ظاهر کلی معجزه می کند و این عادتی است که همه می توانند اتخاذ کنند، نه فقط کسانی که هدیه ای برای جوانی ابدی دارند.

2) کرم ضد آفتاب بهترین دوست آنهاست

 قرار دادن کرم ضد آفتاب در برنامه روزانه خود عادتی است که به راحتی می توانید آن را بپذیرید و به من اعتماد کنید، پوست شما در درازمدت بابت آن از شما تشکر خواهد کرد. این فقط در مورد پیشگیری از سرطان پوست نیست. این همچنین در مورد حفظ ظاهری جوان با افزایش سن است.

3) خواب را در اولویت قرار می دهند

وقتی صحبت از جوان‌تر به نظر رسیدن می‌شود، خواب عامل مهمی است. کسانی که موفق می شوند درخشش جوانی خود را حفظ کنند، اهمیت گرفتن آن را درک می کنند.

وقتی می خوابید، بدن شما این فرصت را پیدا می کند که خود را ترمیم و جوان کند. در این زمان است که سلول های پوست شما تغییر می کند و فضایی برای سلول های تازه و جدید ایجاد می کند.

علاوه بر این، کمبود خواب می تواند منجر به افزایش کورتیزول، هورمون استرس شود. این می تواند منجر به التهاب و شکستن کلاژن در پوست شما شود که مسئول خاصیت ارتجاعی و صافی آن است.

یک مطالعه نشان داد خواب ضعیف مزمن با افزایش علائم پیری، کاهش سلامت پوست و کاهش توانایی پوست برای ترمیم خود مرتبط است.

بنابراین، مطمئن شوید به اندازه کافی خواب با کیفیت خوب دارید. ظاهر جوان شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد.

۴) رژیم غذایی متعادلی دارند

احتمالاً این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که "تو همان چیزی هستی که می خوری" و وقتی نوبت به ظاهر جوان‌تر از سن شما می‌رسد، این نمی‌تواند دقیق‌تر باشد.

افرادی که پیر می شوند به خوبی اهمیت یک رژیم غذایی متعادل و مغذی را درک می کنند. آنها می دانند که آنچه در بدن خود می گذارند نه تنها بر سلامتی بلکه بر روی پوست و ظاهر کلی آنها نیز تأثیر می گذارد.

میوه‌ها و سبزیجات تازه، پروتئین‌های بدون چربی، چربی‌های سالم و غلات سبوس‌دار همگی از عناصر اصلی رژیم غذایی آن‌ها هستند. این غذاها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که به مبارزه با اثرات مخرب رادیکال های آزاد و کاهش روند پیری کمک می کنند.

از طرف دیگر، آنها تمایل دارند از غذاهای فرآوری شده، قند بیش از حد و چربی های ناسالم پرهیز کنند - که همگی می توانند پیری را تسریع کنند.

اتخاذ یک رژیم غذایی متعادل به معنای تغییرات شدید یا محرومیت نیست. این در مورد انتخاب های سالم تر به طور مداوم در طول زمان است. و پاداش؟ شما فقط بهتر به نظر نخواهید رسید. شما نیز احساس بهتری خواهید داشت

5) از نظر بدنی فعال می مانند

فعال ماندن یکی دیگر از عادت‌هایی است که معمولاً در بین افرادی که جوان‌تر از سن خود به نظر می‌رسند یافت می‌شود. و نه، لازم نیست که یک دونده ماراتن یا یک موش باشگاه باشید تا از مزایای ضد پیری ورزش بهره مند شوید.

زمانی که دوران پرتنش خاصی را در زندگی ام سپری می کردم، آرامش را در پیاده روی صبحگاهی یافتم. شروع کردم به پیاده روی کوتاه و آهسته در اطراف محله ام، و با افزایش قدرت و استقامتم به تدریج فاصله و سرعتم را افزایش دادم.

چیزی که به عنوان یک فعالیت کاهش استرس شروع شد، به سرعت به یک عادت گرامی تبدیل شد. نه تنها به من در مدیریت استرس کمک کرد، بلکه خوابم را بهبود بخشید، خلق و خوی من را تقویت کرد و به پوستم درخشندگی سالمی بخشید.

هدف این نیست که یک شبه ورزشکار شوید، بلکه هدف این است که نوعی فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود بگنجانید. 

6) مصرف الکل را محدود می کنند

الکل یک ادرارآور است، به این معنی که می تواند منجر به کم آبی بدن شود علاوه بر این، الکل می تواند الگوهای خواب شما را مختل کند و باعث التهاب در سراسر بدن شود که هر دو می توانند روند پیری را تسریع کنند.

7) ذهن آگاهی را تمرین می کنند

شاید ضروری ترین عادت کسانی که جوان تر از سن خود به نظر می رسند، تمرین ذهن آگاهی است. ذهن آگاهی به معنای حضور و زندگی در لحظه است. قدردانی از زندگی همانگونه که هست، بدون نگرانی بیش از حد در مورد گذشته یا آینده است.

استرس می تواند روی بدن تأثیر بگذارد و روند پیری را تسریع کند. از سوی دیگر، ذهن آگاهی به مدیریت استرس کمک می کند و باعث ایجاد حس آرامش و رفاه می شود.

می توانید ذهن آگاهی را به روش های مختلف تمرین کنید - مدیتیشن، یوگا، غذا خوردن آگاهانه، یا صرفاً یک لحظه برای نفس کشیدن و مشاهده محیط اطراف خود.

این فقط جوان‌تر به نظر رسیدن نیست. این در مورد احساس جوانی و داشتن یک زندگی پر جنب و جوش و رضایت بخش است و آیا این همان چیزی نیست که همه ما در پایان روز می خواهیم؟

همه چیز در مورد سازگاری است

وقتی نوبت به ظاهر جوانتر از سن واقعی شما می رسد، ارتباط با عادات روزانه ما غیرقابل انکار است.

این عادات، چه هیدراته ماندن، خواب کافی، یا تمرین تمرکز حواس، نقش مهمی در پیری ما دارند. آنها فقط برای کسانی نیستند که دارای ژن خوب هستند. آنها شیوه هایی هستند که هر کسی می تواند در زندگی خود بگنجاند.

توصیه کلاسیک بقراط پزشک یونانی را در نظر بگیرید زمانی می گفت: "بگذارید غذا داروی شما باشد و دارو غذای شما." این حکمت فراتر از یک رژیم غذایی متعادل است. این نشان می دهد چگونه انتخاب های ما، حتی انتخاب های کوچکی که هر روز انجام می دهیم، می توانند سلامت و ظاهر ما را شکل دهند

با این حال، کلید نه در تغییرات شدید، بلکه در تلاش های مداوم نهفته است. این در مورد ایجاد تغییرات جزئی در سبک زندگی و پایبندی به آنها است. ثبات در این سفر به سمت ظاهری جوان و رفاه کلی حیاتی است.

بنابراین همانطور که روز خود را ادامه می دهید، به یاد داشته باشید که هر انتخابی که می کنید یک فرصت است. فرصتی برای تغذیه بدن، مراقبت از پوست و شاید حتی برگرداندن زمان به عقب. هر روز فرصت دیگری برای اتخاذ عاداتی است که می تواند به شما کمک کند جوانتر از آنچه هستید - و احساس کنید - جوان تر به نظر برسید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان