16 باور غلط رایج در مورد زیبایی که به پوست آسیب می‌رساند

خط سلامت: پوست، آیینه سلامت ماست و مراقبت از آن اهمیت بسیاری دارد. اما آیا شما هم به برخی باورهای غلط رایج در مورد زیبایی عمل می‌کنید که به جای بهبود، به پوست تان آسیب می‌رساند؟

16 باور غلط رایج در مورد زیبایی که به پوست آسیب می‌رساند

بسیاری از افراد تحت تاثیر تبلیغات، توصیه‌های نادرست و باورهای قدیمی ، روش‌های نادرستی را برای مراقبت از پوستمان انتخاب می‌کنند. این باورهای غلط نه تنها بی‌نتیجه هستند بلکه ممکن است به پوست آسیب جدی وارد کنند.

به گزارش خط سلامت در این مقاله، قصد داریم 16 باور غلط رایج در مورد زیبایی را بررسی کنیم که بسیاری از ما به آنها اعتقاد داریم. از شستن بیش از حد صورت تا استفاده از محصولات نامناسب، این باورهای غلط می‌توانند باعث خشکی، تحریک، پیری زودرس و حتی مشکلات جدی‌تر پوستی شوند. با شناخت این باورها و جایگزینی آنها با روش‌های صحیح مراقبت از پوست، می‌توانید به پوستی سالم‌تر و زیباتر دست پیدا کنید.

16 باور غلط رایج در مورد زیبایی که به پوست شما آسیب می‌رساند

بیایید با هم به بررسی برخی از رایج‌ترین باورهای غلط در مورد مراقبت از پوست بپردازیم که ممکن است به پوست شما آسیب برساند:

شستن صورت چندین بار در روز ضروری است: شستن بیش از حد صورت می‌تواند لایه محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی و تحریک شود.

آب داغ منافذ پوست را باز می‌کند: دمای آب تاثیر چندانی بر روی منافذ پوست ندارد. آب ولرم بهترین گزینه برای شستشوی صورت است.

صابون برای همه انواع پوست مناسب است: صابون‌ها اغلب حاوی مواد قلیایی هستند که می‌توانند باعث خشکی و حساسیت پوست شوند.

ترکاندن جوش‌ها مفید است: ترکاندن جوش‌ها می‌تواند باعث عفونت، ایجاد لک و اسکار شود.

آفتاب گرفتن برای ویتامین D مفید است: در حالی که آفتاب برای تولید ویتامین D ضروری است، اما آفتاب سوختگی می‌تواند به پوست آسیب جدی برساند.

محصولات طبیعی همیشه بهتر هستند: برخی از مواد طبیعی ممکن است برای پوست حساسیت‌زا باشند.

هرچه کرم ضد آفتاب عدد SPF بالاتری داشته باشد، بهتر است: SPF بالا محافظت بیشتری در برابر آفتاب سوختگی ایجاد می‌کند، اما لزوماً از پوست در برابر تمام آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت نمی‌کند.

استفاده از یک محصول برای همه قسمت‌های صورت مناسب است: پوست صورت در قسمت‌های مختلف نیازهای متفاوتی دارد. مثلا کرم دور چشم، برای محافظت از پوست حساس دور چشم است و هر محصولی را نمی توان برای این ناحیه از صورت استفاده کرد.

لایه برداری هر روز مفید است: لایه برداری بیش از حد می‌تواند به پوست آسیب برساند و باعث التهاب شود.

موخوره با کوتاه کردن موها درمان می‌شود: موخوره در اثر آسیب دیدگی ساقه مو ایجاد می‌شود و با کوتاه کردن موها تنها قسمت آسیب دیده بریده می‌شود.

آرایش کردن باعث پیری زودرس پوست می‌شود: آرایش کردن به خودی خود باعث پیری زودرس نمی‌شود، اما پاک کردن نادرست آرایش می‌تواند به پوست آسیب برساند.

قیمت یک محصول نشان‌دهنده کیفیت آن است: کیفیت یک محصول لزوماً به قیمت آن ارتباطی ندارد.

استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش مناسب است: دستمال‌های مرطوب اغلب حاوی الکل هستند که می‌توانند باعث خشکی و تحریک پوست شوند.

هرچه بیشتر از مرطوب‌کننده استفاده کنیم، پوست چرب‌تر می‌شود: مرطوب‌کننده‌ها رطوبت پوست را حفظ می‌کنند و از خشکی آن جلوگیری می‌کنند و پوست را چرب تر نمی کنند.

لکه‌های تیره با لیمو روشن می‌شوند: لیمو می‌تواند باعث حساسیت پوست شود و لکه‌ها را بدتر کند.

کرم‌های ضدچروک معجزه می‌کنند: این کرم‌ها می‌توانند ظاهر چین و چروک‌ها را تا حدودی بهبود بخشند، اما نمی‌توانند آنها را به طور کامل از بین ببرند.

برای داشتن پوستی سالم و زیبا، بهتر است به توصیه‌های متخصصان پوست توجه کرده و از محصولات مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان