ترکیب عسل و سیر برای درخشندگی پوست قبل از خواب

خط سلامت: عسل و سیر، از دیرباز در طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شدند.

ترکیب عسل و سیر برای درخشندگی پوست قبل از خواب

امروزه نیز تحقیقات علمی نشان داده‌اند ترکیب عسل و سیر ، علاوه بر خواص درمانی، می‌توانند معجزه‌هایی را برای پوست شما رقم بزنند. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی قوی موجود در عسل و خواص ضد باکتریایی سیر، آن‌ها را به ترکیبی ایده‌آل برای داشتن پوستی شفاف، جوان و درخشان تبدیل کرده است.

به گزارش خط سلامت ماسک‌های صورت تهیه شده از عسل و سیر، می‌توانند به طور موثری در رفع مشکلات پوستی مانند آکنه، لک، چین و چروک و التهابات پوستی موثر باشند. 

مزایای عسل برای پوست چیست؟

عسل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی قوی است که برای پوست بسیار مفید است. علاوه بر این، عسل به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی عمل کرده و پوست را مرطوب نگه می‌دارد و به آن درخشش سالم می‌بخشد. یکی دیگر از مزایای شگفت‌انگیز عسل این است که می‌تواند به درمان زخم‌ها نیز کمک کند. طبق گزارش‌های مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، عسل کانکا از نیوزیلند ارزش درمانی در درمان روزاسه - وضعیتی که باعث قرمزی پوست می‌شود - نشان داده است.

مزایای سیر برای پوست چیست؟

سیر برای پوست بسیار مفید است. چرا سیر تا این حد عالی است؟ خواص تحریک‌کننده سیر از پوست در برابر تأثیرات رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و روند کاهش کلاژن که منجر به از دست رفتن الاستیسیته پوست در پیری می‌شود را کند می‌کند. مانند عسل، سیر نیز حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدباکتریایی است که برای سلامت پوست ضروری هستند.

چگونه از عسل و سیر برای پوستی درخشان استفاده کنید؟ 

برای مصرف این ترکیب، ابتدا یک حبه سیر را به خوبی بشویید و به تکه‌های کوچک خرد کنید. مقداری از سیر خرد شده را در قاشق بگذارید و روی آن عسل خام بریزید. این ترکیب را هر شب قبل از خواب مصرف کنید و ببینید چگونه پوست شما تغییر می‌کند. برای جلوگیری از بوی بد دهان پس از خوردن سیر، اجازه دهید سیر خرد شده به مدت 10 دقیقه بماند قبل از مخلوط کردن آن با عسل. همچنین توصیه می شود سیر را با آب ببلعید به جای اینکه بجوید.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان