چرا غذاهای الکترولیتی مهم اند + 5 غذای سرشار از الکترولیت

خط سلامت: الکترولیت ها موضوعی پرطرفدار در دنیای تغذیه و سلامتی هستند و دلیل خوبی هم دارد. آنها در بسیاری از فرآیندهای بدن که برای بهترین عملکرد ما حیاتی هستند، نقش دارند.

چرا غذاهای الکترولیتی مهم اند + 5 غذای سرشار از الکترولیت

الکترولیت ها به طور طبیعی در بسیاری از غذاهای کامل وجود دارند، بنابراین اکثر مردم برای رفع نیازهای خود به نوشیدنی های الکترولیتی نیاز ندارند .

به گزارش خط سلامت با کارشناسان تغذیه صحبت کردیم تا بفهمیم کدام غذاها مملو از الکترولیت هستند و چرا برای سلامتی بسیار مهم هستند.

آیا مصرف بیش از حد الکترولیت ها عوارضی ایجاد می کند؟ این چیزی است که متخصصان تغذیه می گویند

الکترولیت ها چیست؟

الکترولیت ها گروهی از مواد معدنی باردار شامل سدیم، فسفات، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و کلرید هستند. برای اینکه بدن شما به درستی عمل کند، هم به مایعات و هم به الکترولیت نیاز دارد.

به گفته رایان گایگر، RDN ، یک متخصص تغذیه در فونیکس، "الکترولیت ها به مغز کمک می کنند تا با اعصاب و ماهیچه ها ارتباط برقرار کند تا سیگنال هایی را برای حرکات روزمره، از پلک زدن تا بلند کردن وزنه، ارسال کند." 

این مواد معدنی ضروری نقش زیادی در انقباض عضلات دارند. گایگر می‌گوید: «بدون کلسیم و منیزیم، قلب شما نمی‌تواند به درستی منقبض شود و آرام شود. 

الکترولیت ها همچنین از هیدراتاسیون حمایت می کنند، تعادل مایعات را تنظیم می کنند و سطح pH مناسب را در خون و سلول های شما حفظ می کنند. 1 الکترولیت ها از طریق عرق و ادرار از بین می روند. ممکن است به دلیل بیماری یا دوره های طولانی ورزش شدید، از دست دادن الکترولیت های اضافی را تجربه کنید. 

اسفناج

اسفناج یک غذای غنی از مواد مغذی و سرشار از مواد معدنی الکترولیت است. یک پیمانه اسفناج حدود 167 میلی گرم پتاسیم، 24 میلی گرم منیزیم و 30 میلی گرم کلسیم دارد.

کلسی کاستا، متخصص تغذیه می گوید: سبزی های برگدار مانند اسفناج همچنین غنی از آنتی اکسیدان هستند که به کاهش زوال شناختی، کمک به بهبود زخم و کاهش خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن کمک کند، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است. 

کریستا ویل، متخصص تغذیه و سخنگوی رژیم غذایی می گوید: «اسفناج را می‌توان بدون زحمت به سالاد، اسموتی، املت، سیب زمینی سرخ کرده و سوپ اضافه کرد و آن را به یک مکمل عالی برای هر وعده غذایی برای افزایش دریافت الکترولیت تبدیل کرد. " 

خوردن اسفناج به صورت خام یا بخارپز بهترین راه برای دریافت بیشترین مواد مغذی از این سبزی های پر از الکترولیت است. میگوی کنجدی خوشمزه ما را با اسفناج یا این سالاد اسفناج-توت فرنگی با فتا و گردو را امتحان کنید .

موز

موز مملو از الکترولیت است.  برای تقویت عضلات قبل از تمرین، موز را در رژیم غذایی خود قرار دهید. او می افزاید: آنها پتاسیم فراهم می کنند که برای عملکرد ماهیچه ها بسیار مهم است. یک موز کوچک (حدود 100 گرم) دارای 358 میلی گرم پتاسیم است.

موز همچنین منبع خوبی از فیبر است و در هر وعده 3 گرم فیبر دارد. فیبر برای حمایت از سلامت دستگاه گوارش و ارتقاء سطح قند خون سالم مهم است. این نان موز خوشمزه را برای یک صبحانه امتحان کنید که تمام صبح شما را سیر نگه می دارد. 

آووکادو

آووکادو یک غذای همه کاره و سرشار از الکترولیت است. دکتر گایگر می گوید: معمولاً موز منبع اصلی پتاسیم در نظر گرفته می شود، اما آووکادو 728 میلی گرم پتاسیم در هر میوه دارد. 

گایگر می گوید: آووکادو نه تنها دارای الکترولیت است، بلکه منبع خوبی از چربی های تک غیراشباع سالم برای سلامت قلب و فیبر برای سلامت روده است. 

انجیر خشک

انجیر خشک سرشار از الکترولیت های کلسیم و پتاسیم است. یک وعده ½ فنجان (حدود 100 گرم) انجیر خشک دارای 162 میلی گرم کلسیم و 680 میلی گرم پتاسیم است. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از استخوان های قوی حمایت می کنند. 

گایگر می‌افزاید: انجیر خشک به‌راحتی می‌توان از میان وعده استفاده کرد و همچنین مصرف روزانه فیبر را 4 گرم در هر ¼ فنجان افزایش می‌دهد. آنها همچنین یک افزودنی عالی برای سالاد و بلغور جو دوسر هستند، به علاوه آنها راهی عالی برای افزودن شیرینی طبیعی و فیبر بیشتر به ماست، مانند ماست انجیر و عسل ما هستند . 

 هندوانه

هندوانه نه تنها با طراوت و خوشمزه است، بلکه منبع خوبی از پتاسیم و منیزیم است، دو الکترولیت که کلید عملکرد عضلات و اعصاب هستند. یک فنجان هندوانه 170 میلی گرم پتاسیم و 15 میلی گرم منیزیم دارد. 

می‌توانید هندوانه را به‌صورت تازه، به‌عنوان آبمیوه (این ماکت نعناع هندوانه را امتحان کنید ) یا به‌عنوان یک میان‌وعده یا دسر منجمد میل کنید. همچنین یک افزودنی خوشمزه به سالادهای تابستانی مانند سالاد هندوانه، خیار و فتا می دهد . 

الکترولیت ها مواد معدنی ضروری هستند که بدن برای بسیاری از عملکردها از جمله انقباض ماهیچه ها، حفظ تعادل مایعات و pH و سیگنال دهی عصبی به آن نیاز دارد.

الکترولیت ها به طور طبیعی در بسیاری از غذاها مانند آووکادو، هندوانه، اسفناج و غیره یافت می شوند. برخلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، اکثر مردم می توانند نیازهای الکترولیت خود را از طریق یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع میوه ها و سبزیجات است، تامین کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان