خواص ویژه چای گل بنفشه که از آن بی خبرید

خط سلامت: گل بنفشه با برگ های قلبی شکل یا گرد و گل های پنج گلبرگ آنها که در طیف گسترده ای از رنگ ها قرار دارند مشخص می شود .

خواص ویژه چای گل بنفشه که از آن بی خبرید

گل بنفشه تنوع رنگی فراوانی داشته و نزدیک به ۱۲ قرن است که در اروپا به عنوان داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. چای گل بنفشه که از مخلوط یک یا دو گل خشک شده در یک فنجان آب جوش و پس از مدت پنج دقیقه آماده می شود اثر مثبتی بر سیستم اعصاب داشته و به همین دلیل آرام بخش قوی محسوب می شود.

به گزارش خط سلامت دم کرده گل بنفشه حاوی آنتی اکسیدانهای فراوانی است که از بدن در برابر عوامل سرطان زا بخصوص سرطان سینه دفاع کرده و مانع از بدخیم شدن سلولها می شود.

تحقیقات حاکی از آن است بسیاری التهابات پوستی مانند اگزما و راش با استفاده از مصرف منظم این نوشیدنی بهبود یافته و از میزان قرمزی و تورم آن به مقدار قابل توجهی کاسته می شود. از طرفی اغلب عفونتهای پوستی از جمله زخم های سطحی نیز با استفاده از چای گل بنفشه برطرف شده و بهبود پیدا کند.

بر اساس پژوهش های انجام شده نوشیدن چند فنجان چای گل بنفشه در روز در دوران سرماخوردگی بسیاری از علائم آن را کاهش داده، سرفه را از بین برده و کمک زیادی به خروج ترشحات گلو و ریه می.کند ترکیبات مفید موجود در چای گل بنفشه ، تاثیر بزایی در کاهش سردرد و دردهای میگرنی دارد، بنابراین مصرف آن در افراد با سردردهای میگرنی باعث کاهش علائم و تعداد دفعات حملات میگرن می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان