3 فایده بی نظیر کمپرس یخ برای پوست صورت

خط سلامت: آیسینگ صورت که یک روش مراقبت از پوست است و به پف چشم و آکنه کمک می کند، در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

3 فایده بی نظیر کمپرس یخ برای پوست صورت

آیسینگ صورت این ایده یخ روی صورت، التهاب و تورم را کاهش می دهد. اگر چه یخ زدن صورت به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است.

به گزارش خط سلامت آیسینگ و یا استفاده از کمپرس یخ یا دمای سرد برای برخی از مشکلات پوستی مانند آکنه، پف‌کردن چشم‌ها و التهاب،  مفید هستند.

آیسینگ صورت چگونه عمل می کند؟

آیسینگ صورت با استفاده از یخ، کمپرس یخ یا غلتک یخ روی صورت در نواحی مختلف از جمله موارد زیر عمل می کند:

پیشانی، گونه ها، بینی، خط فک و چانه، اطراف دهان

یخ‌سازی صورت را می‌توان در خانه انجام داد. همیشه از یک مانع بین یخ یا کیسه یخ و پوست خود استفاده شود تا دچار سوختگی یخ نشوید .

آکنه

آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که فولیکول‌های موی زیر پوست با چربی و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شوند. آکنه بیشتر در نوجوانان و جوانان دیده می شود، اگرچه بزرگسالان نیز ممکن است به آکنه مبتلا شوند. 

کرایوتراپی ، که استفاده از دمای بسیار سرد برای کمک به بهبود بدن و کاهش التهاب است، یکی از درمان‌های موجود برای آکنه است.  اگرچه استفاده از یخ روی آکنه با استفاده از دستگاه سرما درمانی طراحی شده برای کمک به شرایط پوستی یکسان نیست، اما اصل استفاده از سرما برای بهبودی یکسان است.

قبل از امتحان کردن، با یک متخصص پوست (پزشک متخصص در شرایط پوست) یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید، زیرا یخ ممکن است به همه انواع آکنه کمک نکند.

چشمان باد کرده

پف‌ کردن چشم‌ یا کیسه‌های زیر چشم می‌تواند دلایل مختلفی از جمله پیری، ژنتیک و آلرژی داشته باشد. همچنین ممکن است به دلیل کمبود خواب ایجاد شوند.

یکی از راه‌های از بین بردن پف‌کردگی چشم‌ها استفاده از چیزهای سرد روی آن‌ها است، زیرا سرما به کاهش التهاب و جریان خون کمک می کند، بنابراین تورم زیر چشم‌ها کمتر است.

در صورت استفاده از یخ برای چشم های پف کرده، استفاده از کیسه یخ به جای تکه های یخ ترجیح داده می شود. چشمان خود را بسته و کیسه یخ را برای چند دقیقه روی چشمان خود قرار دهند.

التهاب و حساسیت

اگر فردی آخرین باری که آسیب دیده از کیسه یخ استفاده کرده یا ورزشکاری حمام یخ گرفته، از قبل با قدرت شفابخش یخ آشنا است. کیسه های سرد و یخ به درمان التهاب و درد کمک می کنند. استفاده از سرما یا یخ همچنین به التهاب و حساسیت روی صورت، از جمله خارش کمک می کند.

همیشه در مورد نحوه درمان التهاب و حساسیت صورت با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت شود.

یخ نباید صرفا آب یخ زده باشد

در صورت استفاده از یخ، آب یخ زده تنها گزینه شما نیست. سایر مواد را می توان برای استفاده به تنهایی یا علاوه بر یخ برای برخی فواید پوستی مانند التیام پوست منجمد کرد.

چه کسانی باید از گذاشتن یخ روی صورت خود اجتناب کنند؟

این افراد باید از گذاشتن یخ روی صورت خود خودداری کنند یا در ابتدا با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنند.

پوست حساس داشته باشند : یخ زدن می تواند باعث تحریک بیشتر شود، به خصوص اگر بیماری های پوستی مانند روزاسه دارند. اگر پوست حساسی دارند و تصمیم به استفاده از ماسک صورت دارند، در صورت مشاهده علائم تحریک، مانند افزایش قرمزی، آن را متوقف کنند. 

اخیراً جراحی زیبایی یا عمل زیبایی دیگر انجام داده اند: این دستورالعمل را دنبال کنند مگر اینکه از طرف ارائه دهنده به آنها دستور داده باشد که صورت خود را یخ کنند. همیشه دستورالعمل های تیم جراحی خود را دنبال کنند. 

مویرگ های زیر پوست آنها شکسته باشد: قبل از استفاده ابتدا از یک متخصص پوست یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی سوال کنند.

چگونه صورت خود را در خانه به طور ایمن آیسینگ کنند؟

اگرچه برداشتن یخ و مالیدن مستقیم آن روی صورت آسان است، اما ممکن است پوست را تحریک کنید. در اینجا کاری است که باید به جای آن انجام دهید:

دست هایتان را بشویید.

دو یا سه تکه یخ بردارید و آنها را در یک پارچه تمیز قرار دهید.

به آرامی و در یک حرکت دایره ای، پارچه شستشوی پر از مکعب یخ را دور صورت خود حرکت دهید. این می تواند شامل گونه ها، خط فک، اطراف دهان، بینی و پیشانی باشد. این کار را برای چند دقیقه بدون ماندن زیاد در هیچ ناحیه ای انجام دهید.

برای جلوگیری از خشک شدن صورت، پس از انجام آیسینگ صورت از مرطوب کننده استفاده کنید.

می‌توانید چند بار در روز کرم پودر را انجام دهید، اما برای جلوگیری از انتشار باکتری‌ها، هر بار از یک دستمال شستشوی تازه استفاده کنید. هر بار قبل از انجام آیسینگ صورت، دست های خود را بشویید.

خلاصه

در سال‌های اخیر یخ‌سازی صورت به‌عنوان راهی برای شادابی پوست، درمان پف‌کردگی چشم و کاهش آکنه و التهاب رایج‌تر شده است. می‌توانید آیسینگ صورت را در خانه انجام دهید یا آن را در یک کلینیک یا مطب متخصص زیبایی انجام دهید. گاهی اوقات، مواد دیگری از جمله آلوئه ورا یا چای سبز به همراه یخ استفاده می شود.

در صورت استفاده از ماسک صورت، یخ را در یک حوله بپیچید و با حرکات دایره ای آن را در اطراف صورت بمالید. اگر پوست حساسی دارید، مویرگ های زیر پوستتان شکسته است یا اخیراً جراحی زیبایی یا نوع دیگری از درمان های زیبایی صورت انجام داده اید، از یخ زدن روی صورت خودداری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان